Xecuter Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Haha @ http://archlinux.org/ akkurat nå. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Haha @ http://archlinux.org/ akkurat nå.Hahahahahahahahahaha! Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Haha @ http://archlinux.org/ akkurat nå. Voldtekt av server... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Reddit har fått med seg det fine bilete edit: bha, kommentaren til phrakture er sletta no >_> Endret 31. august 2009 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Stemmer MDG jeg. Personvern og å satse på å modernisere opphavrettslover klinger godt i mine ører, samt kollektivtrafikk. Satsing på friprog er jo et pluss for Linux-folket. De har mye bra. Greit når man ikke klarer bestemme seg for de partiene som allerede sitter på tinget. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis man vil stemme på et parti som allerede sitter på tinget, og kommertil å sitte der neste periode og, er Venstre også på den riktige siden i personvernspørsmål, og også opptatt av fri programvare. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Har et problem med at trådløst nett kobler seg fra fra tid til annen på den bærbare på skolen. Er det noe som konfigureres i wpa_supplicant slik at det holder seg tilkoblet? Endret 1. september 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Sliter med å få lyd over HDMI til å fungere på min Acer Revo 3600 Laget en /etc/asound.rc etter en guide på nettet og systemlyder fungerer. Jeg får også lyd i blant annet VLC og XBMC. Programmer med gstreamer i bunn (Exaile, totem etc) får jeg ikke lyd i... I de programmene lyden "fungerer" er det heller ikke helt topp. Åpner jeg en sang i VLC kommer det ikke noe lyd før den har spilt av i ~3 sekunder, og lyden blir borte i et par sekunder innimellom... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Bruker du pulseaudio? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har et problem med at trådløst nett kobler seg fra fra tid til annen på den bærbare på skolen. Er det noe som konfigureres i wpa_supplicant slik at det holder seg tilkoblet? Vanelig WPA nett? Dunno. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har et problem med at trådløst nett kobler seg fra fra tid til annen på den bærbare på skolen. Er det noe som konfigureres i wpa_supplicant slik at det holder seg tilkoblet? Vanelig WPA nett? Dunno. Nei WPA Enterprise faktisk. Conky viser at jeg har signal men ingen IP. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Bruker du pulseaudio? Regner med det, det er vel default i 9.05? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 kernel panic-not syncing: VFS: unable to mount root fs on unknown block(0,0) Hvordan finner jeg ut hvilken modul jeg har glemt? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ser ut til at du enten har glemt å kompilere inn driver for filsystemet som / er formatert med, eller at du har glemt å ta med samme driver i initrd imaget. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Eller driver for selve harddisk-kontrolleren. Det kan også være et problem. I tillegg bør du prøve å bytte ut UUID-entrier i /etc/fstab og /boot/grub/menu.lst med /dev/sd[x] hvis du kjører uten initrd. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hvordan skaffer/sette på/etc jeg inn initrd da? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Nyeste ubuntu, vil ikke boote så kjører install fra win7. Funker bra, men til slutt får jeg ikke se skrivebordet pga den vil ha brukernavn og passord. passord satt jeg og username hentet programmet fra win 7. Funker ikke da, zzz Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Så fiks det da vel? Start opp i init 1 og sett passordet til det du ønsker på den opprettede brukeren. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Ubuntu skal liksom være den brukervenlige utgaven. Skal få den til å boote på cden så jeg kan legge det inn som vanlig og ikke via grafikk i annet os. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Start som normalt uten CD i. Når GRUB dukker opp trykker du ESC og velger «safe mode» eller hva det nå er. I menyen som dukker opp velger du ROOT shell. Skriv passwd bruker og du vil kunne endre passord for brukeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå