Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Fra http://www.itavisen.no/821713/prov-fremtidens-linux om en test versjon av Fedora 12
OSet er nå også enda sikrere i og med at programmer som kjører i root-modus nå har færre privilegier.

Er ikke root (tilnærmet?) alle rettigheter? Blir dette en slags root light? Eller har de missforstått noe?

Jeg finner ikke noe om dette på det de oppgir som kilde: https://fedoraproject.org/wiki/Fedora_12_Alpha_Announcement

Dårligste. Video-review. Ever.

Seriøst, er dette det beste ITavisen greier å finne? Det må være noe av det mest elendige jeg noensinne har sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor bra Intel 4500MHD vill fungere i linux? Hvordan er stabiliteten og ytelsen for grafikkdriverne til Intel nå for tida?

Jeg kjører den grafikkbrikken og er godt fornøyd. Men så er mitt grafikk-bruk særdeles lite krevende, så det skulle vel bare mangle.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Går det an å få kjøre OpenGL-programmer på ekstern maskin via ssh/x-forwarding?

Ønsker å spille N64 via Mupen på TV-en, men HTPCen er alt for svak. Prøvde å logge på arbeidsmaskinen med "ssh -X bruker@maskin". Loaderen kommer fint opp, men når jeg prøver å laste en rom terminerer programmet. Er det kun rene x-vinduer man kan kjøre slik? Ser for meg at det blir sirup gjennom VNC...

Lenke til kommentar
Det skal gå ja, men du må belage det på at du trenger et veldig kraftig LAN for at det skal kjøre knirkefritt. Prøv å kjør ssh -X -Y -C bruker@maskin.

Vil det være særlig smart å komprimere strømmen når klienten har svak prosessor?

Og hvis OpenGL rendres på klienten uansett er det vel liten vits.

Men med VNC gjøres vel alt på verten?

Lenke til kommentar

Heh, trykka meg kjapt gjennom linken fra rocknrolf77, mye av det samme gnålet med forskjellige ord fra de forskjellige partia, inntil jeg kom til siste side fordi Computerworld av en grunn har spurt Miljpartiet de Grønne som sier at "Norge skal bli ledende på fri programvare". :ohmy:

Det hadde jo vært arti :)

Generelt sett ser MdG ut som en mulig kandidat for meg, litt venstre for SV, og fokuserer på økologisk balanse, dyrevern og lokaldemokrati. De virker også ganske liberale i sin politikk mot digitale media, all det linux/fri-prog snakket klinger godt i mine ører. Interessant.

Hadde det nå ikke vært for at de ser ut til å være redde for "stråling" og tror på økologisk mat... :roll:

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...