Sokkalf™ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Fra http://www.itavisen.no/821713/prov-fremtidens-linux om en test versjon av Fedora 12OSet er nå også enda sikrere i og med at programmer som kjører i root-modus nå har færre privilegier. Er ikke root (tilnærmet?) alle rettigheter? Blir dette en slags root light? Eller har de missforstått noe? Jeg finner ikke noe om dette på det de oppgir som kilde: https://fedoraproject.org/wiki/Fedora_12_Alpha_Announcement Dårligste. Video-review. Ever. Seriøst, er dette det beste ITavisen greier å finne? Det må være noe av det mest elendige jeg noensinne har sett. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) "Empathy replace øøøh Pidgin, which is good because I don't use Pidgin at all. øhhhm... And I think they replaced it because Pidgin didn't have øøøøh... voice support.... or someting." Endret 28. august 2009 av qweac Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Også kjører fyren Fedora 12 under en VM i Windows 7, men har gitt den så lite RAM at alt går som sirup. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 I is not suprised... Tross alt ITavisen vi snakker om Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Noen som vet hvor bra Intel 4500MHD vill fungere i linux? Hvordan er stabiliteten og ytelsen for grafikkdriverne til Intel nå for tida? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Booyaa! Verdens eldste nålevende linuxdistro har blitt bedre nok en gang Slackware 13 er sluppet. Endret 29. august 2009 av olefiver Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Slackware 13 er sluppet:http://slackware.com/announce/13.0.php Torrents: http://slackware.com/getslack/torrents.php ftp: ftp://ftp.slackware.no/pub/linux/slackware/ Lykke til med oppgradering olefiver: Slowpoke Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Noen som vet hvor bra Intel 4500MHD vill fungere i linux? Hvordan er stabiliteten og ytelsen for grafikkdriverne til Intel nå for tida? Jeg kjører den grafikkbrikken og er godt fornøyd. Men så er mitt grafikk-bruk særdeles lite krevende, så det skulle vel bare mangle. Endret 29. august 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Takk, da vet jeg at det fungerer. Tenkte å bruke det til Compiz og enkle 3d-spill. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Går det an å få kjøre OpenGL-programmer på ekstern maskin via ssh/x-forwarding? Ønsker å spille N64 via Mupen på TV-en, men HTPCen er alt for svak. Prøvde å logge på arbeidsmaskinen med "ssh -X bruker@maskin". Loaderen kommer fint opp, men når jeg prøver å laste en rom terminerer programmet. Er det kun rene x-vinduer man kan kjøre slik? Ser for meg at det blir sirup gjennom VNC... Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Det skal gå ja, men du må belage det på at du trenger et veldig kraftig LAN for at det skal kjøre knirkefritt. Prøv å kjør ssh -X -Y -C bruker@maskin. Endret 30. august 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Går ikke nødvendigvis så bra nei. OpenGL rendering vil skje lokalt på maskinen, og ikke maskinen man er koblet til. Årsmå ulikheter i OpenGL på maskinene er alt som skal til for at det ikke fungerer. Eneste løsning på dette er vell å bruke VirtualGL. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Never underestimate the power of Linux! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Never underestimate the power of Linux!Men hva med styrken til cd-drevet? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Don't worry my friend, Linux will guide you on your path to healthy and strong DVD-drives! Live long, and prosper! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 30. august 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det skal gå ja, men du må belage det på at du trenger et veldig kraftig LAN for at det skal kjøre knirkefritt. Prøv å kjør ssh -X -Y -C bruker@maskin. Vil det være særlig smart å komprimere strømmen når klienten har svak prosessor? Og hvis OpenGL rendres på klienten uansett er det vel liten vits. Men med VNC gjøres vel alt på verten? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Visste ikke at OpenGL-strømmen ble rendret på klient-maskinen. Da er det jo lite vits Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Litt om hva de forskjellige partiene mener om IT og spørsmål nummer 3 om fri programvare. CLICKY! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Heh, trykka meg kjapt gjennom linken fra rocknrolf77, mye av det samme gnålet med forskjellige ord fra de forskjellige partia, inntil jeg kom til siste side fordi Computerworld av en grunn har spurt Miljpartiet de Grønne som sier at "Norge skal bli ledende på fri programvare". Det hadde jo vært arti Generelt sett ser MdG ut som en mulig kandidat for meg, litt venstre for SV, og fokuserer på økologisk balanse, dyrevern og lokaldemokrati. De virker også ganske liberale i sin politikk mot digitale media, all det linux/fri-prog snakket klinger godt i mine ører. Interessant. Hadde det nå ikke vært for at de ser ut til å være redde for "stråling" og tror på økologisk mat... Endret 31. august 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå