Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fant ut at pcen min bare er støttet i i386 versjon av FreeBSD :(

Netverks kortet og SATA kontrolleren er ikke støttet i AMD64 versjonen, noen som vet om noen mulighet for og få 64-bit i ettertid(etter installasjon)?

Du kan jo vente til FreeBSD 6.0 kommer ut og se om AMD64 har fått bedre støtte da. Imidlertid vil også den vanlige 32bit utgaven av FreeBSD fungere bra nok. Vil ikke tro det er så stor forskjell ytelsesmessig mellom 32bit og 64bit enda. De sier at OpenBSD har en av de bedre AMD64 implementasjonene, og at FreeBSD ikke er så gode her, i hvert fall ikke når det kommer til SMP i AMD64. Men igjen, her kommer det an på hardware-støtte. Hvis jeg nå skulle gått for FreeBSD med din maskinvare, ville jeg helt klart gått for FreeBSD 5.4 32bit versjon.

Lenke til kommentar

vel tror det blir 32-bits FreeBSD på meg.

nå må jeg bare vente på ny HDD(250GB) og installere på ;)

En ting: vel jeg tjene noe på og ha swap og /tmp på en annen disk(40GB, 7200rpm, IDE) og resten av systemet på en SATA2 disk(250GB, 7200rpm, 16MB cache, NCQ)?

EDIT: glemte (?)

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller har FreeBSD for mange versjoner?

Linux, FreeBSD og Solaris er støttet av nVIDIA.

Når FreeBSD 6.0 blir RELEASE, vil det være 3 aktuelle versjoner:

FreeBSD 6.0 vil være bleeding edge

FreeBSD 5.4 vil være det stabile alternativet for nyere maskinvare(FreeBSD 5.5 er på vei).

FreeBSD 4.11 for eldre maskinvare. Denne utgaven er dønn stabil og bygger på svært moden kode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...