Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
24 timer er jo helt ekstremt. Har maks tålmodighet til å sitte med et problem i 5 timer kanskje, og selv det synes jeg er ganske lenge.

Var vell nærmere 28 tenker jeg. Når det gjelder programmering kan jeg fint holde på et par døgn i strekk om jeg har tid og grunn. Trenger bare røykepauser og matpauser.

Forøvrig er jeg nå i ferd med å forkaste OpenBox. Fikk endelig testet stumpWM som jeg lenge har planlagt, og jeg må si at jeg nå irriterer meg over å ha brukt OpenBox så lenge som jeg har gjort. StumpVM er _så_ mye bedre. Trenger bare et par dager til med lek av konfigurering så kan jeg klone det over på alle andre maskinene mine :)

Lenke til kommentar

Skulle jeg tenkt "politisk" så jo. Problemet er at XWEM ikke er oppdattert på 5-6 år, mangler en _haug_ med funksjoner sammenlignet med stump, og er ikke akkurat stabilt har jeg hørt.

Man kommer uansett langt med slime. Da kan man kjøre eval på kode direkte i Emacs som påvirker stump. Fantastisk følelse å sitte og editere rc-filen "live". :D Bare trist at det er CLISP og ikke EMACSLISP ;)

Noe av det aller beste med stump er groups. Den sparker virtuelle desktops romper. Heller ikke så dumt å kunne lagre eller gjenopprette gjeldende vindus-oppsett til/fra fil.

Lenke til kommentar
Kudos for post-tidspunkt, olefiver :p

Hehe, takk.

Har en kompis som har det bedre, han bor i Sandvika: postnummer 1337 :D

@cyclo

Tenkte på XWEM nettopp pga EMACSLISP, men tenkte ikke over at det er år og dag siden sist oppdatering.

Men du kunne jo ta over prosjektet ;)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Yes! Da har jeg gått til anskaffelse av en Eee. :D Hvilken distro og WM vil folk anbefale? Har tenkt på Arch og Openbox, men jeg er åpen for forslag!

Selv så har jeg fått Ubuntu til å fungere fint på den. Evt kan du jo teste Crunchbang? =) Arch har jeg ingen formening om. x)

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar
Da var noen i kafeen her som begynte å jobbe på et gui til despotify/libspotify tidligere i ferien. Noen som vet hvordan prosjektene ligger ann?

Hmm, jeg har et gui som fjernstyrer en av cli-clientene...

Skulle hatt et GUI som kombinerte Spotify og MPD, slik at den kan spille Tool og Pink Floyd lokalt og alt det andre den ikke finner via Spotify..

Men over til noe helt annet.. Er på leting etter et program som lar meg styre forsterkeren min via seriellport (RS-232). Har lett som en tulling på nettet, men finner ikke noe annet en originalprogramvare fra NAD (Windows), som jeg ikke greier å kjøre i Wine. Noen som har noe forslag til hvor man kan finne noe slikt? Er en NAD C375BEE.

Lenke til kommentar

Høres ikke dumt ut det. Hvordan fungerer den i forhold til den orginale klienten gjennom wine? Jeg er på utkikk etter noe som bruker litt mindre resurser, og som ikke slutter å svare hele tiden. Frem til nå har jeg kjørt Spotify over ssh, og det går litt tregt innimellom. :)

Noen som kan hjelpe meg med å lage thumbs av en del bilder btw? Litt for mange til at jeg orker å resize de selv, for å si det slik. Tittet litt på det her. Er det mulig å få Imagemagick til å resize alle bilder i en mappe, og lagre de med samme filnavn i en ny mappe (eks. /thumbs)? All hjelp og forslag tas i mot med stor takk. :)

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar
24 timer er jo helt ekstremt. Har maks tålmodighet til å sitte med et problem i 5 timer kanskje, og selv det synes jeg er ganske lenge.

Var vell nærmere 28 tenker jeg. Når det gjelder programmering kan jeg fint holde på et par døgn i strekk om jeg har tid og grunn. Trenger bare røykepauser og matpauser.

Forøvrig er jeg nå i ferd med å forkaste OpenBox. Fikk endelig testet stumpWM som jeg lenge har planlagt, og jeg må si at jeg nå irriterer meg over å ha brukt OpenBox så lenge som jeg har gjort. StumpVM er _så_ mye bedre. Trenger bare et par dager til med lek av konfigurering så kan jeg klone det over på alle andre maskinene mine :)

Haha :) Valgfrihet er deilig. Gikk tilbake fra Gnome til Openbox igjen. Tint2 er rett og slett for sexy. :D

EDIT: Whoa StumpWM så ... veldig minimalistisk ut :p

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Er veldig mange WM der ute som strengt tatt passer oss som ikke er ubuntuwannabees utrolig mye bedre enn bloatwaren fra Gnome, KDE eller XFCE.

Med Awesome WM har man utrolig mange muligheter til å tilpasse alt akkurat slik en vil ha det:) Etter hva jeg har sett av stumpWM så er Awesome minst like konfigurerbar, men med større muligheter til å legge inn "tyngre" funksjoner om man skriver de inn i config. Ser hvorfor dere lispere likevel kan finne på å foretrekke Stump though^^

Endret av luser32
Lenke til kommentar

Awesome WM er sikkert grei den (dog litt for mye bloat med status-linjer og menylinjer og widgets og slikt ;) ) men jeg _____HATER_____ lua-script, så det er nok ikke aktuelt for min del :)

Hva mener du egentlig med "tyngre" funksjoner i config? Ser ikke så store forskjellen bortsett fra ulikt språk.

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med å lage thumbs av en del bilder btw? Litt for mange til at jeg orker å resize de selv, for å si det slik. Tittet litt på det her. Er det mulig å få Imagemagick til å resize alle bilder i en mappe, og lagre de med samme filnavn i en ny mappe (eks. /thumbs)? All hjelp og forslag tas i mot med stor takk. :)

Kommandolinje?

cd Pictures

mkdir thumbs

cp *.jpg thumbs

mogrify -resize 200 thumbs/*

Lenke til kommentar
Awesome WM er sikkert grei den (dog litt for mye bloat med status-linjer og menylinjer og widgets og slikt ;) ) men jeg _____HATER_____ lua-script, så det er nok ikke aktuelt for min del :)

Hva mener du egentlig med "tyngre" funksjoner i config? Ser ikke så store forskjellen bortsett fra ulikt språk.

Med tyngre tenkte jeg på det at du kan legge inn og lage mye widgets og status-linjer osv. Tyngre eller bloat, kall det hva du vil;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...