Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Hmm. Jeg sliter med å få spilt av filene på TV2 Sporten sin nettside. Er det andre som opplever det samme eller har tips? Jeg vet ikke hvilket format videoene på TV2 Sporten er i, men jeg bruker Firefox med MediaPlayerConnectivity + Mplayer i Ubuntu 9.04, men Totem ser ut til å prøve å spille av videoene uansett. Er det noen som vet hvilket format det er? :) Eller noen som vet hvordan man kan få spilt av?

EDIT: Link: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...en-2860180.html

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm. Jeg sliter med å få spilt av filene på TV2 Sporten sin nettside. Er det andre som opplever det samme eller har tips? Jeg vet ikke hvilket format videoene på TV2 Sporten er i, men jeg bruker Firefox med MediaPlayerConnectivity + Mplayer i Ubuntu 9.04, men Totem ser ut til å prøve å spille av videoene uansett. Er det noen som vet hvilket format det er? :) Eller noen som vet hvordan man kan få spilt av?

EDIT: Link: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeliga...en-2860180.html

Har sett at TV2 har begynt å ta i bruk Silverlight. Før brukte de WMP formatet. Har ikke fått Silverlight til å fungere i Linux enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har forøvrig også installert Moonlight, men det ser ikke ut til å utgjøre noen forskjell. Er det en kjent sak at den har mye problemer? :)

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig også installert Moonlight, men det ser ikke ut til å utgjøre noen forskjell. Er det en kjent sak at den har mye problemer? :)
Jepp, hva forventer du når MS pusher sine proprietære greier? Min anbefaling er å si ifra, kjeft dem opp på mail og telefon, så får du ut litt frustrasjon mot rette vedkommende samtidig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg installerte tidligere Moonlight 2.0 Preview 7.0, men jeg får fortsatt ikke sett videoene.

Edit: @Del: Hehe.. Ja jeg kan jo alltids ta en telefon til Microsoft i morgen for å høre hva de har å si. Kunne vært intressant. :)

Lenke til kommentar
Jeg installerte tidligere Moonlight 2.0 Preview 7.0, men jeg får fortsatt ikke sett videoene.

Edit: @Del: Hehe.. Ja jeg kan jo alltids ta en telefon til Microsoft i morgen for å høre hva de har å si. Kunne vært intressant. :)

MS er feil instans å kontakte, de har ingen direkte innflytelse over Moonlight prosjektet og inget ansvar ovenfor sluttbruker (lik det eller ikke). Novell kan du jo selvfølgelig kontakte, men imo er det TV2 som bør svare for sine valg her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Vel, TV2 har vel aldri vært kjent for å ta hensyn til Linux-brukere, så å ringe til de tror jeg rett og slett ikke har noe for seg. Forsåvidt ikke Microsoft heller, men grunnen til at jeg tenkte på MS var at de annonserte jo Silverlight som en "Cross-platform konkurrent til Flash". Og Linux inngår selvsagt ikke i Cross-Platform når det kommer til Microsoft.

Det er vel ingen grunn til å ta kontakt med Novell, som prøver å lage linux-versjon av Silverlight, det er vel bare det? :)

Lenke til kommentar
Vel, TV2 har vel aldri vært kjent for å ta hensyn til Linux-brukere, så å ringe til de tror jeg rett og slett ikke har noe for seg.
Funket med Adressa, de la om. Er det noe spesielt med bergensere som gjør at det er TV2 og BT som går baklengs inn i fremtiden? Endret av Del
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Joda, men BT er nå litt så som så. Der har min i det minste mulighet til å velge mellom Windows Media og Silverlight. Det er jo selvfølgelig ikke akkurat det beste det heller, men det virker i det minste. :)

Det er vel ingen grunn til å ta kontakt med Novell, som prøver å lage linux-versjon av Silverlight, det er vel bare det? :)

Glimrende avtale mellom Novell og MS, forresten. Det Linux sitter igjen med er C-vare av Silverlight og dårlig implementert ODF i MS Office.

Ah! Jeg visste ikke at dette var en avtale mellom Novell og MS, jeg antok at det var Novell som selv hadde tatt initiativ og at det var MS som var lite sammarbeidsvillig, men da er jo saken plutselig litt annerledes. Og når det kommer til MS Office og ODF, så er det bare tåpelig av MS å ikke klare å implementere ODF skikkelig.

Lenke til kommentar

Oppstår det et problem om jeg installérer Ubuntu på en egen partisjon (ext4) på en RAID0-løsning der det finnes en NTFS-partisjon (med Win7) fra før av?

Må legge til at ext4-partisjonen er allerede opprettet, og at det jeg prøver på er å dualboote begge OSene.

Det jeg er usikker på her, er hvordan jeg skal konfigurere GRUB/Windows Boot Manager for å få til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...