cmyrland Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Når det gjelder OOo (og annen programvare for den saks skyld) synes jeg de har mye å lære av Opera. Noe av det beste med Opera er at du har full frihet til å endre grensesnittet radikalt ved noen få tastetrykk, og alt er "fritt" i forhold til plassering og om du vil ha det eller ikke. Dersom OOo hadde lagt seg på samme linje, men med bedre integrasjon mot Gnome og KDE enn Opera har pr i dag tror jeg OOo kunne fått en markant økning i brukermasse. Det er alltid programvaren som skal tilpasses brukeren og ikke motsatt, og der synes jeg Opera har gjort en fremragende jobb i alle år. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Enig ang. Opera.. dessverre virker det som svært mange har misforstått Opera på det punktet der. "Liker ikke UI", "Bloated", "Ikke støtte for addons/adblock/etc" osv er jo kritikk som går igjen., Lenke til kommentar
duckers Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Dersom standard UI ikke fungerer vil de aller fleste skremmes bort fra programmet, uansett hvor uendelig mange muligheter der er til å forbedre UI. Hvorfor skal jeg bruke tid på tilpassing av et program jeg ikke vet om jeg kommer til å benytte? Og dersom det ikke fungerer er jeg jo garantert at jeg ikke vil benytte det.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Tja, et godt standard UI skal fungere for de fleste og ha en god keymap om mulig. Blender og GIMP er eksemple på kraftige program som kunne ha hatt bedre GUI(GIMP har dog mer å forbedre en Blender). Selv hater jeg Opera sin standard UI, hovedsakelig mye om plass og farger. Et annet program jeg hater over sin standard UI er Midori, men dette er pga navnet(Midori er japansk for grønn). Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Enig i at Blender sitt UI er elendig. Selv synes jeg Blender sitt er verre enn GIMP sitt. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Blender sitt UI er kanskje ikke bra for nye og ukjente brukere, men er raskere enn de fleste 3d-apps når man først har lært seg hotkeysene. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Tja, et godt standard UI skal fungere for de fleste og ha en god keymap om mulig.Blender og GIMP er eksemple på kraftige program som kunne ha hatt bedre GUI(GIMP har dog mer å forbedre en Blender). Selv hater jeg Opera sin standard UI, hovedsakelig mye om plass og farger. Et annet program jeg hater over sin standard UI er Midori, men dette er pga navnet(Midori er japansk for grønn). ? Midori er jo superawesome Midori har en veldig slick UI, eneste jeg har å utsette er at lengden på tabs burde kanskje ha vært litt lengre så det gikk an å lese hva hver tab inneholdt. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Flere som har opplevd at pacman -Sy har blitt bøtte tregt i det siste? Kan det komme av de to oppdateringene? Tar en evighet å synce. Bytt mirror? Var bare så merkelig at det skulle skje nå, har ikke hatt det problemet før. Får prøve å se hva som skjer. Nopp, er ikke nedlastningen som er problemet, men fra det står ":: Synchronizing package databases..." til det faktisk skjer noe tar enormt lang tid. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 ? Midori er jo superawesome Midori har en veldig slick UI, eneste jeg har å utsette er at lengden på tabs burde kanskje ha vært litt lengre så det gikk an å lese hva hver tab inneholdt. Men det er ikke grønt Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vent, du mener at hele browseren burde vært grønn, eller at logoen/navn ikke burde vært grønn? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Fins det et program som viser HVA som bruker nettlinja? bwm-ng viser bare hastigheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Har ikke prøvd selv, men kanskje IPTraf har muligheten til det? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Vent, du mener at hele browseren burde vært grønn, eller at logoen/navn ikke burde vært grønn? I det minste at det med default hadde hatt et skin som var grønt Nettlesern heter Midori(grønn), og har en grønn logo, men default fra systemets fargevalg på default skinnet. Endret 8. august 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Nei, Midori bruker GTK+, og bør for all del følge GTK-themen. Om alle apps skulle ha sine egne flashy farger hadde det klikka for meg. Bare å finne/lage et grønt GTK-theme Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=555931 "En minibærbar av denne typen er aldri noe fartsvidunder. Toshiba har imidlertid valgt å legge ved en rekke småprogrammer som kjører i bakgrunnen, noe som kan sinke pc-en litt. Mange av disse småprogrammene er etter vår mening unødvendige, og kan med fordel avinstalleres." Så de fjernet Windows og gikk for #! ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Kom over en gammel laptop, Pentium III med 256MB RAM (fatterns gamle). Utrolig hvor brukbar den ble med en lett distro (valgte Debian Etch, skjermkortet funker ikke i det hele tatt i nyere Xorg-versjoner), Openbox og Opera (static). Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ingen som har noen flere forslag til hva jeg kan gjøre for å få ut data fra USB-termometeret? (Jeg vil desperat unngå at jeg må ha en Windows-boks for å bruke greia..) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hvis du er hardcore nerd kan du starte Windows, lese av trafikken på USB-porten, for så å skrive din egen driver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Kva er #! som eg les her heile tida? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Har et morsomt problem. Jeg kan koble opp mot meg selv via ssh ved bruk av lokal ip (10.0.0.10) og selvfølgelig 127.0.0.1. Vist jeg derimot velger domene som peker til min eksterne ip som adresse får jeg connection refused. Kobler jeg opp med mobilen via mobilnettet til samme domene går det fint. Så jeg kan ikke bruke den eksterne ipen når jeg er hjemme. Hvorfor det? Det er noe som refuser connection, og jeg forstår ikke hva. Det er kanskje ikke noe å lure på siden det fungerer uten i fra, problemet er bare at da må jeg bytte adresse i scriptet hver gang jeg kobler til serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå