Sokkalf™ Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Kan jo f.eks "obfuskere" passordet litt, f.eks lagre det som base64 Eksempel som kan gi deg noen idéer kanskje : PASSORD=`echo "passord" | base64` echo $PASSORD | base64 -d Hvis du finner ut base64-representasjonen av passordet ditt, hardkoder denne istedenfor plaintext.. og så modifiserer gmailscriptet ditt til å pipe denne til base64 -d før den sender det til google. Endret 4. august 2009 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hehe, jo kan jo fungere, det blir ikke synlig i hvertfall, men fortsatt lett å få tak i. Skal gjøre det, i hvertfall bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Da er KDE 4.3 ute, det er vel snart på tide å gi KDE en ny sjanse nå.. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Kan jeg få cronjobber til å kjøre oftere enn en time? Vil "sleep" gjøre dette uten at det drar systemressurser? Endret 4. august 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Da er KDE 4.3 ute, det er vel snart på tide å gi KDE en ny sjanse nå.. Venter til de store KDE-distroene er ute før jeg gjør noe overilt, men ja, KDE ser ut til å stjele skrivebordet mitt i løpet av det neste halvåret.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Kan jeg få cronjobber til å kjøre oftere enn en time? Vil "sleep" gjøre dette uten at det drar systemressurser? # m h dom mon dow command * * * * * /din/kommando/her vil dermed kjøre hvert minutt. */5 * * * * /din/kommando/her hvert 5. minutt.. 3,8,17,53 * * * * /din/kommando/her 3 over, 8 over, 17 over og 53 over hver time... osv Endret 4. august 2009 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Putter jeg det bare i /etc/cron.d/ da? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Bare skriv "crontab -e" for å få opp crontab-fila for den aktuelle brukeren.. "crontab -l" for å liste opp jobber. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Da er KDE 4.3 ute, det er vel snart på tide å gi KDE en ny sjanse nå.. Har kjørt 4.3 på Arch en stund nå. Er storfornøyd! Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Lurer på hva i all verden som skjer i firefox her. De fargene stemmer jo ikke akkurat helt. Det er bare i FX det er sånn. Er det noe med HW eller med FX? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Merkelig. Det må jo være noe med Firefox - ser du ikke noe rart på andre sider? Sånn utfra utseendet på screenshot ser det jo ut som det er noe med skjermkortet, men hvis det bare er i Firefox virker jo ikke det logisk heller. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Skjønner ikke mye av det selv. Er ikke rart jeg sitter å klør meg i hodet. Har nå prøvd i midori, arora, epiphany og konqueror. Ingen problemer det. Har også tømt cache og cookies i FX, men problemet er fortsatt der. Edit : Det rare er jo at det ikke skjer på alle bildene, bare noen. Endret 5. august 2009 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Prøvd å disable alle addons etc? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 killall firefox && mv ~/.mozilla ~/.mozilla.bak && firefox ?=) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Vet ikke om det er samme problem, men for litt siden hadde en annen en tilsvarende feil, litt gråtone og litt farger. Han kjørte firefox 3,5. Og etter en stund ga det seg. Mulig det er en bug i 3.5. Rart Endret 5. august 2009 av Smif Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jøss så mange kunngjøringer det er for tiden, må bla meg ihjel for å komme ned til trådene. Jaggu bra vi ryddet opp i annonseringene for å bruke mindre plass. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg har en hp printer, programmet hp-levels skriver ut nivået på patronene. Det får jeg ikke gjort uten å være root, når jeg er root klager hp-levels over at det ikke burde bli kjørt som root. Spørsmålet blir hvordan kan jeg gi hp-levels tilgang til printeren med vanlig bruker? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Du må sannsynligvis melde brukeren din inn i en gruppe, sjekk hvilken gruppe som eier programmet hp-levels.. mulig det gir et hint. Ellers kan jeg tenke meg gruppa heter hplip, lp, printers e.l.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå