Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er standardfontane til Ubuntu så ille? Bruker ikkje Ubuntu same fontane som i Fedora? Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Hvilken pakke er det man installerer for aa fikse den grelle skrifttypen paa forumet i ubuntu? Kan for alt i verden ikke huske det... ttf-liberation erstatter Microsoftfontene, og gir deg det du trenger på en brøkdel av den tiden msttcorefonts trenger for å rigges opp med vesentlig mindre bloat. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er det mulig å fjerne gnome-panel uten at menyene forsvinner? Driver å tester ut openbox + tint2 så har ikke helt bruk for gnome-panel. Men jeg får ikke fjernet det, dreper jeg det spretter det opp igjen. Noen tips? Enter skjuler du det(ikke bra valg, men det duger), eller så sensurerer du deamonene til det(fjerne kjørbar flagget til det hvor det nå en er). Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Fant en finfin artikkel som tar for seg btfrs (med noen sammenligninger med zfs). http://lwn.net/Articles/342892/ Gleder meg til btrfs er "production ready"! Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Meget interessant! Litt hyggelig lesning utover kvelden. Takk for tipset Sokkalf! Edit: Leif Endret 1. august 2009 av Smif Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 http://lwn.net/Articles/342892/ Now for some personal predictions (based purely on public information - I don't have any insider knowledge). Btrfs will be the default file system on Linux within two years. Btrfs as a project won't (and can't, at this point) be canceled by Oracle. If all the intellectual property issues are worked out (a big if), ZFS will be ported to Linux, but it will have less than a few percent of the installed base of btrfs. Check back in two years and see if I got any of these predictions right! hehe, skrevet opp i kalenderen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Utrolig hvor underholdende fortune kan være når man pipe-er den til cowsay Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Utrolig hvor underholdende fortune kan være når man pipe-er den til cowsay Hehe, fortune | cowsay har jeg i login-profilen min i bash. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 / Q: How many Bell Labs Vice Presidents \ | does it take to change a light bulb? A: | | That's proprietary information. Answer | | available from AT&T on payment | \ of license fee (binary only). / ---------------------------------------- \ ^__^ \ (oo)\_______ (__)\ )\/\ ||----w | || || Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 ________________________________________ / Q: How many lawyers does it take to \ | change a light bulb? A: You won't find | | a lawyer who can change a light bulb. | | Now, if | | | | you're looking for a lawyer to screw a | \ light bulb... / ---------------------------------------- \ /\ ___ /\ \ // \/ \/ \\ (( O O )) \\ / \ // \/ | | \/ | | | | | | | | | o | | | | | |m| |m| Lenke til kommentar
Perril Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hey, hvilken linux vil dere anbefale meg å installere på en Acer Aspire One A110 (512 MB, 1.6Ghz,8 GB SSD)? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 #! eller Easy Peasy, kommer litt an på hva du vil Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Haha, cyclo, den var en av de beste jeg har sett... Perril: Ubuntu Netbook Remix Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 cyclo: Legg til -n opsjonen i cowsay, så slipper du den ekle word-wrappingen. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 ___________________________ < Bridge ahead. Pay troll. > --------------------------- \ ^__^ \ (oo)\_______ (__)\ )\/\ ||----w | || || Monkey Island? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Eller ta det "to the next level" med xcowsay Hadde ikke fått med meg at det fantes. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg og shellscript går så dårlig overrens at jeg blir flau. Men etter en god times leting, lesing, skriving, feilsøking og feilsøking, fikk jeg snekret sammen en liten utvidelse av den gamle bashrc-fortune-saken jeg fant på nettet for lenge siden. # Funny quotes by fortune if [ -x /usr/games/fortune ]; then cows=(apt beavis.zen bong bud-frogs bunny calvin cheese cock cower daemon default dragon-and-cow dragon duck elephant elephant-in-snake eyes flaming-sheep ghostbusters gnu head-in hellokitty kiss kitty koala kosh luke-koala mech-and-cow meow milk moofasa moose mutilated ren satanic sheep skeleton small sodomized sodomized-sheep stegosaurus stimpy supermilker surgery suse telebears three-eyes turkey turtle tux udder vader vader-koala www) RANDOM=`date '+%s'` cow_rand=`expr $RANDOM % 54` if [ `expr $RANDOM % 2` == 0 ]; then /usr/games/fortune | cowsay -n -f ${cows[cow_rand]} else /usr/games/fortune | cowthink -n -f ${cows[cow_rand]} fi fi Edit: Men den burde egentlig bli laget slik at den leser filnavnene fra COWPATH-mappen istedet for å hardkode en liste. Hardkoding er vel alltid en elendig måte å programmere på. Endret 2. august 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) / We all know Linux is great... it does \ | infinite loops in 5 seconds. | | | | - Linus Torvalds about the superiority | | of Linux on the Amterdam Linux | \ Symposium / ---------------------------------------- \ ,__, \ (oo)____ (__) )\ ||--|| * Synes den her var passe genial, jeg! Endret 3. august 2009 av Ritualz1 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 / We all know Linux is great... it does \ | infinite loops in 5 seconds. | | | | - Linus Torvalds about the superiority | | of Linux on the Amterdam Linux | \ Symposium / ---------------------------------------- \ ,__, \ (oo)____ (__) )\ ||--|| * Synes den her var passe genial, jeg! Men det er jo ikke mulig å gjøre noe som tar uendelig med tid, på 5 sekunder. Mulig det er bare jeg som ikke skjønner vitsen, men kan du forklare hvorfor er falskt utsagn er artig? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Det han sier er jo at Linux er så raskt at det klarer "evige looper" på 5 sekunder. Det er jo bare kødd fra Linus sin side, men er en spøk for å vise hvor raskt Linux er. Selv om all vet at det er umulig er det jo en artig måte å si at linux er rask. Vanskliii å forklarreee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå