del_diablo Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Altså ingen som har et USB-trådløst-nettverkskort som fungerer i Ubuntu her? Wlan-usb-dingsboms? Har faktisk en pen D-Link ting selv, >link. Den var skilta som Linux kompitable også(billig også, for et år sida på i en Lefdal shappe. Wlan-korte i min PC ... led av en stygg BIOS), men veldig mye skal funke. Det heter vistnok "Wireless-USB", dog Endret 30. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Takk, har sett på dette kortet på Komplett! Nå har jeg lagt inn ndiswrapper og bruker Windows-driveren i stedet. Så langt har oppkoblingen vært stabil (er dog kun snakk om minutter forløpig). Signalkvaliteten er i alle fall bedre, og den holder seg på 54 Mb/s av seg selv. Irriterende at den frie driveren er blitt så dårlig. Hvis den ikke er stabil nå, kjøper jeg den D-link-en. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Installerte crunchbang på pappas steingamle laptop i løpet av ferien. Kravet var egentlig bare en GNU/Linux distro som han kunne lære noe av (terminal og lignende), mulighet for nettleser, musikkavspiller og tilkobling til jobb via vpn og rdesktop. Ytelsen til #! på en laptop med 256 MB RAM var rett og slett imponerende med tanke på at det er ubuntu-basert og hele OS-et lå svært nær min minimalist-stil (eneste jeg ville fjernet var dokken). Så etterhvert som jeg får tid skal nok de bærbare maskinene mine over på #! også. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Enig, testa det ut for en stund tilbake jeg også. Gir nytt vil til gamle maskiner uten å virke strippet og halshugd. Ser til og med bra ut, og ikke brunt http://crunchbanglinux.org/wiki/_detail/sc...amp;cache=cache Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ubuntu er ikke brunt! det er oransje!!!! Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Haha.. Så bra da. da må jeg endre mening, oransje er jo en pen farge. Og ja, mye bedre enn brun! *Går tilbake til std. theme og farger i ubuntu nå* Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ubuntu er ikke brunt! det er oransje!!!! Det er mye brunt i Ubuntu også. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Var det ikke snakk om at de skulle gjøre om standardtemaet radikalt etterhvert? Mener jeg husker noe om det, men skulle likt litt mer info:p Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kommer sammen med den sjarmerende koalaen Men om det noen gang vil komme, tja. Vi er flinke på utsettelser. Lenke til kommentar
Perril Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) stapp inn to nettverkskort, så er de perfekte routere/brannmurer... Veit men har en allerede Men kan jo være et tips til noen andre EDIT: lol? itpro.no blitt hacket? (link) Endret 31. juli 2009 av Perril Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hehe, av noen som venter på Ubuntu 9.10 eller? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Noen som anbefale en god TV-program-nettside? Helst så enkel som mulig, så lite reklame som mulig, og mulighet for å velge hvilke kanaler jeg vil ha program for. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg må slenge meg på her, jeg er også litt på jakt etter en enkel tilgang til et tv-prog. Helst som også leverer den i form av XML el. lett scriptbart. DB.no har vel kun det forferdelig bloata tilbudet. (?) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Vi har en egen tråd for hardware som gis bort. Ett innlegg er flyttet, flere svar er slettet. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 VGnett har vel en grei tvguide? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hvilken pakke er det man installerer for aa fikse den grelle skrifttypen paa forumet i ubuntu? Kan for alt i verden ikke huske det... Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Tenker du på msttcorefonts `? Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hvilken pakke er det man installerer for aa fikse den grelle skrifttypen paa forumet i ubuntu? Kan for alt i verden ikke huske det... msttcorefonts heter den =) *self facepalm for sen* Endret 31. juli 2009 av AlexTheMad Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Er det mulig å fjerne gnome-panel uten at menyene forsvinner? Driver å tester ut openbox + tint2 så har ikke helt bruk for gnome-panel. Men jeg får ikke fjernet det, dreper jeg det spretter det opp igjen. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå