Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Altså ingen som har et USB-trådløst-nettverkskort som fungerer i Ubuntu her?

Wlan-usb-dingsboms? Har faktisk en pen D-Link ting selv, >link.

Den var skilta som Linux kompitable også(billig også, for et år sida på i en Lefdal shappe. Wlan-korte i min PC ... led av en stygg BIOS), men veldig mye skal funke. Det heter vistnok "Wireless-USB", dog :p

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, har sett på dette kortet på Komplett!

Nå har jeg lagt inn ndiswrapper og bruker Windows-driveren i stedet. Så langt har oppkoblingen vært stabil (er dog kun snakk om minutter forløpig). Signalkvaliteten er i alle fall bedre, og den holder seg på 54 Mb/s av seg selv. Irriterende at den frie driveren er blitt så dårlig.

Hvis den ikke er stabil nå, kjøper jeg den D-link-en.

Lenke til kommentar

Installerte crunchbang på pappas steingamle laptop i løpet av ferien. Kravet var egentlig bare en GNU/Linux distro som han kunne lære noe av (terminal og lignende), mulighet for nettleser, musikkavspiller og tilkobling til jobb via vpn og rdesktop.

Ytelsen til #! på en laptop med 256 MB RAM var rett og slett imponerende med tanke på at det er ubuntu-basert og hele OS-et lå svært nær min minimalist-stil (eneste jeg ville fjernet var dokken). Så etterhvert som jeg får tid skal nok de bærbare maskinene mine over på #! også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...