Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows drivern han sikkert en commando senter som CCC, i ati sin driverpakke om jeg ikke tar veldig feil :p

Det er sikkert mer kode i drivern også med dvs. program og settings som linuxdrivern ikke har bruk for eller ikke kan utnytte.

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar

Og/eller at GNU/Linux plattformen allerede tilbyr mye av funksjonaliteten/koden/APIet som trengs, pga. mer modulær, åpen og øhh.. gjennomtenkt kode. Dermed må mer gjøres fra bunnen av i windows. Både AMD og nvidia må finne opp hjulet på nytt.

Bare gjetter :p

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et USB trådløst nettverkskort som fungerer ut-av-boksen i Ubuntu (9.04)? Må ha minst like god rekkevidde som typiske innebygde laptop-kort, og gi en stabil oppkobling.

Har et PCI-kort med Ralink-chip på en stasjonær PC (driver rt2500pci). Bestilte dette i sin tid nettopp pga Linux-støtte, og da fungerte det bra, men nå er driveren ikke god. Signal detter ofte ut, må manuelt sette kortet til 54 Mb/s da det setter seg selv i 1 Mb/s på auto, men farten er ikke god nok likevel (ok mot internett men ikke skikkelig LAN-hastighet), og det er utrolig sensitivt på hvilken kanal nettverket kjører på (en kanal forskjell kan gi flere Mb/s forskjell). Detter spesielt ofte ut med torrents. Alt av NetworkManager, Wicd og manuell oppkobling er prøvd. Alle kanaler og krypteringer (også uten). På Windows fungerer det kjempebra med veldig bra rekkevidde. Har en laptop like ved som bruker ipw2200 og er stabil og får makset ADSL-linjen selv med lav deking.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

blitt hekta på linux jeg nå etter mitt ubuntu+xbmc+Revo r3600 prosjekt :)

Har to/tre stasjonære pcer til overs.

Noen tips hva jeg kan bruke disse til? :)

(firewall/dhcp/ftp/web har jeg allerede ;) )

Endret av Perril
Lenke til kommentar

Virtualiser dem. Så bruk hver av de virtualiserte maskinene til forskjellige server oppgaver. DHCP, dns, web, db, filserver osv. ;) Og dette gjør det meget enkelt å opprette nye servere og teste og feile.

(du trenger selvsakt ikke å virtualisere, men du lærer litt av det også)

Og hvis du ikke vil sette opp KVM eller Xen el. fra bunnen av kan du se på f.eks. Proxmox

Endret av Smif
Lenke til kommentar
blitt hekta på linux jeg nå etter mitt ubuntu+xbmc+Revo r3600 prosjekt :)

Har to/tre stasjonære pcer til overs.

Noen tips hva jeg kan bruke disse til? :)

(firewall/dhcp/ftp/web har jeg allerede ;) )

Sende en til meg? :whistle:

neh :p dyrt å sende a gitt, billigere å beholde ;) og ha som backup

Lenke til kommentar
Vet de hva årsaken til hans fravær er? Kanskje han har omkommet, er satt i fengsel, reist på jordomseiling uten Internett, blitt rammet av psykiske problemer eller huset har brent ned?

Var litt mer info her.

Lance vanished from the project some time in 2008. Everybody needs time off from projects from time to time, so there was no real need to worry about that. What there was to worry about is the following: Lance is the only one, who can make active changes to the centos.org domain, as he “owns it”. Nobody else in the team is able to add nameservers, for instance. Recently he put an anonymizing service on the domain, so that nobody from the outside can see who that domain belongs to.

Dette kan jo tyde på at han fortsatt er rask og rørig og har internetttilgang. Et annet kjempeproblem er jo at han er den eneste som har tilgang til kontoer med div. donasjoner etc.

Kan bli et hardt slag for CentOS, dette. Forhåpentligvis greier de andre som er med i prosjektet å stable det på beina, men CentOS har en høy stjerne innen "enterprise"-verdenen, mye pga. at det er 100% kompatibelt med RHEL. Det kan få seg en trøkk om distroen plutselig "ikke er til å stole på".

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...