Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Ja, fortsatt noe ustabil, men er man ekstrem kan man nok bruke den på daglig basis nå. Men mangelen på plugins og addons er fortsatt en stor mangel. Og ganske minimalt med options.

Men jeg er enig at den er rask. Starter kjappere enn gnome-terminal her (selv uten ssd). Og behandlingen av faner er rask og elegant. Blir nok ganske fort den foretrukken webkit browseren for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ang spill i Wine: Acer Revo har en treg prosessor (Atom), og Wine trenger ganske mye CPU-kraft, som regel, også med OpenGL-spill. Trolig er det grunnen.

Er klar over at Atom ikke er spesielt heftig, men jeg kan ikke se for meg at en 7(?) år gammel XP2600+ prosessor skulle være raskere.

Dessuten har jeg kjørt P64 ganske glatt på min AAO, også med atom-prosessor..

Lenke til kommentar
Har du prøv dem? Begynner å bli iritert på de driverne.. De åpne driverne gir ingen 3d-akselerasjon, men fungerer supert til alt annet, de lukkede gir 3d, men scrolling i FF "lagger" og film er bare å glemme..

For meg funker det fint. Jeg scroller i nettlesern(Opera) og ser på film :p

har ikke dratt i gang noe 3D enda, men tipper det er en liten ytelses økning over forrige driver(9,6).

Lenke til kommentar

Tror jeg venter litt med å oppgradere catalyst til jeg får se hvordan det går med andre. Går antageligvis greit i ubuntu, men blir nok et problem i arch. De er jo helt latterlig treige til å støtte nye kjerner. Problemet er jo bare at man får mindre ytelse får pengene med nvidia, akkurat som INTEL VS AMD.

Lenke til kommentar

Latterlige Catalyst kan man jo bare droppe. Siste versjon som støttet kortet mitt var 9.3, og det funker jo ikke på nyeste X.org, men går an å fikse kompabilitet med nyestet kernel såvidt jeg vet though.

Om jeg ikke tar helt feil så må man compilere mplayer selv om man vil ha VDPAU-støtte. Men kan hende de nyere pakkene i div distroer har det inne som standard. Men jeg tror fortsatt man må sette -vo vdpau og -vc ffh264vdpau-parametere e.l. for å få noe nytte av det. ffmpeg -formats er en fin bil.

Se f.eks: http://ftp.icm.edu.pl/packages/linux-nvidi...6399.README.txt

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Ja, fortsatt noe ustabil, men er man ekstrem kan man nok bruke den på daglig basis nå. Men mangelen på plugins og addons er fortsatt en stor mangel. Og ganske minimalt med options.

Man skal nå kunne enable plugins ved kommandoen chromium-browser --enable-plugins, men fikk det ikke helt til å fungere. Output, fra da jeg var innom Youtube, ga meg dette:

[28190:28193:25185529250:ERROR:/build/buildd/chromium-browser-3.0.196.0~svn20090724r21527/build-tree/src/base/native_library_linux.cc(19)] dlopen failed when trying to open /usr/lib/mozilla/plugins/gecko-mediaplayer.so: /usr/lib/mozilla/plugins/gecko-mediaplayer.so: wrong ELF class: ELFCLASS64
[28190:28193:25185529350:ERROR:/build/buildd/chromium-browser-3.0.196.0~svn20090724r21527/build-tree/src/base/native_library_linux.cc(19)] dlopen failed when trying to open /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so: /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so: wrong ELF class: ELFCLASS64
[28190:28193:25185529450:ERROR:/build/buildd/chromium-browser-3.0.196.0~svn20090724r21527/build-tree/src/base/native_library_linux.cc(19)] dlopen failed when trying to open /usr/lib/mozilla/plugins/libnpjp2.so: /usr/lib/mozilla/plugins/libnpjp2.so: wrong ELF class: ELFCLASS

Ser vel ut som problemet ligger i at jeg kjører 64-bit OS.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Latterlige Catalyst kan man jo bare droppe. Siste versjon som støttet kortet mitt var 9.3, og det funker jo ikke på nyeste X.org, men går an å fikse kompabilitet med nyestet kernel såvidt jeg vet though.

Enig i at de burde ha lagt til støtte for nye x greia før de hadde droppet supporten <.<

Lenke til kommentar
Atom på 1.6GHz er ca like kraftig som en 1.1 GHz Pentium M, ikke spesielt kjapt :p

Ja, sikkert :p

Heller en P3 på rundt 500Mhz.

Om jeg ikke tar helt feil så må man compilere mplayer selv om man vil ha VDPAU-støtte. Men kan hende de nyere pakkene i div distroer har det inne som standard. Men jeg tror fortsatt man må sette -vo vdpau og -vc ffh264vdpau-parametere e.l. for å få noe nytte av det. ffmpeg -formats er en fin bil.

Se f.eks: http://ftp.icm.edu.pl/packages/linux-nvidi...6399.README.txt

Kortet mitt er ikke støttet av Catalyst lengre heller, og den frie driveren kan ikke brukes til en dritt (har ikke videostøtte engang). ATI er og blir elendig i Linux (utennom Rage og Radeon 7-9). Jeg kan velge mellom ok 2D uten video (xorg), eller utsabile drivere med videostøtte (catalyst, om jeg i det hele tatt greier å installere møkka).

Ang. MPlayer og VDPAU, putt dette i config så slipper du å spesifisere codecs osv:

vo=vdpau,
vc=ffh264vdpau,ffmpeg12vdpau,ffwmv3vdpau,ffvc1dvpadu,

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...