Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

BTW: Jeg har også en Acer Revo med XMBC på Ubuntu. Ikke helt sikker på hvilken driver jeg bruker (har ikke tilgang til maskinen nå), men ganske sikker på at det er 185.19. Din driverversjon høres litt utdatert ut for NVIDIA ION :) Bruker XBMC fra Ubuntu-repoet.

Har lagt inn 185.18.14 nå, men den striper fremdeles. Muligens er det bare at jeg har dårlige ripper..?

Har noen link til en god 1080p sample? Jeg har elendig nettforbindelse her, så ikke noe stort :p

Er det forresten noen grunn til at n64-spill gjennom P64 via wine skal hakke på Acer Revo når det kjører glatt på en 7 år gammel maskin med XP2600+ prosessor og 512MB minne..? (Samme versjon av wine og P64)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! :D

Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den..

Det finnes vel en åpen ekvivalent for GNU/Linux-troende (hihi) også. GnomeSword, tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! :D

Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den..

Det finnes vel en åpen ekvivalent for GNU/Linux-troende (hihi) også. GnomeSword, tror jeg det var.

Nå viser jeg sangtekster og ikke bibeltekster da. :)

Lenke til kommentar

Got Wine?

Lenke til kommentar
BTW: Jeg har også en Acer Revo med XMBC på Ubuntu. Ikke helt sikker på hvilken driver jeg bruker (har ikke tilgang til maskinen nå), men ganske sikker på at det er 185.19. Din driverversjon høres litt utdatert ut for NVIDIA ION :) Bruker XBMC fra Ubuntu-repoet.

Har lagt inn 185.18.14 nå, men den striper fremdeles. Muligens er det bare at jeg har dårlige ripper..?

Har noen link til en god 1080p sample? Jeg har elendig nettforbindelse her, så ikke noe stort :p

Er det forresten noen grunn til at n64-spill gjennom P64 via wine skal hakke på Acer Revo når det kjører glatt på en 7 år gammel maskin med XP2600+ prosessor og 512MB minne..? (Samme versjon av wine og P64)

For VDPAU, prøvd 190.xx-serien? http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NzM5NQ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

OpenSong burde da være ypperlig til den slags.. :)

http://www.opensong.org/

Lenke til kommentar

Hei, har ikke prøvd så mye med 1080p. Har ikke noen linker, dessverre. Har prøvd mest med 720p (Planet Earth bl.a.) og det fungerer fint.

Ang spill i Wine: Acer Revo har en treg prosessor (Atom), og Wine trenger ganske mye CPU-kraft, som regel, også med OpenGL-spill. Trolig er det grunnen.

Native OpenGL-programmer burde fungere ganske bra. Har riktignok opplevd at enkelt spill (f.eks Frets on Fire) hakker på Revoen, mens det kjører fint på en PC med dårligere skjermkort. Dermed er det nok CPU-en. Jeg tenker da at det gjerne er litt dårlig kode som ikke utnytter GPU-en godt nok. Spill som f.eks OpenArena og Enemy Territory med beste innstillinger fungerer fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...