cp-nilsen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 BTW: Jeg har også en Acer Revo med XMBC på Ubuntu. Ikke helt sikker på hvilken driver jeg bruker (har ikke tilgang til maskinen nå), men ganske sikker på at det er 185.19. Din driverversjon høres litt utdatert ut for NVIDIA ION Bruker XBMC fra Ubuntu-repoet. Har lagt inn 185.18.14 nå, men den striper fremdeles. Muligens er det bare at jeg har dårlige ripper..? Har noen link til en god 1080p sample? Jeg har elendig nettforbindelse her, så ikke noe stort Er det forresten noen grunn til at n64-spill gjennom P64 via wine skal hakke på Acer Revo når det kjører glatt på en 7 år gammel maskin med XP2600+ prosessor og 512MB minne..? (Samme versjon av wine og P64) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Google var snill og ga meg denne: http://rapidlibrary.com/index.php?q=x264+1080p+sample+video Endret 22. juli 2009 av Smif Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei! Har bare et kjapt spørsmål. Er det mulig å få backspace som hurtigtast for "tilbake" i FF på Ubunutu? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei! Har bare et kjapt spørsmål. Er det mulig å få backspace som hurtigtast for "tilbake" i FF på Ubunutu? Skriv "about:config" i adressefeltet, finn verdien "browser.backspace_action" og endre denne til 0. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei! Har bare et kjapt spørsmål. Er det mulig å få backspace som hurtigtast for "tilbake" i FF på Ubunutu? http://lmgtfy.com/?q=backspace+firefox+ubuntu Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ikke vits å bli furten da, var ment som humor. Flimzes: Haha.. den har jeg ikke sett før, genial! Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Slapp av jeg tok spøken Satte min lit til ekspertene jeg vettu! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den.. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den.. Det finnes vel en åpen ekvivalent for GNU/Linux-troende (hihi) også. GnomeSword, tror jeg det var. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den.. Det finnes vel en åpen ekvivalent for GNU/Linux-troende (hihi) også. GnomeSword, tror jeg det var. Nå viser jeg sangtekster og ikke bibeltekster da. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den.. Det finnes vel en åpen ekvivalent for GNU/Linux-troende (hihi) også. GnomeSword, tror jeg det var. Nå viser jeg sangtekster og ikke bibeltekster da. Got Wine? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Got Wine? Tried and failed. Jeg elsket virkelig Ubuntu.. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 BTW: Jeg har også en Acer Revo med XMBC på Ubuntu. Ikke helt sikker på hvilken driver jeg bruker (har ikke tilgang til maskinen nå), men ganske sikker på at det er 185.19. Din driverversjon høres litt utdatert ut for NVIDIA ION Bruker XBMC fra Ubuntu-repoet. Har lagt inn 185.18.14 nå, men den striper fremdeles. Muligens er det bare at jeg har dårlige ripper..? Har noen link til en god 1080p sample? Jeg har elendig nettforbindelse her, så ikke noe stort Er det forresten noen grunn til at n64-spill gjennom P64 via wine skal hakke på Acer Revo når det kjører glatt på en 7 år gammel maskin med XP2600+ prosessor og 512MB minne..? (Samme versjon av wine og P64) For VDPAU, prøvd 190.xx-serien? http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NzM5NQ Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Got Wine? Tried and failed. Jeg elsket virkelig Ubuntu.. okei, kjipt da. Vel, hurry up and buy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg kan nesten ikke vente til å få installert Ubuntu igjen når jeg bygger meg ny PC! Har hatt Ubuntu før, men jeg måtte bytte tilbake til Vista, da det ikke var min PC, og jeg måtte ha EasyWorship på den.. Det finnes vel en åpen ekvivalent for GNU/Linux-troende (hihi) også. GnomeSword, tror jeg det var. Nå viser jeg sangtekster og ikke bibeltekster da. OpenSong burde da være ypperlig til den slags.. http://www.opensong.org/ Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 BTW: Jeg har også en Acer Revo med XMBC på Ubuntu. Ikke helt sikker på hvilken driver jeg bruker (har ikke tilgang til maskinen nå), men ganske sikker på at det er 185.19. Din driverversjon høres litt utdatert ut for NVIDIA ION Bruker XBMC fra Ubuntu-repoet. Har lagt inn 185.18.14 nå, men den striper fremdeles. Muligens er det bare at jeg har dårlige ripper..? Har noen link til en god 1080p sample? Jeg har elendig nettforbindelse her, så ikke noe stort Er det forresten noen grunn til at n64-spill gjennom P64 via wine skal hakke på Acer Revo når det kjører glatt på en 7 år gammel maskin med XP2600+ prosessor og 512MB minne..? (Samme versjon av wine og P64) Hei, har ikke prøvd så mye med 1080p. Har ikke noen linker, dessverre. Har prøvd mest med 720p (Planet Earth bl.a.) og det fungerer fint. Ang spill i Wine: Acer Revo har en treg prosessor (Atom), og Wine trenger ganske mye CPU-kraft, som regel, også med OpenGL-spill. Trolig er det grunnen. Native OpenGL-programmer burde fungere ganske bra. Har riktignok opplevd at enkelt spill (f.eks Frets on Fire) hakker på Revoen, mens det kjører fint på en PC med dårligere skjermkort. Dermed er det nok CPU-en. Jeg tenker da at det gjerne er litt dårlig kode som ikke utnytter GPU-en godt nok. Spill som f.eks OpenArena og Enemy Territory med beste innstillinger fungerer fint. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvor skal jeg putte "export SDL_AUDIODRIVER=esd" slik at det funker automatisk? PulseAudio-wiki sier .profile, mener de da ~/.bash_profile? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvor skal jeg putte "export SDL_AUDIODRIVER=esd" slik at det funker automatisk? PulseAudio-wiki sier .profile, mener de da ~/.bash_profile? Hvis du bruker bash så. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvilken erfaring har folk her med chromium nå? Synes det begynner å hjelpe bra nå. Kjapp er den ihvertfall, men det blir noen kræsj innimellom. Litt forskjellig hvor mye den kræsjer fra dag til dag, siden jeg kjører ny build hver dag under arch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå