Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

[quote name='cmyrland' post='14077873'

-----

Jeg har ingen direkte beviser, nei. Jeg ser bare ikke hvorfor maskinvareprodusentene skulle ønske en slik løsning, da det ikke går utover dem om jeg krever pengene mine tilbake fra MS. Har få problemer med å se for meg at MS tilbyr en slags "rabattordning" for de som velger å levere maskin + windows som ett produkt, fordi MS da slipper å komme i en situasjon hvor de er nødt å gi fra seg penger.

Det går helt klart utover dem (maskinvareprodusentene) dersom du skulle ønske en refusjon på Windows lisensen, da det er maskinvareprodusenten som leverer programvaren også! Du kjøper ikke Windows fra Microsoft når du får den bundlet, men fra maskinvareprodusenten.

Skal vi tro kilder her på forumet (en som jobbet for Dell tidligere) er det de som også tjener mest på Windows, da deres kostnad er rundt 50 kr per lisens. Hvorfor skal de gidde å ta den jobben og kostnaden som refusjon innebærer? Du har jo allerede kjøpt produktet, så de har jo ikke akkurat store incentivene der.

At programvare og maskinvare kommet bundlet sammen som et produkt har nok hovedsaklig med at de aller aller fleste (95%+ ?) ønsker å kjøpe en pakke. En medvirkende årsak er nok at de også kan legge inn trialware og annen skit som de kan tjene penger på enten direkte eller indirekte.

Selv om jeg ikke liker slikt har jeg ingen problemer med å forstå hvorfor de gjør det. Det er en av grunnene til at jeg tror at det ikke kommer til å bedre seg før EU eller lignende organ kommer på banen og setter retningslinjer/krav til leverendørene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gTick spiller til /dev/dsp. Så vidt jeg har forstått så er det OSS sin måte å få ut lyd. Har ikke ALSA en slik device? Er det mulig å lage en fake dsp og så rute den til en alsa sink?

Jeg mener å huske at du kan få til dette ved å kjøre «padsp gtick» (dersom gtick er programnavnet) når du starter det.

Lenke til kommentar
gTick spiller til /dev/dsp. Så vidt jeg har forstått så er det OSS sin måte å få ut lyd. Har ikke ALSA en slik device? Er det mulig å lage en fake dsp og så rute den til en alsa sink?

Jeg mener å huske at du kan få til dette ved å kjøre «padsp gtick» (dersom gtick er programnavnet) når du starter det.

Bruker ikke PulseAudio, kun ALSA.

Er PulseAudio godt nok til å kunne brukes nå? Kanskje jeg skulle gå over?

-----------

Wut tha hell?!?

Slå-av-pcen-dialogboksen min:

post-50843-1248038707_thumb.png

Endret av Xecuter
Lenke til kommentar
Finnes noe tilsvarende for web? En oversikt/organisering av filmsamlingen.

Regner med at du vil ha ett web basert brukergrensesnitt for å legge inn osv, det har jeg ikke sjekket om finnes. Men dvd profiler kan laste opp samlingen din til web, her er min. Du kan også hente den ned fra web igjen, slik at det også fungerer som en backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...