luser32 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Okei, hvordan minker jeg den andelen da? Gidder ikke ha 3GiB som ikke kan brukes til noe på /home. Holder fint med 1GiB. Æsj, alt hadde vært så mye greiere hvis ikke strømforsyningen til eksternharddisken hadde tatt kvelden. Og for å få ny må jeg selvfølgelig bytte inn hele disken ... Å gjøre om 720p mkv til mp4 for å få kjørt den på Xboxen krever jo tredobbelte i tempfiler av hva filmen er. Hadde jeg ikke snart vært på ræva hjemmefra hadde jeg kjøpt en søt liten mediepc med HDMI som jeg kunne koblet til TV-en. Endret 16. juli 2009 av luser32 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Kommando som brukes for å justere parameter for ext filsystem er tune2fs f.eks. tune2fs -m 2 <device> vil sette reservert prosent til 2% Endret 16. juli 2009 av olefiver Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Synes denne feilmeldingen jeg nettopp fikk var litt morsom. "Vel, dette er pinlig" - FF 3.5 Endret 17. juli 2009 av oj88 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Haha, den var fin :!: Firefox - nettleseren med humor! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dersom du skriver"about:config" i adressefeltet så får du en som er fin også, legg spesielt merke til knappen.. :) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Haha, nå fikk jeg samme feilen, oj88! Laptopen gikk tom for strøm, og da jeg restarta fikk jeg den beskjeden. Dog på engelsk. "well, this is embarrasing" Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Dersom du skriver"about:config" i adressefeltet så får du en som er fin også, legg spesielt merke til knappen.. :) Så kult Mye bedre enn noe tørt og kjedelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 about:robots er òg kul Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Haha, den har jeg faktisk ikke sett før, her snakker vi utviklere med humor.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Spillet Penumba sluppet native for GNU/Linux. 5 dollar for alle spillene i trilogien. Løp og kjøp: https://store5.esellerate.net/store/checkou...PageCatalog.htm Jeg har allerede kjøpt. Ikke det at jeg kommer til å spille, men men... Må stemme med lommeboka. Endret 17. juli 2009 av jonnor Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Da har jeg også kjøpt Har spilt (og kjøpt) det første spillet tidligere, og hvis de andre spillene er like underholdende er dette et røverkjøp! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Riktig link til spillene.. Havnet på siden til spill en når jeg klikket på linkn din, jonnor. Takk for tipset, btw, må stemme med lommeboka, ja. Artig at spillene enkeltvis fortsatt er dobbelt så dyre som alle tre til sammen. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Kjøpte nettopp alle 3 for 34 kroner, snakk om røverkjøp.. Anbefaler andre å gjøre det samme, knallbra spill! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Helt greit spill til den prisen, prøvde demoen nettopp. Men maks oppløsning ser ut til å være 1280*1024. Det blir litt lite når skjermen kjører 1920*1200 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Mener jeg spilte gjennom eneren i 1680x1050 da den kom ut, men kanskje jeg husker feil.. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Kjøpt og betalt, laster ned nå. Skulle ønske det var mulig å få spilt dette spillet med en gang, men pr i dag har jeg ikke en maskin som er i nærheten av å være bra nok.. Jeg spilte en del av 1ern og syntes det var ganske kult. Gleder meg til å få spilt hele greia. +1 til Frictional Games som lanserer spill til GNU/Linux Og Torswin: about:robots var utrolig bra Elsket knappen med "try again" :!: Endret 17. juli 2009 av cmyrland Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 robots var morsom ja, aldri sett før. Kjøpte alle tre, har prøvd demoen allerede, den var kort, men så greit nok ut. Men får nok ikke kjørt den i full oppløsing på laptopen dessverre. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Noen som kan fortelle hvordan jeg ser om serveren trenger en reboot eller ikke? Har oppdatert og ble litt usikker. :S Kjører Debian 4.0 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Definer "trenger". Den eneste endringen som normalt krever reboot for å aktiveres er ny kjerneversjon. Den vet du/pakkebehandleren din om du har oppdatert eller ikke. EDIT: personlig kan jeg finne på å kjøre med forrige kjerneversjon både uker og måneder, dersom det ikke er noe hyperkritisk som har blitt patchet. Endret 17. juli 2009 av jonnor Lenke til kommentar
duckers Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det jeg ønsker å finne ut er om jeg har installert en kjernepatch. Her en oppetid på 68 døgn nå, og har jo installert noen oppdateringer, men kan ikke huske at noen av disse her bedt meg om å reboote. Ønsker egentlig bare å finne ut om jeg har misset en melding, eller om serveren er happy slik den er.. Kan jo lese gjennom alle oppdateringene som er ankommet de siste månedene og se om det er noe til kjernen, men siden det er linux antar jeg det er en kommando som forteller meg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå