cyclo Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det jeg er interessert i er hvilke program det er snakk om (spill interesserer meg ikke) om det er lov å spørre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Og ikke minst en påminnelse om hvor HØL I HUE brukervennlig dette er! Vi ønsker oss tre kontroller, lyd opp, lyd ned og lyd av! (og under avansert: disse tre for hvert program som lager lyd) SÅ enkelt er det. (pluss at alle lyd-geekene bør få sitt langt inne i en meny) Eitt ord (og eitt tal); Fedora 11. Elskar det nye volumkontrollpanelet til Fedora 11. Fekk meg til å gå mellombels over til GNOME på laptopen. Kjem garantert til Ubuntu og dei andre distroane etter kvart, ettersom Fedora gjer det meste upstream slik at alle får nytte av det. Endret 10. juli 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Eitt ord (og eitt tal); Fedora 11. Enig. Synes også den var elegant i min lille test av F11. Men en så liten GUI ting er ikke noe for meg til å skifte distro, sorry. Noen mulighet for å skaffe slikt i ubuntu nå. ppa? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det her minnet da veldig om pa-volume-manager, om det var det den het. Altså. Volume mangaren til pulse audio. Om det var muligheten for å styre lyden for hvert enkelt program osv som var fordelene her? Leste ikke gjennom hele artikkelen, så bare på screenshotene. I så fall, så finnes det samme til Ubuntu også. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har kjøpt meg en Acer Aspire One brukt, og installerte Arch med en gang. Absolutt alt har funket som det skulle ut av boksen. Suspend, intel-drivere, lyd, nettverk Dette liker jeg <3 Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Og ikke minst en påminnelse om hvor HØL I HUE brukervennlig dette er! Vi ønsker oss tre kontroller, lyd opp, lyd ned og lyd av! (og under avansert: disse tre for hvert program som lager lyd) SÅ enkelt er det. (pluss at alle lyd-geekene bør få sitt langt inne i en meny) Eitt ord (og eitt tal); Fedora 11. Elskar det nye volumkontrollpanelet til Fedora 11. Fekk meg til å gå mellombels over til GNOME på laptopen. Kjem garantert til Ubuntu og dei andre distroane etter kvart, ettersom Fedora gjer det meste upstream slik at alle får nytte av det. Skulle ønske noen av de store også kunne støtte KDE også, synes alt for mange av disse gode oppdateringene bare kommer til Gnome. Synes så synd på KDE Virker som de må gjøre alt selv for få ting til å bli bra, mens Gnome får alt gratis fra f.eks Fedora, Ubuntu osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kjapt spørsmål. Hvordan kan man drepe X? Jeg har nettop installert Fedora og prøver å få installert Nvidia driveren, men for å gjøre det må man avslutte X. Jeg har prøvd "init 3" i terminal noe som bare gir en svart skjerm med en markør uten mulighet for å skrive noe. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 ctrl + alt + backspace? Om det ikke har blitt disablet i Fedora også.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ser ikke ut til å ha noe effekt nei.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) init 3 bør da funke (skjønt, skal vel strengt tatt være telinit 3, men tror ikke det er noen forskjell lenger) telinit 3 fungerte aldeles utmerket her ihvertfall. Forresten, IKKE legg inn nvidiadriveren fra driverpakken rett fra nvidia.com. Legg til rpmfusion-repoet og installer driveren derfra via pakkesystemet! Endret 10. juli 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Angående rpmfusion, så fannt jeg denne linken http://rpmfusion.org/Configuration/ skal jeg bare følge guiden til "Command Line Setup using rpm"? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Eller bare klikke på pakkene i browseren og følge instruksjonene. nvidia-drivere ligger naturligvis i "nonfree", men legg til "free" også, mye nyttig. Edit: Min personlige mening er at Fedora er nærmere ubrukelig uten rpmfusion-repoet lagt til. Endret 10. juli 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Smif Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Min personlige mening er at Fedora er nærmere ubrukelig uten rpmfusion-repoet lagt til. Hehe, der er mange FSF folk uenig. men det er jo poenget med personlige meninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Takk for hjelpen, takk fikk jeg endret oppløsningen i allefall. Men så kommer neste problem, jeg har 2 skjermer, men ved hjelp av standard-verktøy som ligger under System -> Brukervalg -> Display så får jeg bare opp den ene skjermen. Dog har jeg fått opp noe som kalles "Skjerm" under System -> Administrasjon, men ingenting skjer når jeg prøver å åpne denne.. :S Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Min personlige mening er at Fedora er nærmere ubrukelig uten rpmfusion-repoet lagt til. Hehe, der er mange FSF folk uenig. men det er jo poenget med personlige meninger. Hehe, ja, det var derfor jeg måtte legge på "personlige". Helt topp det FSF står for - men når det kolliderer med muligheten til å få maskinen min brukbar, så ser jeg på ting fra en litt mer pragmatisk vinkel. @Freebird: Det skal finnes en nvidia-settings-sak i menyene dine etter du har lagt inn drivere, den kan brukes til å sette opp flerskjermoppsett, såvidt jeg husker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Beklager... Den lå under programmer -> systemverktøy. Jeg er visst litt for vandt med Ubuntu.. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Wow, volum panelet i Fedora 11 var virkelig snasent Som andre har nevnt håper jeg Ubuntu også tar det i bruk. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Volumpanelet er vel en del av Gnome og ikke direkte noe med Fedora å gjøre. Ubuntu 9.04 har samme versjon av Gnome som Fedora 11, men valgte å beholde den gamle volumkontrollen pga bugs. (Sjekk bugzilla og mailinglistene til fedora så skjønner dere hva jeg mener) Fikk selv et rimelig ublidt møte med denne greia i F11 beta, og liker den fortsatt ikke, dessverre ser det ut som det er nærmest umulig å bli kvitt PulseAudio nå.. Endret 10. juli 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Bruker selv Fedora 11, og fikk noen bugs med den nye PulseAudio. Volumet ble veldig lavt og alt sto på fullt (av de som sto på PulseAudio), måtte gå igjennom bugzilla og finne fixen som var noe som å skrive inn: $ su -c 'yum install alsa-utils; alsamixer -c 0' For så å sette volumet på fullt på alle. Det er små bugs og sikkert derfor Fedora og ikke Ubuntu (eller andre) har tatt den i bruk enda. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 alsamixer justerer lyden for alsa, men pulseaudio er ikke alsa. Det er dette jeg mener... lag på lag skaper problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå