Ritualz1 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Noen som vet hvordan jeg kan få Creative zen x-fi til å virke i Fedora? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Sakset fra en ubuntu-tråd: Re: Creative Zen X-Fi MP3Player? Hi cJ.. I am using creative zen x=fi on my ubuntu... You got to install libmtp to get it working... also i use Gnomad2 to transfer my data.... just starting with Gnomad doesn't work for me so i use "sudo gnomad2"... then it detect the player and everything just works fine... Linky Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Får bare som svar at han ikke finner en usb hub. [root@Soliz Martin]# gnomad2 Failed to open connection to D-BUS SESSION bus usb_claim_interface(): Device or resource busy LIBMTP PANIC: Unable to initialize device PDE device NULL. PDE device NULL. usb_claim_interface(): Device or resource busy LIBMTP PANIC: Unable to initialize device Nvm, viste seg i Banshee. takk Endret 6. juli 2009 av Ritualz1 Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen som vet når Firefox 3.5 kommer i Ubuntu sine pakkebrønner? Fant ikke svar blant de første treffene på Google Lenke til kommentar
Smif Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen som vet når Firefox 3.5 kommer i Ubuntu sine pakkebrønner? Fant ikke svar blant de første treffene på Google Ikke før 9.10. Men legg til dette i sources.list: # Firefox 3.5 deb http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu jaunty main deb-src http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu jaunty main Og installer "firefox-3.5". Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Den har faktisk kommet nå. Mulig fordi jeg hadde installert betaen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Men legg til dette i sources.list: # Firefox 3.5 deb http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu jaunty main deb-src http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu jaunty main Og installer "firefox-3.5". Problemet er bare at man da får daily builds. Ubuntu 9.04 har Firefox 3.5 som egen installasjon under Synaptic, men vet ikke om den har kommet til endelig versjon ennå. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 men vet ikke om den har kommet til endelig versjon ennå. Woj! Så ut som den kom i dag. Bare installer firefox-3.5 fra pakkehåndtereren. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Må jeg avinstallere 3.0.11 for å bruke 3.5? 3.5 vises fortsatt som Shiretoko i menyen min. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Shiretoko er vel kodenavnet, også går den over til å hete Firefox 3.5 når den er i endelig versjon og med branding? Eller tar jeg veldig feil her? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Man må ikke avinstallere noe. Shiretoko er vel kodenavnet, også går den over til å hete Firefox 3.5 når den er i endelig versjon og med branding? Eller tar jeg veldig feil her? Det er kodenavnet ja, og det blir vanligvis tatt bort ved endelig release. Hvorfor man ikke har gjort det her vet jeg ikke. Men går du under Help - About, står det ikke noe om at det er en beta. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Fant noen likner hvordan du installere Firefox 3.5 i Ubuntu. Mozilla Ubuntu wiki Er litt glad for å kjøre fedora til tider Nesten alltit nyeste programvaren som faktisk er stabil. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Fant noen likner hvordan du installere Firefox 3.5 i Ubuntu. Mozilla Ubuntu wiki Er litt glad for å kjøre fedora til tider Nesten alltit nyeste programvaren som faktisk er stabil. Stabilt er et veldig relativt begrep. Ubuntu anses også som "bleeding edge" siden det bygger på "unstable"-pakkene fra Debian, men er "mer stabilt" enn Fedora. Vil du ha stabilt (i ekte GNU/Linux-forstand) må du nok over på "old school"-distroene, blant annet CentOS, Slackware, Debian etc. Arch har også det siste og "beste" alltid tilgjengelig, og det er heller ikke noe problem å gjøre ubuntu enda mer "bleeding edge" ved å legge til testing-repos. Å installere firefox 3.5 var da en smal sak, selv om den har et annet navn, "Shiretoko" Edit: Er forresten temmelig imponert over hvor rask Fx3.5 er! Endret 7. juli 2009 av cmyrland Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Er ikke helt glad i Firefox, bruker mest Icecat Men du har nok rett med at stabilt er et veldig relativt begrep. Men tror ikke du trenger et såpass "stabilt" system som du får med Debian, slack osv. på en desktop nå for tiden. Og med den kvaliteten selv beta programvare er på for tiden. bare se på firefox 3.5, som de fleste begynte å bruke i tidlig beta, og ikke minst windows7. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Er ikke helt glad i Firefox, bruker mest Icecat Men du har nok rett med at stabilt er et veldig relativt begrep. Men tror ikke du trenger et såpass "stabilt" system som du får med Debian, slack osv. på en desktop nå for tiden. Og med den kvaliteten selv beta programvare er på for tiden. bare se på firefox 3.5, som de fleste begynte å bruke i tidlig beta, og ikke minst windows7. Sant, det er mest aktuelt for servere og arbeidsstasjoner som krever ekstrem stabilitet. Selv installerer jeg som regel alpha 5 av Ubuntu og kjører dist-upgrade opp til final. Såpass mange upgrades gir en del tull, så fra og med final kjører jeg en "clean" install og er oppe og går med nye underbukser i løpet av en halvtime, downloadtid inkludert Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det er jo også gøy å være med på utviklingen av programmet/Os. Man ser hva som endres og forbedres, man kan reporte bugs og få en følse å være med på å hjelpe. Selv sitter jeg å banker hodet i veggen fordi Ati sin fglrx (har Hd4xxx skjermkort så ati-free støtter ikke noe slags 3d) ikke virker med den nye xorg eller 2.6.28 og opp kernel. Noen som vet hvor langt tid det vil ta før de får det i orden? Har det samme problemet i Ubuntu 9.04, der er det vel bare nye xorg som roter det opp, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Was? Catalyst-pakken støtter da nye xorg? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Er du sikker? leste en plass at den ikke fungerte med det. Men kan godt være fikset. Var når Ubuntu 9.04 kom ut. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg vet ubuntu får en beta-versjon av den aktuelle catalyst-pakken en måned før release eller noe. Mulig det er en bug med skjermkortet ditt? Men sant, hvis du kjører Fedora 11 er det jo mulig ATI ikke får knyttet inn støtte før Catalyst 9.7 eller noe, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå