cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jøss. Jeg fikk nettopp mail fra Wimp om at jeg har blitt utvalgt som betatester for tjenesten deres. Det viser seg at de faktisk støttet Linux ut-av-esken, men jeg liker ikke helt at jeg må installere Adobe Air for å installere Wimp.. Det gikk uansett helt smertefritt å installere, og grensesnittet ser ganske bra ut. Positivt at de har prøvd å gjøre noe annet enn å klone iTunes. Skal bruke de neste timene på å snoke litt rundt og se hva jeg finner ut. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Wimp? Wimp Is a Music Player? Windows Is Mighty Problematic? Why I Must Pay? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Neida, betyr bare Pingle. Regner ikke med at folka her er linuxfolk til daglig, så jeg regner ikke med noen skjulte meninger i navnet Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Joda, vet wimp betyr pingle; spørsmålet var mer hvorfor det navnet... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Tror de bare valgte noe som er catchy og lett å si og huske.. Selv om jeg egentlig synes det er et litt teit navn om de vil slå an utenfor norges grenser Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det er bare et midlertidig navn. De har faktisk en navnekonkurranse gående. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ok, digg. Heisann, der oppdaget jeg en fiffig sak. Programmet "airappinstaller" opptar ca 50% av lista over kjørende programmer. Ikke får jeg starta Wimp etter at jeg lukka det heller. Hoho, her er det bare å finne frem arbeidshanskene Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 "Igor, fire up the debugger! Atomic turbines set to 150%! Shared libraries shield generators activated! Let's uninstall this mother-F'er before fragmentation sets in on my pristine undead disk!" Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Testa wimp tidligere i dag på en 64bits arch-box, men grensesnittet var latterlig treigt (ett sekund fra klikk til respons) og mangelfult (fant ingen enkel måte å legge et helt album til i spillelista f.eks). Valget av air som platform gjør nok at jeg kommer til å droppe wimp intil videre i alle fall (selv om feilene sikkert blir fikset). Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hm, opplevde ikke grensesnittet som treigt i det hele tatt. Prøvde du egentlig å avslutte og starte det igjen? Funka det i så fall? Jeg er også misfornøyd med valget av Air, men det spørs om det er ressursbesparende å bruke Air til alle plattformer enn å utvikle plattformspesifikke varianter, særlig siden de har tenkt seg inn på mobiltelefoner og andre MIDs.. Jaja, time vill sjåvv hva som skjer. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ser forresten ut til at det er Air, ikke Wimp, som er problemet. Ugh! Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Er nok air som er problemet ja. Skyldes sikkert at det ikke kjører nativt på 64bit. Skal teste på laptopen (32bit) bare for å se, men å komme med programvare i 2009 som ikke lar seg kompilere på 64bit er uansett helt bak mål etter min mening. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Mener på at jeg kjører 32-bit. Ble brått usikker. Hvordan sjekker jeg det lettest? oO uname -a neida, jeg kjører visst 64-bit. Hm! Endret 30. juni 2009 av cmyrland Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg kan vel trygt installere f.eks. arch side-om-side med ubuntu på samme disk uten at det skal bli kluss med hjemmemappa mi som jeg har som en egen partisjon? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ser ut til at det virker bedre i 32bit. Den pauset også når jeg trykket space, noe som ikke funket i 64bit av en eller annen grunn. Tenkte du å benytte hjemmeområdet i begge installasjonene? Det burde vel i utgangspunktet gå bra, men jeg kan ikke garantere at du ikke får problemer med forskjellige versjoner av samme program som deler config. Du er vel rimelig sikker om du benytter forskjellige skrivebordsmiljø i hvertfall.. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Nei, altså, greia er at jeg vil ha Ubuntu som min stabile og trygge havn, og så vil jeg ha Arch som lekeplass hvor jeg kan teste og herje som jeg ønsker. Skal altså ikke dele noe som helst mellom de to installasjonene. Jeg må bare vite at en evt Arch-install ikke voldtar Ubuntu på noen måte Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jøss. Jeg fikk nettopp mail fra Wimp om at jeg har blitt utvalgt som betatester for tjenesten deres. Det viser seg at de faktisk støttet Linux ut-av-esken, men jeg liker ikke helt at jeg må installere Adobe Air for å installere Wimp.. Det gikk uansett helt smertefritt å installere, og grensesnittet ser ganske bra ut. Positivt at de har prøvd å gjøre noe annet enn å klone iTunes. Skal bruke de neste timene på å snoke litt rundt og se hva jeg finner ut. Hvor registrerte du deg? Er ikke noe registreringsjema noen plasser. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvor registrerte du deg? Er ikke noe registreringsjema noen plasser. Øhh? http://wimp.aspiro.com/site/web3/view.ftl?page=index Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Da må jeg jo ha invitasjonskode. Hvordan fikk du den koden? Regner med at de bare er utvalgte, men en plass må de jo ha registrert deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå