luser32 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Vet jeg var sen, men greit for folk å vite i fremtiden tenkte jeg. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du var litt sen, problemet med pc-speakeren er løst nå, men takk for forslaget. Driver og herjer med conky igjen og jeg kan ikke finne .conkyrc i hjemmemappa mi. Så jeg prøvde å lage fila, men det fungerte heller dårlig. Den åpner fortsatt opp den gamle fila som ikke eksisterer. Men siden den ikke eksisterer, hvorfor kan jeg åpne den og redigere den da? Og hvordan kan jeg fikse dette, så jeg får endret på conky? Dette er hva jeg har gjort: Kjørt "sudo gedit /home/.conkyrc" i terminalen. .conkyrc fila popper opp og jeg legger inn ønsket kode, lagrer og restarter maskinen. Så starter jeg conky og intet er forandret. Noe mer jeg skal gjøre? Skjønner ikke helt hvorfor du fortsatt forsøker å jobbe på /home/.conkyrc når det flere ganger har blitt påpekt at den fila burde ligge i din brukers hjemmeområde, e.i. /home/<username>/.conkyrc Eller skriver du bare feil når du skriver /home/.conkyrc ? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Har begynt å søke i hjemmeområdet mitt, men problemet er fortsatt det samme. Jeg får skinnet conky om, men resten av skrivebordet blir rart når programmet står på. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hvordan rart? Ser vi det hvis du tar screenshot? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Ikonene forsvinner og kommer tilbake, slike ting. Det er sært og kjipt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Bilder sier mer enn 1000ord. Alle ikonene skal ligge der hele tiden, men de forsvinner og hopper tilbake litt nå og da. Jeg skulle gjerne også vite hvordan jeg kan bytte farger og skrift i conky, men det burde jeg kanskje ta i conkytråden? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Syns å huske at det er et parameter som heter "double buffer" i .conkyrc som det er mulig å sette til "true". Det er mulig det er denne buffringa som gjør ikonene dine ustabile. Søk på problemet på ubuntuforums, så vil du sikkert finne en løsning. Jeg tror problemet ditt er navngitt som "Flicker" på ubuntuforums, som er et mulig søkeord Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Det er et parameter som heter double buffer eller noe meget likt ihvertfall. Jeg har brukt det parameteret i både Conky og forgjengeren Torsmo for å løse problemer med ikoner etc akkurat som du beskriver Nyhus. EDIT: http://conky.sourceforge.net/config_settings.html - oversikt over config-flagg en kan bruke i .conkyrc Marsan og meg husket korrekt. parameteren heter double_buffer og settes til true. Det er, som det står i link over, å bruke det parameteret med own_window for å unngå stort buffer. Det er også hva jeg pleide å gjøre når jeg brukte conky/torsmo EDIT2: own_window yes double_buffer yes ...eller true i steden for yes evt, husker ikke hva som er korrekt Endret 27. juni 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 double buffer sto på yes og jeg skrev true og jeg la til own_window yes. Slang også inn en kommando til jeg fant på conky sin faq. Alt dette gjorde var at conky ikke lenger er transparent, men har sort bakgrunn og ser helt jævlig ut. Forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Finnes det alternativ til K3b som har mulighet for ripping av DVD, men som er bedre integrert med Gnome? Jeg har sett på Brasero og GnomeBaker, men så vidt jeg kan se så er det ingen av de som har mulighet for ripping. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 double buffer sto på yes og jeg skrev true og jeg la til own_window yes. Slang også inn en kommando til jeg fant på conky sin faq. Alt dette gjorde var at conky ikke lenger er transparent, men har sort bakgrunn og ser helt jævlig ut. Forslag? Fant dette da jeg søkte på trans på conky sin side på nette med variablene for selve conky: own_window_transparent Med et lite yes back selvsagt Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) @Nyhus Merk også at det på forumet eksisterer en tråd som er dedikert conky: Den effektive og lærerike tråden om Conky Endret 27. juni 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 (endret) Fant dette da jeg søkte på trans på conky sin side på nette med variablene for selve conky: own_window_transparent Med et lite yes back selvsagt Vet, men da får jeg problemet med at ikonene forsvinner igjen. :/ @NyhusMerk også at det på forumet eksisterer en tråd som er dedikert conky Vet, men den er ikke så aktiv og jeg regner med de fleste i den tråden også holder på her. Men jeg kan begynne å spørre der. edit: En annen ting, når jeg starter opp pcen så er lyden mutet hver gang. Dette er ganske irriterende, så jeg prøvde å fikse det ved å kjøre noen koder jeg fant på nettet som visstnok skulle fungere. So here are the steps:1) open alsamixer and set the volumes you want; 2) as root, type alsactl store; 3) after booting up, type alsactl restore. Haka er at jeg ikke får tilgang til "alsactl store;". Jeg får beskjed om at det området ikke "er mitt" selv om jeg kjører "sudo" foran i kommandoen. Noen forslag til hvordan jeg kan fikse det? edit2: Jeg fikest conky, fant et oppsett som så ut slik jeg ønsket og hadde koder som fikset ikonene. Nå fungerer det perfekt. Endret 27. juni 2009 av Nyhus Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 alsactl store og alsactl restore er jo noe som alsa-daemonen skal gjøre automatisk for deg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Hva er alsa-daemonen? :| Jeg kom meg inn i "rc.local" og la til "alsactl restore" uten noe resultat. Knappen som vanligvis lyster rødlig om lyden er mutet lyser ikke lenger, men i kontrollen for lyd er alt fortsatt på null. dette er hva jeg har gjort hittil, uten resultat: alsamixer (setter alt på full pupp)sudo alsactl store; sudo alsactl restore (når jeg taster inn denne kommandoen skrus volumet opp til riktig nivå) sudo gedit /etc/rc.local (her legger ejg inn alsactl restore over exit 0 kommandoen) Dette fungerer da ikke. Lydkort: HDA-Intel - HDA NVidia Conexant CX20549 (Venice) Endret 28. juni 2009 av Nyhus Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Finnes det alternativ til K3b som har mulighet for ripping av DVD, men som er bedre integrert med Gnome? Jeg har sett på Brasero og GnomeBaker, men så vidt jeg kan se så er det ingen av de som har mulighet for ripping. Sound-juicer er det jeg har på min Fedora boks. Har støtte for ripping til flere formater, bl. a flac, mp3 og ogg som antagelig er blant de mer populære. Edit: Leste ikke nøye nok, dette er kun for ripping av musikk Endret 28. juni 2009 av Crowly Lenke til kommentar
atlef Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Finnes det alternativ til K3b som har mulighet for ripping av DVD, men som er bedre integrert med Gnome? Jeg har sett på Brasero og GnomeBaker, men så vidt jeg kan se så er det ingen av de som har mulighet for ripping. Hva vil du, kopiere DVD'en, rippe den til disk som iso eller konvertere? Litt lettere å hjelpe om vi vet hva du vil programmet skal gjøre. atlef. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hva er alsa-daemonen? :| daemon = service (i windows) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Finnes det alternativ til K3b som har mulighet for ripping av DVD, men som er bedre integrert med Gnome? Jeg har sett på Brasero og GnomeBaker, men så vidt jeg kan se så er det ingen av de som har mulighet for ripping. Hva vil du, kopiere DVD'en, rippe den til disk som iso eller konvertere? Litt lettere å hjelpe om vi vet hva du vil programmet skal gjøre. atlef. Helst konvertere til Xvid/DivX eller MP4, men ISO går det også er jo bare å montere, men det vil vel ta litt større plass så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Finnes det alternativ til K3b som har mulighet for ripping av DVD, men som er bedre integrert med Gnome? Jeg har sett på Brasero og GnomeBaker, men så vidt jeg kan se så er det ingen av de som har mulighet for ripping. Hva vil du, kopiere DVD'en, rippe den til disk som iso eller konvertere? Litt lettere å hjelpe om vi vet hva du vil programmet skal gjøre. atlef. Helst konvertere til Xvid/DivX eller MP4, men ISO går det også er jo bare å montere, men det vil vel ta litt større plass så vidt jeg vet. Hvis du bare vil skrive til ISO har Ubuntu en virituell CD-brenner. Da kan du bare velge å kopiere DVDen, og i stedet for å brenne til en fysisk brenner velger du den virituelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå