Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få en annen meny i Gnome enn Applications - Places - System, så kan du høyre klikke på panalet og velg add/legg til. Ett stykke ned (sikkert litt avhengig av hva som er installert, og muligens distro) så skal du finne to menyer

* Main Menu - The Main Gnome Menu

* Menu Bar - A custom menu bar

Main menu gir deg hele menyen på ett ikon, mens Menu Bar delt i 3 menyer (standard i Gnome). Kanskje det er mulig å installere noen pakker fra XFCE slik at du kan få den to delte menyen?

For å fjerne noe fra panalet så er det bare å høyre klikket på det du ønsker fjernet, og velg fjern fra panalet / remove from panel.

Edit: Ofte er det jo slik at det vi testet først, blir det vi foretrekker. Om vi da ikke gir det litt tid og prøve å venne oss til det nye. Selv syntes jeg den tre delte gnome menyen er ypperlig, og det er en av de elementene jeg savner i KDE.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Med .30-kjernen fungerer faktisk wlan-led'en på min snart to år gamle acer aspire 4520. Det gikk fort. 8P Riktignok går det kjapt å finne ut om den fungerer eller ikke, men ellers synes jeg blinkingen er irriterende. Et fremskritt til det verre. :wee: Mulig oppstartstiden var litt bedre, eneste jeg ellers har merket er at noen lyd-enheter har fått nytt navn, så pc-beep-speakeren var ikke blacklisted lenger. Det neste jeg venter på i kjernn nå er vel egentlig ferdigutviklet brtfs, men det er vel en stund til. :(

Lenke til kommentar
Bah, trodde nesten jeg kunne friskmelde Intel-driveren i Fedora 11, men næh. Åpner jeg et stort bilde i Firefox, så kræsjer hele greia (driver -> X).

Ser ut til å fungerer greit nok i Ubuntu 9.04. Det vil si at Compiz iallefall ikke henger seg her.. noe tregt er det, også har jeg fått litt "forstyrrelser" på skjermen iblant.

Lenke til kommentar

Driver og leker meg med conky nå i både ubuntu og xubuntu. Får alt til å fungere fint i ubuntu, men i xubuntu får jeg ikke lov til å lagre endringene jeg gjør i .conkyrc fila. Får denne beskjeden:

Could not save the file /home/.conkyrc

You do not have the permissions necessary to save the file. Please check that you typed the location correctly and try again

Noen som kan hjelpe? Ville være fint å ha litt kontroll på ressursbruken på denne gamle pcen.

edit:

Arg, var selvfølgelig bare å skrive "sudo" foran kommandoen.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Bah, trodde nesten jeg kunne friskmelde Intel-driveren i Fedora 11, men næh. Åpner jeg et stort bilde i Firefox, så kræsjer hele greia (driver -> X).

Rapporter bug til RH med instruksjonar til å gjenskape kræsjet. Blir ikkje fiksa om ingen rapporterer det.

Lenke til kommentar

Rapporter bug til RH med instruksjonar til å gjenskape kræsjet. Blir ikkje fiksa om ingen rapporterer det.

Første jeg gjorde var å søke i bugreports. ;)

Buggen er allerede rapportert, så jeg gidder ikke lage en ny rapport.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke conky til å fungere slik jeg vil i xubuntu. Den ser lik ut uansett hvor mye redigering jeg gjør i .cokyrc. Hjelp?

Heter fila for hvordan conky ser ut ".conkyrc"? Og ligger den direkte i hjemmemappa di?

Vis ikke:

A: forandre navnet og banen til fila

B: kjør

conky -c=/path/to/file -d

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
.conkyrc skal vel heller ligge i /home/username/.conkyrc, og ikke /home/.conkyrc ?

I ubuntu fikk jeg opp fila og kunne gjøre endringer ved å taste /home/.conkyrc, men gjør jeg det i xubuntu endres ingenting i conky uansett hva jeg skriver.

Heter fila for hvordan conky ser ut ".conkyrc"? Og ligger den direkte i hjemmemappa di?

Vis ikke:

A: forandre navnet og banen til fila

B: kjør

conky -c=/path/to/file -d

Jeg har ikke funnet den nei, men den åpnes når jeg skriver sudo gedit /home/.conkyrc

Lenke til kommentar

Flytt .conkyrc til hjemmemappa di, den skal ligge der. :) Grunnen til at du må bruke sudo er fordi du som bruker har ikke rettigheter i /home-mappa. Etter du har flyttet fila kan du kjøre i terminal "sudo chown <brukernavn>:<brukernavn> .conkyrc" så slipper du å bruke sudo. :)

Og grunnen til at ingenting endres i Xubuntu er nok fordi .conkyrc-fila ligger i forskjellige mapper i de forskjellige distroene. :)

Endret av Xecuter
Lenke til kommentar

Høres logisk ut, men jeg finner ikke filen noen sted. Prøvde å søke uten at det hjalp noe.

edit:

Jeg ville teste å installere xubuntu ved bruk av minnepenn, så jeg slang inn OSet på den nyeste laptopen min. Alt fungerer flott, men plutselig har hovedkortspeakeren satt i gang å pipe når andre lyder egentlig burde blitt spilt, ala når jeg logger inn. Forslag til hvordan jeg får fikset dette, hater de lydene.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...