BarteBaluba Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg er lei av dårlig/utestet programvare, jeg kjører uber konservativt på de viktigste komponentene. Kernel 2.6.27 har upstreamstøtte i flere år, da sier det seg selv hva jeg velger. Bedre ide: bruk netbsd. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet at følgende er mulig, men trenger hjelp til hvordan: Si at jeg har en kompis som sitter på internett et sted i verden bak NAT på en router som han ikke kan endre på, og dermed ikke åpne porter. Jeg vil ha tilgang til hans SSH-server som kjører på hans maskin. Min SSH-server er åpen ut mot internett og han kan nå den. Det jeg vil er at han skal åpne en tilkobling mot min SSH-server og dermed kan jeg nå hans. Hvordan? http://www.linuxguiden.no/index.php/OpenSS...Port_forwarding Takk, fant også denne som forklarte deg godt: http://www.securityfocus.com/infocus/1816 under "RemoteForward Example" Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Jeg er lei av dårlig/utestet programvare, jeg kjører uber konservativt på de viktigste komponentene. Kernel 2.6.27 har upstreamstøtte i flere år, da sier det seg selv hva jeg velger. Bedre ide: bruk netbsd. Den dagen jeg kan få drivere fra nVIDIA, OSS4 og XFree86, kanskje (NetBSD 6 lover bra) Endret 15. juni 2009 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg er lei av dårlig/utestet programvare, jeg kjører uber konservativt på de viktigste komponentene. Kernel 2.6.27 har upstreamstøtte i flere år, da sier det seg selv hva jeg velger. Hvor står info om hvilke(n) linux versjon som har upstreamstøtte lengre enn inntil neste versjon? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg er lei av dårlig/utestet programvare, jeg kjører uber konservativt på de viktigste komponentene. Kernel 2.6.27 har upstreamstøtte i flere år, da sier det seg selv hva jeg velger. Hvordan vet du det? :s Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 As a response to the lack of a stable kernel tree where people could coordinate the collection of bug fixes, in December 2005 Adrian Bunk announced that he would keep releasing 2.6.16.y kernels when the stable team moved on to 2.6.17.[36] He also plans to include driver updates, making the maintenance of the 2.6.16 series very similar to the old rules for maintenance of a stable series such as 2.4.[37] In October 2008 Adrian Bunk announced that he will maintain 2.6.27 for a few years as a replacement of 2.6.16.[38] Så tipper olear er medlem av mailinglista Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Stemmer det. Det ble gjort en bra jobb på .16 (dessverre var det ikke mange som brukte denne, mye pga ustabil headere), så jeg håper det blir gjort en like god jobb på .27. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvorfor akkurat .16 og .27 ? Har han satt noen kriterier? (finner ikke noe sjøl) Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Usikker, har heller ikke funnet noen info. Ser ut som det er totalt random. 2.6.16 var mer en test, den første "stabile" kernel i 2.6-serien, den ble vedlikeholdt i 3 år (muligens enda?), da ser jeg for meg at 2.6.27 iallefall blir vedlikehold så lenge. 2.6.16 var en "enterprise" utgivelse, tror håpet var at den skulle plukkes opp av RHEL5, men de gikk for .18. Jeg misstenker at RHEL6 (Q1 2010) går for .27, noe som vil garantere enda lengre levetid. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Usikker, har heller ikke funnet noen info. Ser ut som det er totalt random. 2.6.16 var mer en test, den første "stabile" kernel i 2.6-serien, den ble vedlikeholdt i 3 år (muligens enda?), da ser jeg for meg at 2.6.27 iallefall blir vedlikehold så lenge. As people might have noted I wasn't able to do much kernel stuff recently, and 2.6.16 also suffered from this. I'll bring 2.6.16 back into shape and keep it maintained until at least mid-2009. http://marc.info/?l=linux-kernel&m=122...9403298&w=2 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) @kpolberg Kan ikke se at det sitatet forklarer hvorfor Adrian valgte akkurat .16, og ikke .15 eller .17 f.eks. eller .18 for den del, som RHEL5 gikk for. Endret 16. juni 2009 av olefiver Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Beklager, svaret var egentlig ment å vise hvor lenge 2.6.16 kommer til å være støttet(mitten av 2009, som burde være omtrent rundt disse tider). Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hoi! Jeg har akkurat lagt inn Ubuntu Netbook Remix på min MSI Wind U100. Problem.. Etter en reboot, så starter ikke vindusbehandleren opp (altås linja med krysset, minimer osv er borte..) og startlinja og det nedrepanelet er heller ikke der.. Hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Synest litt synd på olear verkar som at han har så mykje problem :/ Einaste distroen eg alltid får problem med er Ubuntu med GNOME. Med ein gong eg gjer noko diskintenst, som til dømes å overføre filer frå min eksterne harddisk så henger Ubuntu seg alltid opp og tar 10 sekund før musa reagerer. Burde kanskje ha rapportert bug på det, men så lenge Launchpad ikkje er ope så gidd eg ikkje Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Beklager, svaret var egentlig ment å vise hvor lenge 2.6.16 kommer til å være støttet(mitten av 2009, som burde være omtrent rundt disse tider). Ah, skjønner. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hoi! Jeg har akkurat lagt inn Ubuntu Netbook Remix på min MSI Wind U100. Problem.. Etter en reboot, så starter ikke vindusbehandleren opp (altås linja med krysset, minimer osv er borte..) og startlinja og det nedrepanelet er heller ikke der.. Hjelp! System - Brukervalg - Utseende -> Visuelle effekter - Velg "ingen". Hjelper det? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Fiksa det etter litt googling... Fjerna gnome-panel, og la det inn på nytt, samt la inn "gnome-panel" og "compiz --replace" i oppstart. Nå fungerer det fint Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Fiksa det etter litt googling... Fjerna gnome-panel, og la det inn på nytt, samt la inn "gnome-panel" og "compiz --replace" i oppstart. Nå fungerer det fint good,good. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Har et merkelig problem.. Benytter MPD og Ario lokalt på maskinen. (Musikken er lagret på serveren og mountet med SSHFS). Dersom jeg starter avspilling av et nytt album stopper plutselig avspillingen mitt i den første sangen. Når jeg da starter sangen på nytt spiller den uten problemer gjennom hele albumet. Dette skjer bare om jeg velger et helt album, altså ikke om jeg bare velger en sang.. Noen forslag til hvordan jeg kan finne ut av problemet? Kommer ingen feilmeldinger og ingen ting i "/var/log/mpd/errors.log". Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Noen andre en meg som får opp denne fila som korrupt? Prøve å dra in noe for å fikse vifta på PC'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå