Flimzes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Nei, har ikke påstått det heller. De bruker windows 2000 på bakrommene, og windows xp embedded i kassene. Har også vært borti xp på enkeltmaskiner (type sjefens maskin). Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Noen som hvet om en mixer til tray? Skal ha den i Docker under Openbox...... Sliter litt med å finne Edit: Da var absvolume ute av leken, den funka ikke Endret 14. juni 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Til folk som klager over Intel-driveren og Intel-skjermkort på GNU/Linux: Oppdaget noe merkelig med en kompis sin laptop her en dag. Tok ut en av RAM-brikkene, sånn at det var 512 MB RAM igjen, og ytelsen i 3D-programvare gikk betydelig opp, f.eks i glxgears gikk den fra rundt 200 FPS til nesten 2000 FPS. Merkelige greier. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det er visstnok en "known" bug. Litt googling fisket frem litt diverse info som antyder at dette er fikset i kernel 2.6.30. Inteldriveren har fortsatt et stykke igjen, men skal sies at jeg enda ikke har hatt problemer i min 2 dager gamle Fedora 11-installasjon. Nå har jeg enda til gode å prøve både 3D-aksellerasjon og eksterne skjermer, da... Grafikken ser ihvertfall ikke helt fucka ut lenger etter resume fra suspend, så noe er ihvertfall forbedret. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vil det noensinne komme en ny Skypeversjon til linux? Er så fryktelig irriterende at den versjonen som er nå er udugelig uten en masse arbeid. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vil det noensinne komme en ny Skypeversjon til linux? Er så fryktelig irriterende at den versjonen som er nå er udugelig uten en masse arbeid. I hear you. Skype 2.0 kom vel omtrent samtidig til Windows og Linux, og siden den gang har Skype kommet opp i versjon 4, mens linuxvarianten bare har blit lit patchet oppgjennom årene.. Håpløst. Skype er ikke venn med pulseaudio, noe som er veldig rart siden PA faktisk er standard lyd-kontroller i alle de store distroene nå.. Ellers fungerer jo skype greit, men jeg hadde ikke blitt lei meg om de hadde fikset litt på lyden i skype heller.. Skype i Windows har jo fått oppusset både lyd- og bildedel flere ganger... Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vil det noensinne komme en ny Skypeversjon til linux? Er så fryktelig irriterende at den versjonen som er nå er udugelig uten en masse arbeid. Vet at det ikke alltid bare er å bytte over fra noe kanskje flertallet av vennene man har bruker, men Skype, i motsetning til så å si alle andre, benytter seg av en lukket protokol. Om du ikke vil være avhengig av en klient, og samtidig benytte deg av en protokol som er åpen og bedre støttet i Linux ville jeg tatt enn titt på SIP-protokollen om ikke Skype er et must. Kan jo se denne sammenligningen å se hvor mange som støttet SIP fremvor kun Skype med sin egne protokoll, samt hvilke OS de er støttet i: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_VoIP_software Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Vil det noensinne komme en ny Skypeversjon til linux? Er så fryktelig irriterende at den versjonen som er nå er udugelig uten en masse arbeid. Vet at det ikke alltid bare er å bytte over fra noe kanskje flertallet av vennene man har bruker, men Skype, i motsetning til så å si alle andre, benytter seg av en lukket protokol. Om du ikke vil være avhengig av en klient, og samtidig benytte deg av en protokol som er åpen og bedre støttet i Linux ville jeg tatt enn titt på SIP-protokollen om ikke Skype er et must. Kan jo se denne sammenligningen å se hvor mange som støttet SIP fremvor kun Skype med sin egne protokoll, samt hvilke OS de er støttet i: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_VoIP_software Av de jeg har vært borti er det kun Wengophone som har vist seg å være en seriøs konkurrent til Skype mtp video, chat, filoverføring etc, men Wengo-folka er franske og "nekter" å la seg anglofisere.. Men jeg har brukt Wengo med hell tidligere, selv om jeg primært bruker Skype nå. Fikk noen problemer med Wengo, husker ikke helt hva. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vil det noensinne komme en ny Skypeversjon til linux? Er så fryktelig irriterende at den versjonen som er nå er udugelig uten en masse arbeid. Vet at det ikke alltid bare er å bytte over fra noe kanskje flertallet av vennene man har bruker, men Skype, i motsetning til så å si alle andre, benytter seg av en lukket protokol. Om du ikke vil være avhengig av en klient, og samtidig benytte deg av en protokol som er åpen og bedre støttet i Linux ville jeg tatt enn titt på SIP-protokollen om ikke Skype er et must. Kan jo se denne sammenligningen å se hvor mange som støttet SIP fremvor kun Skype med sin egne protokoll, samt hvilke OS de er støttet i: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_VoIP_software Av de jeg har vært borti er det kun Wengophone som har vist seg å være en seriøs konkurrent til Skype mtp video, chat, filoverføring etc, men Wengo-folka er franske og "nekter" å la seg anglofisere.. Men jeg har brukt Wengo med hell tidligere, selv om jeg primært bruker Skype nå. Fikk noen problemer med Wengo, husker ikke helt hva. Wengophone har forresten byttet navn til Qutecom nå for de som er nyskjerrige. Enig i det at franskfolka kan være litt sære når det kommer til Engelsk ha ... nettsiden til Wengo er kun tilgjengelig i Spansk, Portogisis og Fransk. Av tre språk så er ingen av dem engelske ... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) http://www.qutecom.com/ er på engelsk edd: http://www.wengophone.com/index.php denne også, selv om man ikke kommer inn på den direkte. Kanskje Wengo er noe ole-marius kunne nevnt i Unge Høyre-saken? Åpent alternativ til Skype, den norske stat kan skreddersy en løsning som passer perfekt til deres behov etc. Endret 15. juni 2009 av Filthpig Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er visstnok en "known" bug. Litt googling fisket frem litt diverse info som antyder at dette er fikset i kernel 2.6.30. Inteldriveren har fortsatt et stykke igjen, men skal sies at jeg enda ikke har hatt problemer i min 2 dager gamle Fedora 11-installasjon. Nå har jeg enda til gode å prøve både 3D-aksellerasjon og eksterne skjermer, da... Grafikken ser ihvertfall ikke helt fucka ut lenger etter resume fra suspend, så noe er ihvertfall forbedret. Hva med dem som ikke har kernel 2.6.30? Jeg personlig orker ikke Intel (som GMA) lengre, har nå byttet ut alle skjermkortene med nVIDIA (to har ATI, men det er safe kort som Rage og Radeon 7xxx). Blir aldri mer anbefalt eller kjøpt skjermkort fra Intel her lengre. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Har 3 maskiner med integrert Intel-grafikk og ingen utvidelsesspor (laptops), så vrient å bytte for min del. På "hovedlaptopen", MacBooken, har jeg den siste tiden kjørt OSX, i påvente av bedring på driversituasjonen. I Fedora 11 ser det i det minste ut som det har vært et visst fremskritt. På Eee'en har jeg kjørt Fedora 10 siden det kom, og det funker bra. Grafikkytelsen er dårlig, men på 2D funker det helt fint til det jeg bruker den til (mail, chat, www). Får teste ut F11 her også og se hvordan ytelsen er. Den siste maskinen kjører Debian Lenny, og utfra div bugreports osv, er det sånn ca. den mest oppdaterte distroen som kjører noenlunde greit med det grafikkkortet. Endret 15. juni 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er visstnok en "known" bug. Litt googling fisket frem litt diverse info som antyder at dette er fikset i kernel 2.6.30. Inteldriveren har fortsatt et stykke igjen, men skal sies at jeg enda ikke har hatt problemer i min 2 dager gamle Fedora 11-installasjon. Nå har jeg enda til gode å prøve både 3D-aksellerasjon og eksterne skjermer, da... Grafikken ser ihvertfall ikke helt fucka ut lenger etter resume fra suspend, så noe er ihvertfall forbedret. Hva med dem som ikke har kernel 2.6.30? Jeg personlig orker ikke Intel (som GMA) lengre, har nå byttet ut alle skjermkortene med nVIDIA (to har ATI, men det er safe kort som Rage og Radeon 7xxx). Blir aldri mer anbefalt eller kjøpt skjermkort fra Intel her lengre. Er bare å finne frem kokkelua og bake en kjerne det, vel? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 To av mine maskiner hadde heller ikke mulighet til å bytte skjermkort, jeg solgte den ene og byttet til meg en ny bærbar for den andre. Orker ikke mer dårlige hardware/driver kombo, spesielt med tanke på at jeg sitter på kernel 2.6.23 og skal oppgradere til 2.6.27 om noen månender, for å så bruke denne i flere år. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Jeg er lei av dårlig/utestet programvare, jeg kjører uber konservativt på de viktigste komponentene. Kernel 2.6.27 har upstreamstøtte i flere år, da sier det seg selv hva jeg velger. Endret 15. juni 2009 av olear Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Driver å setter opp openbox nå, kan noen anbefale en systemtray og et panel/dock? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet at følgende er mulig, men trenger hjelp til hvordan: Si at jeg har en kompis som sitter på internett et sted i verden bak NAT på en router som han ikke kan endre på, og dermed ikke åpne porter. Jeg vil ha tilgang til hans SSH-server som kjører på hans maskin. Min SSH-server er åpen ut mot internett og han kan nå den. Det jeg vil er at han skal åpne en tilkobling mot min SSH-server og dermed kan jeg nå hans. Hvordan? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet at følgende er mulig, men trenger hjelp til hvordan: Si at jeg har en kompis som sitter på internett et sted i verden bak NAT på en router som han ikke kan endre på, og dermed ikke åpne porter. Jeg vil ha tilgang til hans SSH-server som kjører på hans maskin. Min SSH-server er åpen ut mot internett og han kan nå den. Det jeg vil er at han skal åpne en tilkobling mot min SSH-server og dermed kan jeg nå hans. Hvordan? http://www.linuxguiden.no/index.php/OpenSS...Port_forwarding Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Driver å setter opp openbox nå, kan noen anbefale en systemtray og et panel/dock? Docker Vis du vil ha en mixer for å justere lyd atpåtil kan du hive inn en litt modifisert absvolume: <link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå