Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

hehe.. havnet på artikkelen om TV-Norge på Wikipedia ved en tilfeldighet (som man så ofte gjør), og må innrømme at dette var nytt for meg:

In 2003 Novell sued TVNorge at The Court of Enforcement (Namsretten) and asked for a temporary injunction against TVNorge as they found the logo too similar to their own. Novell did not seem to proceed to a full court case after losing their case there.

edit:

De er jo ganske så like også :p

Endret av AlexTheMad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, jeg var kanskje litt kjapp der. Er vel kanskje heller setuid/setgid som må brukes, altså parameteren +s til chmod.

Ok.

Kan du gi meg et eksempel på hvordan jeg skal chmodde en mappe da? Jeg skal chmodde en mappe som heter /media/disk1 til 777, og den skal være både rekursiv og ha denne +s på seg.

sudo chmod -R +S 0777 /media/disk1/ <------- Fungerer ikke

Lenke til kommentar
Jeg vil si at de fleste meta-distroene er gode inngangsporter til å lære seg GNU/Linux. Debian, slack, arch, gentoo osv osv..

Meta-distro? Alle du nevnte er da fullverdige distroer. Og hvis du ikke har fått med deg det, har Debian kommet opp på et nivå ikke langt fra Ubuntu. Det er noen små forskjeller, men Debian har virkelig kommet seg etter at Debian 5.0 "Lenny" kom ut.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at de fleste meta-distroene er gode inngangsporter til å lære seg GNU/Linux. Debian, slack, arch, gentoo osv osv..

Meta-distro? Alle du nevnte er da fullverdige distroer. Og hvis du ikke har fått med deg det, har Debian kommet opp på et nivå ikke langt fra Ubuntu. Det er noen små forskjeller, men Debian har virkelig kommet seg etter at Debian 5.0 "Lenny" kom ut.

Jepp, er klar over det, hvis du leser litt lenger tilbake skjønner du hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar

Hvis du følger archwiki install guiden til punkt og prikke skal du ikke få noen seriøse feil..jeg måtte selvsagt prøve 4 ganger før alt virket (inkludert X, som bare hang seg). Men jeg så på det som en lærerik reise. Forventet endel hassle, i motsetning til Ubuntu som bare installerte seg helt selv og alt bare virket og jeg satt med 500 programmer på desktop jeg aldri har lest om eller brukt før.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

1.3 fungerer stabilt på Intel, eneste er at jeg ikke får rett oppløsning gjennom VGA. Alt over får jeg rett oppløsning, men X krasjer før eller siden.

Jeg har gitt opp hele greia og kjører XFree86 med nVIDIA-drivere på workstation. På bærbare kjører jeg CentOS som har en gammel og stabil X.org.

Lenke til kommentar

OK, jeg finner ikke noe godt svar på dette i wikien til arch:

På punkt fem i installasjonsprosedyren (Configure System) får jeg muligheten til å redigere en masse config-filer. Vel og bra, og Arch sier at det er f.eks. /etc/rc.conf.. men når jeg åpner fila, får jeg bare en blank side, og stien viser /mnt/etc/rc.conf.. Kvifor? Og hvordan gjør jeg det for å ikke *beep*e opp alt?

Lenke til kommentar

Hmm... Har alltid kjørt nyeste xorg. Kjører xorg-server 1.6.2 RC nå (resten er vel helt oppdatert også) og har ikke hatt noen særlige problemer enda :p Mulig pga nVidia. XFree86 hørtes interessant ut dog. Vet at X.org er en fork av XFree86, men er de veldig forskjellige i dag?

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...