jonnor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Blir spennende å se om regresjonen i .29 på OCZ Vertex er fikset. Får vel se i morgen etter eksamen, .30 er vel i [testing] på Arch da. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Fint med nye utgivelser, men holder meg nok til en stabil og testet kernel (.27). Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Blir jo utrolig gøy når AMD/ATI gir ut fglrx med .30-støtte da. Gjetter noe rundt juletider omtrent. EDIT: kernel.org hakke oppdatert forsiden enda - men den ligger der uansett: http://kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.30.tar.bz2 Endret 10. juni 2009 av luser32 Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Haha. Ja. Til forskjell fra ATi er nVidia superraske på driverstøtte. Omtrent med en gang de første rc-versjonene av 2.6.30 kom var nVidia klare med drivere Har brukt 2.6.30-rc i en god stund allerede, så installerte nyeste 2.6.30 med en gang. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 AMD/ATI satser på de åpne driverne. Skulle gjerne sett det hadde gått fortere, men det begynner å ligne på noe. Jeg regner med å gå over til åpne drivere for mine ATI-kort på neste ubuntu release. Sitter og tester KDE 4.3 beta2 nå. Jeg er mektig imponert. Perfeksjonen har sneket seg inn gradvis, og nå er den bare et par bugfix unna. Microsoft og Apple har grunn til å bli redd, meget redd. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 KDE begynner å bli spennende, ja. Prøvde ut 4.2 i Kubuntu 9.04 en stund, og synes det har blitt mye bedre siden 4.1 som var den første versjonen jeg prøvde. Jeg er slett ikke fremmed for å bytte til KDE for godt ved neste korsvei om 4.3 blir en schläger. I 4.2 var det dog noen merkverdige feil og litt rar oppførsel som gjorde at jeg gikk "hjem" til Gnome igjen i denne omgang. Hovedsaklig synes jeg ikke noe særlig om GUIen de har klasket på Network Manager, og dessuten klarte ikke Kubuntu 9.04 å koble seg på nettverket mitt, mens Ubuntu gikk rett på nett. All the small things. Men Gnome 2.2x begynner å bli kraftig utdatert på look&feel nå, så jeg kjenner at moderniseringsbeinet i kroppen begynner å lengte etter å jobbe med KDE 4 på permanent basis. Så får vi se hvor lang tid det tar før Gnome 3 er i brukbar stand :] Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Digger selv den simple og konsise følelsen i Gnome. En god stund siden jeg prøvde KDE, men skal definitivt prøve KDE nå snart igjen. Hadde et stort problem som var ganske plagsomt, og det var at KDE absolutt skulle hele tiden mekke rundt på lyd-oppsettet mitt. Svært plagsomt, når man har et litt småsært kort (Echo Mia MIDI, det funker sikkert bra med AC97-chipper ). Var heller ikke lett å skru av denne kontrollen helt. Tror ikke jeg klarte det før jeg ikke orka mer, og gikk tilbake til Gnome. I tillegg er jeg en stor fan av GTK, så burde vel nesten finne gode QT-alternativer for diverse apps. Å bruke kun GTK-apps i et KDE-miljø blir mildt sagt bortkasting av ressurser. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Kun hvis du har noe bedre å bruke ressursene til Noen som har informasjon om bruk av politiske virkemidler og markedsføring innen operativsystemer? Astroturfing, sock puppetering, concern trolling, undercover marketing eller lignende? Kjenner man til tilfeller hvor det har blitt gjort? EDIT: andre former av propagandaføring er også av interesse Endret 10. juni 2009 av jonnor Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kun hvis du har noe bedre å bruke ressursene til Noen som har informasjon om bruk av politiske virkemidler og markedsføring innen operativsystemer? Astroturfing, sock puppetering, concern trolling, undercover marketing eller lignende? Kjenner man til tilfeller hvor det har blitt gjort? EDIT: andre former av propagandaføring er også av interesse Bolson må vel være rette mannen her? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Dersom noen vet om forskning på området er jeg også interessert i det. Og dersom det finnes communities som forsøker å avdekke slikt. Faen jeg har det med å bli interessert i de rareste ting. Klarer ikke helt å bestemme meg om det er en velsignelse eller forbannelse... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Dersom noen vet om forskning på området er jeg også interessert i det. Og dersom det finnes communities som forsøker å avdekke slikt. Faen jeg har det med å bli interessert i de rareste ting. Klarer ikke helt å bestemme meg om det er en velsignelse eller forbannelse... ... det var bare noe du kom på å undre deg over sånn klokka fem over åtte? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Meh, det gikk omtrent slik: - Jeg satt og leste "the future of the internet and how to stop it" i ro og mak: http://futureoftheinternet.org/download - Der nevnte de FIDOnet, en teknologi som ble brukt til BBS før Internett. Måtte jo sjekke det ut på Wikipedia. - Derfra gikk turen til artikler om "USEnet" -> "trolling" -> "astroturfing" Og det var jo ganske interessante ting, særlig koplet opp mot andre ting jeg har lest, hørt og tenkt den siste tiden. Så det må vi finne ut mer om. Har nå krypt gjennom det meste relatert på Wiki og trenger derfor andre informasjonskilder. Men, neinei, ikke random i det hele tatt! Endret 10. juni 2009 av jonnor Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vet ikke om noe mer, men si i fra om du finner noe mer stoff om det. Hører interesant ut BTW, noen som har noen distro forslag? Tror jeg skal prøve Slackware, evuentuelt noe innen for BSD. Mint, som jeg bruker nå er for stort for den gamle maskinen min, så må i så fall gå tilbake til en gammel versjon. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vet ikke om noe mer, men si i fra om du finner noe mer stoff om det. Hører interesant ut BTW, noen som har noen distro forslag? Tror jeg skal prøve Slackware, evuentuelt noe innen for BSD. Mint, som jeg bruker nå er for stort for den gamle maskinen min, så må i så fall gå tilbake til en gammel versjon. Crunchbang Linux. Bygger på ubuntu, men med openbox på toppen. Sitter og fikler med det nå. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 ok, nå begynner jeg å bli fortvilt her. Av en eller annen grunn fungerte ikke de ferdigkonfigurerte supertast-bindingene ut-av-eska i openbox. dvs, det virker ikke som om openbox registrerer at jeg trykker inn super-tasten, for jeg kan skrive helt vanlig med supertasten inntrykt. Jeg har prøvd å lese litt, og fant at xev kjenner igjen tasten og har et navn på den etc. Xev kaller tasten Multi_key eller 0xff20. Om jeg prøver å dytte dette inn i openbox sin rc.xml skjer det absolutt ingen forandring. Noen forslag til hvordan jeg kan få openbox til å bli dus med supertasten min? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Jeg hadde <keybind key="W-d"> <action name="ToggleShowDesktop"/> </keybind> i min rc.xml, det fungerte fint. W som symbol for windpws-tasten, mao. Red: de ferdigopsatte funker ikke, nei. Det var rart. Da har jeg ingen gode ideer. Endret 11. juni 2009 av NgZ Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg hadde <keybind key="W-d"> <action name="ToggleShowDesktop"/> </keybind> i min rc.xml, det fungerte fint. W som symbol for windpws-tasten, mao. Ja, det er default, men det funket ikke. Så jeg prøvde å bytte ut W med Multi_key og 0xff20, to no avail. Hvor er det det blir bestemt at W = Super, A = Alt, etc? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det står i dokumentasjonen: http://icculus.org/openbox/index.php/Help:Bindings#Modifiers Anbefalt artikkel for F/OSS interesserte i Europa: "SAP: Open Source's Friend or Foe?" http://www.linuxjournal.com/content/sap-op...s-friend-or-foe Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det står i dokumentasjonen: http://icculus.org/openbox/index.php/Help:Bindings#Modifiers Anbefalt artikkel for F/OSS interesserte i Europa: "SAP: Open Source's Friend or Foe?" http://www.linuxjournal.com/content/sap-op...s-friend-or-foe Har sett på det der allerede, og det svarer ikke helt til mine behov. Har begynt å lese xmodmap sine man-sider nå, men blir ikke helt klok på det. Har oppdaget at min Super + dobbeltrykk på enkelte bokstaver gir rare tegn, som grader-symbolet på super + oo, en oppnedspeilvendt e med super + ee.. oO hvordan får jeg min kjære super til å bare være super? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 BTW, noen som har noen distro forslag? Tror jeg skal prøve Slackware, evuentuelt noe innen for BSD. Mint, som jeg bruker nå er for stort for den gamle maskinen min, så må i så fall gå tilbake til en gammel versjon. Slackware er i min mening en av de mest brukervennlige distroene tilgjengelig, men jeg er sikkert partisk siden jeg bruker kun slackware Den store begrensningen jeg ser ved Slackware er at den offentlige pakkebrønnen er begrenset. Hvis du er ute etter programmer som ikke eksisterer via offisielle kilder, må en enten lage egne pakker (f.eks. via slackbuilds.org) eller installere binær pakker fra 3.part (f.eks. fra slacky.eu en italiensk slackware side). Noen ser på mangelen av grafiske konfigurasjonsprogram som en ulempe, jeg syns det er helt greit, liker å editere konfigurasjons-tekstfiler. Gammelt nettjungelord: "If you learn Red Hat, you learn Red Hat. If you learn SuSE, you learn SuSE. But if you learn Slackware, you learn Linux." Og hvis du ikke liker det, er det bare å installere noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå