Del Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Skal virke ut-av-boksen. Pulseaudio bug muligens? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hvilken MPD-klient foretrekker folket? Er MPD det beste alternativet når jeg skal ha en server som skal spille av musikk på et stereoanlegg og jeg ønsker å styre alt fra min maskin? Sonata på min maskin, og ncmpc når jeg er på andre maskiner (MPD streamer ut på nettet via icecast, så jeg alltid har tilgang til musikken min). Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Skal virke ut-av-boksen. Pulseaudio bug muligens? Noen tips til hvordan jeg kan få fikset det? Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Forsikre deg først om at du virkelig ikke har lyd. Ubuntu har helt sikkert egen side med info om din laptop. Sjekk om riktig driver er lastet inn: sudo lshw -C sound Bruk gjerne alsamixer til å forsikre deg om ingen kanaler er Mute, og vreng alle opp. Hvis du er rammet av pulseaudio bug, så avinstaller pulseaudio. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det skal ikke være så store problemer står det her Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Hvis du er rammet av pulseaudio bug, så avinstaller pulseaudio. Eller helst: feilsøk og rapporter (og aller helst, patch ;p). Endret 1. juni 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Fikk ordnet lyden. Vet ikke helt hva som var galt, rotet litt rundt, så ble det greit! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hvordan hopper man til en tag i Vim, når man bruker norsk tastaturlayout? Tasten for å gjøre dette skal være Ctrl-], noe som skulle tilsvare den fysiske plasseringen til knappene Ctrl-å på norsk tastatur. Desverre så fungerer ingen av delene. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Må bare poste om den nye valpen: Macpup Opera, skal testes senere i dag på min gamle T21 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen som vet hvorfor nye filer i mapper ikke blir chmoddet til samme rettigheter som foreldremappen er? Jeg må liksom drive og chmodde filene hver gang jeg skal slette eller endre noe nytt jeg har lagt til... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen som vet hvorfor nye filer i mapper ikke blir chmoddet til samme rettigheter som foreldremappen er? Jeg må liksom drive og chmodde filene hver gang jeg skal slette eller endre noe nytt jeg har lagt til... Sticky bit! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Trodde du linket til stickyen i forumet jeg... Interessant lesestoff, skal fikse det i morgen, takk! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hm, jeg var kanskje litt kjapp der. Er vel kanskje heller setuid/setgid som må brukes, altså parameteren +s til chmod. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Bill Gates skal være gjest i programmet ikveld på nrk2 kl 22.20 i kveld. Kan jo være litt interessant å høre hva han sier Programmet er vel ikke så teknisk av seg, dessverre Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvor vanlig er det med pakketap fra PC til router? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ca 1000. På trådet nettverk med switcher bør det være særdeles uvanlig. På trådet nett med hubber vil du få en del kollisjoner når trafikken er høy. Det samme kan skje på trådløst, og det er selvfølgelig mer utsatt fordi det er trådløst også. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hvor vanlig er det med pakketap fra PC til router? Det burde egentlig ikke forekomme. Ethernet benytter seg ikke av retransmittering av frames, men vil retransmittere hvis flere noder sender samtidig(kollisjon) inn i "eteren" (kabelen) CSMA/CD. Pakketap kan selvsagt forekomme flere steder enn i linklaget. Hvis routeren er utsatt for stor trafikk, det vil si at bufferet på inn- eller utportene blir overfylt, så må nødvendigvis datagram forkastes. Endret 3. juni 2009 av Manuel Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er på trådet nett med 1 switch og 1 ruter. Har et pakketap på 40-60% til tider. Er utrolig irriterende! Mistenker at kabelen er synderen, den er lang, ca 10m og kjøpt på Biltema elns. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ikke utelukk ruteren selv som mulig synder. Med original firmware hadde jeg opp mot 80% pakketap etter et par døgn med høy last (bittorrent). Reboot gav midlertidig fix, ny firmware gav permanent fix. Sjekk om ting blir bedre når du rebooter router og switch før du bytter kabel. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ah, livet har blitt enklere etter disse to: Google: pgd@pgd-desktop:~$ cat /usr/bin/google #!/usr/bin/env bash x-www-browser "http://google.com/search?q=$*" & Todo (denne kan jeg ikke ta creds for selv, mesteparten ble pastet inn i en reddit-tråd): pgd@pgd-desktop:~$ cat /usr/bin/todo #!/usr/bin/env bash # Best To-Do List. Ever. # # Usage: # 1. Add a new item to list: `todo This needs to be fixed` # 2. Edit the to-do list: `todo -e` # 3. Show the current to-do's: `todo` if [[ $1 ]]; then if [ $1 = "-e" ]; then vim ./TODO else echo "`date +"%F %R"` - $*" >> ./TODO fi else if [ -r ./TODO ]; then cat ./TODO else echo "No TODOs!" fi fi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå