jonnor Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det er mulig at rythmbox bruker pulseaudio output, og prøver å være fancy ved å forsøke å kople seg til pulse sesjonen til den pc'en du ssh'er fra. Men uansett er MPD langt bedre til slik bruk, da UI og funksjonalitet er holdt separat, slik det skal være. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm.. det er godt mulig. Prøvde å installere mpd tidligere i dag også. Men den trengte visst en egen config fil. Forsto ikke så mye av det. Nå har også pulseaudio tullet seg til, og gir meg ikke noe lyd i det hele tatt. Pulseaudio volume controll sier at den spiller av lyd, men det kommer altså ikke noe ut på høytalerene.. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Takk for flere tips. Er snakk om en EEE 1000 med SSD. Har klargjort USB-penna på en rekke ulike måter, fra flere forskjellige PC-er og fra flere forskjellige operativsystemer. Inkludert to ulike Ubuntu-versjoner. Kan ikke se for meg at det er der feilen ligger etter så mye prøving. Har alltid fått det til på første forsøk før... Noen forslag til noe annet som kan være årsaken til problemet? Har også prøvd ImageWriter, TuX. Sikker prøvd bare det programmet 10 ganger! Endret 1. juni 2009 av qweac Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har ikke noen annen minnepenn, så det blir litt vanskelig. Har uansett installert andre eldre utgaver av Ubuntu på samme EEE med akkurat samme minnepenn flere ganger før. Kan ikke se for meg at det er der feilen skal ligge. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har ikke noen annen minnepenn, så det blir litt vanskelig. Har uansett installert andre eldre utgaver av Ubuntu på samme EEE med akkurat samme minnepenn flere ganger før. Kan ikke se for meg at det er der feilen skal ligge. Med mindre det har oppstått en skade på minnepennen, da.. Jeg vet ikke, men synes det er besynderlig at det ikke funker når du har prøvd med flere OS og programmer uten hell. Du har ikke et minnekort til et digitalkamera, et mini/microSD-kort til mobil med adapter el.? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Nå har jeg kun klargjort minnepenna fra flere ulike OS. Har ikke prøvd å installere flere OS fra minnepenna med samme feil. Er UNR jeg vil installere, ikke noe annet. Tror det er dårlig med det, men skal sjekke om jeg har noe som kan passe. Endret 1. juni 2009 av qweac Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ok. For meg fungerte ihvertfall sudo dd if=/path/to/downloaded.img of=/dev/device/node bs=1M smertefritt på min mors Eee900 da jeg la inn UNR9.04 til henne.. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm.. det er godt mulig. Prøvde å installere mpd tidligere i dag også. Men den trengte visst en egen config fil. Forsto ikke så mye av det. Nå har også pulseaudio tullet seg til, og gir meg ikke noe lyd i det hele tatt. Pulseaudio volume controll sier at den spiller av lyd, men det kommer altså ikke noe ut på høytalerene.. Mulig at hovedlyden ut er mutet. Prøv alsamixer -c 1 (-c 0 vil mest sannsynelig bare være pulseaudio-kontrollen), i terminal og sjekk. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Fikk låne et SD-kort av samboeren. Da var problemet borte! Var tydeligvis noe tull med USB-penna likevel... Jaja, jeg er uansett fornøyd. Synes UNR virker supersmooth så langt! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm.. det er godt mulig. Prøvde å installere mpd tidligere i dag også. Men den trengte visst en egen config fil. Forsto ikke så mye av det. Nå har også pulseaudio tullet seg til, og gir meg ikke noe lyd i det hele tatt. Pulseaudio volume controll sier at den spiller av lyd, men det kommer altså ikke noe ut på høytalerene.. Start PulseAudio Device Chooser (installer hvis du ikke har det). Trykk på tray-ikonet > Default server > Velg Default Mulig det fikser det. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hvilken MPD-klient foretrekker folket? Er MPD det beste alternativet når jeg skal ha en server som skal spille av musikk på et stereoanlegg og jeg ønsker å styre alt fra min maskin? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg foretrekker Ario, egentlig. Men har brukt bla. gmpc også (men der er blaing i artister/album så tungvindt). De har en win-klient til dama da, det skal det ha. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg foretrekker Ario, egentlig. Men har brukt bla. gmpc også (men der er blaing i artister/album så tungvindt). De har en win-klient til dama da, det skal det ha. Jeg sverger til Sonata. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 +1 Sonata/MPD-komboen er en killerkombo. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Synes sonata blir litt oppstykket og delt, Ario gir jo mer oversikt over alt samtidig. Men det er jo smak og behag. Skal kjøpe en mulitfjernkontroll nå, og har egentlig sett meg ut Harmony 555. Den mp jo da også kunne brukes til å fjernstyre htpc-en, og det slo meg at den kanskje ikke er det beste valget da. Kunne jo vært kjekt med noe liknenede en musepeker, kanskje? Men den skal kjøre xbmc (evt. noe annet tilsvarende), så musefunksjon er vel sannsynligvis helt unødvendig. Har jo nxclient og ssh hvis det er noe. Jeg gidder ihvertfall ikke gå særlig opp i pris for å få noe musepekernavigasjon. Men er det noen som har prøvd å koble dette opp? Bare kjøpe en eller annen usb IR-reciever også vil jeg få noen form for input jeg kan keybinde, eller trenger jeg noe drivere/programvare kjørende i bakgrunnen i linux? Likte veldig godt cwiid til Wiimotes, hvis det sier noen noe. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) +1 Sonata/MPD-komboen er en killerkombo. Jepp. Kommer aldri til å gå tilbake til Audacious etter at jeg gikk over til mpd/Sonata. Det som gjør det ekstra kult er at hvis maskinen er tilkoblet internet, lastes sangteksten ned hvis ID3 tags er i orden. Dessuten er mpd/Sonata mye bedre på å takle store mengder musikk (mp3, ogg, flac osv) enn klassiske musikkavspillingsprogrammer. Endret 1. juni 2009 av stigfjel Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Noe jeg elsker med MPD er at musikken starter før jeg kommer inn i X og får knota meg til å starte musikkprogrammet, og så trykke play. Når jeg restarter X, er det veldig deilig å fortsatt ha musikken I tillegg kan jeg enkelt styre musikken fra laptopen min (ssh + ncmpcpp, eller sonata ), eller wiimoten min (cwiid + keybinds ftw). Jeg elsker Sonata som UI siden den er veldig "no bullshit". Svært enkel og rett fram å bruke. Endret 1. juni 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Interessant lesing: http://arstechnica.com/open-source/news/20...based-video.ars http://www.h-online.com/security/Microsoft...g--/news/113420 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Får ikke lyd på min EEE 1000 i Ubuntu Netbook Remix. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå