Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du fått riktig oppløsning før?

bruker 1024x768 og det funker, men så skulle jeg prøve 1280x1024 og det funker ikke.

og jeg får error under kompileringen av courier-authlib:

Linking: libauthmysql.la

Linking: libauthcustom.la

[PATH to Linker]: unrecognized option '-Wl'

[PATH to Linker]: use the --help option for usage information

collect2: ld returned 1 exit status

make[2]: *** [libauthmysql.la] error 1

make[2]: *** waiting for unfinished jobs...

[leaving dir greier]

make: *** [All] Error 2.

Lenke til kommentar

hotstian: kan ikke se noen problemer med din xorg.conf. Jeg har så å si identisk oppsett i min xorg.conf, bare med en liten forskjell: jeg har konfigurert for 1600x1200. Her er det aktuelle utdrag fra Screen section i min xorg.conf:

Subsection "Display"

Depth 24

Modes "1600x1200" "1280x1024" "1024x768"

ViewPort 0 0

EndSubsection

Dette oppsettet fungerer ypperlig i 1600x1200 med en 20" LCD-skjerm.

Edit: det du gjør, er å legge til "1280x1024" på linjen til Modes, da til venstre for "1024x768".

Men hvis det er det du allerede har gjort fra før, kan jeg ikke umiddelbart nå se hva som er feil. Ser at du bruker en spesialmodifisert utgave av X.Org og en distrokjerne.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Hei. Har prøvd meg fram litt når det gjelder kompilering av egen kjerne, men sliter med å i det hele tatt forstå hva alle alternativene er....Vet ikke helt om dere andre også har/har hatt det sånn eller om det bare er meg.

Trykker jo selvfølgelig på hjelp for å finne ut av hva alternativet er, men mange ganger så hjelper ikke det. Er det noen av dere smartinger som kan komme med noen "tips eller triks" slik at det er mulig å skjønne hvilke alternativer man må, burde eller burde ikke ha i det hele tatt? Og hva er lurest å kompilere som moduler?

Endret av WonderBjarne
Lenke til kommentar

Ta med det du trenger og kjør de inn i kjernen (mener det skal være en smule kjappere, men kan ikke backe det opp på noen måte, men man slipper jo også å bekymre seg over loading av riktige moduler :p)

Ta vare på den gamle kernelen, så er det bare prøve å feile metoden ;)

Lenke til kommentar
Man tjener veldig mye tid i oppstarten hvis man bygger egen kernel. En annen fordel (synes jeg) er at man slipper moduler.

Helt klart. Jeg gjør alltid det selv, fordi standardkjerner som oftest ikke passer til maskinen jeg bruker. Da er det mye bedre å bare kompilere sin egen, som passer til maskinen sitt behov. Og det fungerer alltid, som regel.

Lenke til kommentar
Man tjener veldig mye tid i oppstarten hvis man bygger egen kernel. En annen fordel (synes jeg) er at man slipper moduler.

Har alltid køyrt ein minimal kjerne med kun støtte for det eg treng, men har aldri merka noko ytelsesforskjell på Slackware sin generic 2.6 kjerne og ein eg lagar sjølv, vel, eigentleg har eg ikkje bruke Slackware sin generic noko særleg, men meinar at eg ikkje merka noko. Merkar eindel forskjell mellom 2.4 og 2.6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...