Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har drevet aa prövd ut Boxee i en stund naa, syns det er blitt et ganske godt mediasenter.

Var i begynnelsen litt skeptisk til den lukkede ekstra-modulen libboxee (Boxee er basert paa XBMC som ligger under GPL), men det ser ut til aa ordne seg: http://forum.boxee.tv/showpost.php?p=15391&postcount=18

 

dabear: Open Source-miljöet henger paa identi.ca :p

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Er noen av dere på twitter? Noen interessante folk fra open source-miljøet som jeg bør følge? :)

 

autonomo.us --> twitter --> identi.ca

 

Det er vel der open source-folk er - open source ekvivalenten til twitter. Også kan du bruke OpenID, hvis du vil... ENDELIG en skikkelig OpenID consumer :)

 

EDIT: Oisann, jeg leste visst ikke posten over, skikkelig...

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Synes dette er begredelig lesning, særlig for X2100-kortet som jo skulle vært langt bedre enn 9200..

Kanskje du bør slutte å bruke glxgears som benchmark? Dens resultater trenger på ingen måte å være representativt for hvor bra ting yter i ting du kanskje bryr deg om, som 3D spill, effekter eller programmer.

Se introen her:

http://wiki.cchtml.com/index.php/Glxgears_is_not_a_Benchmark

 

Jau.. Og av nettopp den grunn driver jeg og laster ned phoronix test suite som har stått og tuslet og gått i tre dager nå fordi serverne der ute er så utrolig treige.. Laste ned Quake Wars-demoen etc i 22 kBps er ganske håpløst.. Og mens jeg er borte fra maskina feiler en checksum og må ha svar fra meg om jeg vil prøve på nytt eller skippe.. bah.. har vel hele greia på plass til neste helg, kanskje.. på én maskin, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Synes dette er begredelig lesning, særlig for X2100-kortet som jo skulle vært langt bedre enn 9200..

 

Radeon 7x00/8x00/9000/9100/92x0 var de forste Radeonkortene fra ATI som fikk 100% aapne drivere, de har rett og slett bedre drivere, da de har eksistert i noen aar. ATI Rage og ATI 9100 er desidert mine favorittkort med hendhold til gode og frie drivere.

Lenke til kommentar

Om jeg finner en gammel maskin på loftet, setter i 3 gamle lydkort jeg finner og installerer linux, vill jeg da på en enkel måte kunne få lyden fra alle lyd-inngangene ut på en enkelt (stereo)kanal ved hjelp av PulseAudio?

 

Edit: Mener da forskjellige lydkort, ikke like.

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar

Noen her som får VideoMonkey til å funke i XBMC?

Jeg får til å spille av filmene som ligger på "forsiden", men prøver jeg å søke låser XBMC seg helt. Har siste stable-release av XBMC fra pakkebrønn, og versjon 1.33 av VideoMonkey.

 

Eller finnes det evt. andre brukende Youtube-plugins til xbmc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...