dabear Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Er noen av dere på twitter? Noen interessante folk fra open source-miljøet som jeg bør følge? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Har drevet aa prövd ut Boxee i en stund naa, syns det er blitt et ganske godt mediasenter. Var i begynnelsen litt skeptisk til den lukkede ekstra-modulen libboxee (Boxee er basert paa XBMC som ligger under GPL), men det ser ut til aa ordne seg: http://forum.boxee.tv/showpost.php?p=15391&postcount=18 dabear: Open Source-miljöet henger paa identi.ca Endret 10. mai 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
meastp Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Er noen av dere på twitter? Noen interessante folk fra open source-miljøet som jeg bør følge? autonomo.us --> twitter --> identi.ca Det er vel der open source-folk er - open source ekvivalenten til twitter. Også kan du bruke OpenID, hvis du vil... ENDELIG en skikkelig OpenID consumer EDIT: Oisann, jeg leste visst ikke posten over, skikkelig... Endret 10. mai 2009 av meastp Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Synes dette er begredelig lesning, særlig for X2100-kortet som jo skulle vært langt bedre enn 9200.. Kanskje du bør slutte å bruke glxgears som benchmark? Dens resultater trenger på ingen måte å være representativt for hvor bra ting yter i ting du kanskje bryr deg om, som 3D spill, effekter eller programmer. Se introen her: http://wiki.cchtml.com/index.php/Glxgears_is_not_a_Benchmark Jau.. Og av nettopp den grunn driver jeg og laster ned phoronix test suite som har stått og tuslet og gått i tre dager nå fordi serverne der ute er så utrolig treige.. Laste ned Quake Wars-demoen etc i 22 kBps er ganske håpløst.. Og mens jeg er borte fra maskina feiler en checksum og må ha svar fra meg om jeg vil prøve på nytt eller skippe.. bah.. har vel hele greia på plass til neste helg, kanskje.. på én maskin, ihvertfall. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Synes dette er begredelig lesning, særlig for X2100-kortet som jo skulle vært langt bedre enn 9200.. Radeon 7x00/8x00/9000/9100/92x0 var de forste Radeonkortene fra ATI som fikk 100% aapne drivere, de har rett og slett bedre drivere, da de har eksistert i noen aar. ATI Rage og ATI 9100 er desidert mine favorittkort med hendhold til gode og frie drivere. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg har et lite problem, skulle teste ut wicd sånn at jeg kan begynne å leke meg litt i fluxbox. Men wicd klarer ikke å koble til noen trådløse nett. Alt fungerer bra helt til at maskinen skal motta ip også går det ikke lengre. Alt fungerer til vanlig med gnome nettworkmanger i Xubuntu 9.04. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Du må sannsynligvis blackliste "network" og andre network managers hvis wicd skal fungere. (Evt avslutte dem først og så restarte wicd) Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Sist jeg prøvde så fjernet jeg gnome sin og restartet pcen slik at den ikke skulle lage krøll. Men jeg ser at det tydelig vis er et vanlig problem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Den har aldri laget krøll for meg, men så har jeg aldri hatt slik djevelskap installert før jeg la inn wicd heller. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Om jeg finner en gammel maskin på loftet, setter i 3 gamle lydkort jeg finner og installerer linux, vill jeg da på en enkel måte kunne få lyden fra alle lyd-inngangene ut på en enkelt (stereo)kanal ved hjelp av PulseAudio? Edit: Mener da forskjellige lydkort, ikke like. Endret 10. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Er ny på Ubuntu (9.04), lurer på en ting. Iconet for Evolution Mail øverst, har ingen farge, er det "meningen" det skal være slik, eller er det en bug? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Evolution ikonet skal være hvitt.. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Noen her som får VideoMonkey til å funke i XBMC? Jeg får til å spille av filmene som ligger på "forsiden", men prøver jeg å søke låser XBMC seg helt. Har siste stable-release av XBMC fra pakkebrønn, og versjon 1.33 av VideoMonkey. Eller finnes det evt. andre brukende Youtube-plugins til xbmc? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Funker Windows XP i VirtualBox? Får bare blåskjerm når jeg skal installere det. Står noe om at jeg må kontrollere at jeg har nok diskplass, men jeg har 10GB, skal jo være nok. Kan det ha noe med at den fila for de 10GB er dynamisk? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Aldri hatt noe problem med XP i VirtualBox her. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 x86_64? 32bit Windows? Dynamisk størrelse på harddisken? Har forresten prøvd begge deler. Ingen forskjell. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Bare kjørt 32-bit XP i VirtualBox. Alltid brukt dynamisk størrelse på disken. Edit: Hosten er 64-bit, men har kjørt på 32-bit host før uten problemer. Endret 10. mai 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er noen av dere på twitter? Noen interessante folk fra open source-miljøet som jeg bør følge? Jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå