Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søren alså . Lyst å ha kubuntu på laptopen , men finner ikke ut hvordan jeg skal koble opp mobil med 3g til pcen. tror ikke det er mulig . eller vet dere noe jeg ikke vet?
Med network manager vel.

Ubuntu fant Dell WWAN kortet som sitter i min Dell Latitude D630, så det er håp.

Lenke til kommentar

Er det NetworkManager som brukes i Kubuntu også?

 

Uansett, siste versjonen av NetworkManager skal ha fått støtte for flere mobiler. I tilleg til at støtten for mobilt bredbånd, diverse modemer og slikt har blitt bedre. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med å koble til med noen av mine mobiler. Nyere Nokia og SE telefoner. :)

Lenke til kommentar
Ble til at jeg bare mappet i Lircmap.xml, da det i hovedsak var til xbmc den skulle brukes.

Da har jeg et tips til alle: på Biltema får du fjernkontroll og ir-mottaker som funker enkelt mot lirc til 99 kronter :p

Takk for tipset. Kan du skrive en kort guide til hvordan du fikk det til og linke til hvilket produkt du brukte?

Lenke til kommentar
Da har jeg et tips til alle: på Biltema får du fjernkontroll og ir-mottaker som funker enkelt mot lirc til 99 kronter :p

Hvilke funksjoner er det som fungerer på den? Tall, piltaster, enter, play, pause, stop, mute?

 

Kan du i lirc mappe opp hver knapp til hva som helst?

 

Jeg kjøpte et ATI Theater 550 et par år siden og fant tilhørende fjernkontroll to uker siden og bare plugget den i og den fungerte rett ut av boksen med funksjonene jeg beskriver over. Men det er vel forskjellen på (K)ubuntu og hvilken nedstrippet distro du bruker.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Er det noen som vet hvordan man kan lage en link til ressurser som er delt på en windows-maskin i nettverket? Jeg får det ikke til.. :p

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle koble webcam til serveren, med mulighet for å kunne gå inn på en passordbeskyttet side hvor jeg kan se på webcamen. Så sant det finnes driver for webcamen så antar jeg at programvare for dette er støttet, har noen forslag webprogramvare som gjør dette? Tenkte sammen med php og apache.

 

Eventuelt bare et terminal basert program som kan ta bilder og skrive det til en fil hvor jeg lager noe enkelt i php selv. Samme egentlig, alle forslag er gode forslag!

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Første jeg tenkte på var noe lignende motion, for live streams. Sett det nettopp har blitt diskutert i en tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1105436

 

Hvis du ønsker capture fra terminal (som kan kalles fra php) kan du jo prøve

 

http://www.firestorm.cx/fswebcam/

Det ligger forskjellige pakker for nedlasting der

 

Tips, om du skal kun ha rent bilde, ingen tekst. bruk no-banner argumentet:

$ fswebcam --no-banner foo.jpg

Endret av mariunae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...