Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukar ikkje Swaret eller slapt-get.

Brukar slackpkg til å hente/oppgradere pakkar frå eit offisielt Slackware pakke-repository.

Ellers kompilerar eg sjølv, og brukar checkinstall for å lage pakkar.

Swaret låg ein gong i /extra, men vart kutta ut. Synst Swaret er noko drit eigentleg. Betre å fikse sine eigne pakkar, og bruke slackpkg (som følger med i /extra) til Slackware-pakkar (patchar osb).

Viktig å følge med her om du ikkje er med i slackware-security-mailinglista.

Lenke til kommentar
og til dere som bruker slackware: bruker dere swaret eller slapt-get? kan umulig tenke meg at dere gidder installpkg, removepkg og updatepkg + hva bruker den og den og den og den...

Jeg har laget egne scripts som kjører en gang i uken på desktop og en gang i måneden på server.

Less is more ;)

Når det gjelder installering av programmer som ikke er i pakkesystemet så lager jeg vanligvis Slackbuilds eller bruker checkinstall når jeg har dårlig tid.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Swaret låg ein gong i /extra, men vart kutta ut. Synst Swaret er noko drit eigentleg.

Grunnen til at Swaret ikke er så bra er at den prøver å gjøre noe som ikke er støttet i Slackware, nemlig deps sjekking. Slackware er ikke laget for det og da blir det krøll.

Anbefaler SlackPKG.

Swaret ble introduksert i Slackware 9.0, men ble fjernet når 10.0 kom ut. Grunnet til at Swaret ble fjernet var at mannen bak Swaret var en rasist (Slackware kunne ikke forbindes med en slik person, husker ikke hele historien) og at mange hadde problemer med Swaret når de oppgraderte til nyere versjon av Slackware.

Lenke til kommentar
og til dere som bruker slackware: bruker dere swaret eller slapt-get? kan umulig tenke meg at dere gidder installpkg, removepkg og updatepkg + hva bruker den og den og den og den...

Jeg bruker slapt-get, et veldig enkelt og bra program for å oppdatere pakkene.

Brukar du den til uoffisielle repositories?

Lenke til kommentar
Kvifor ikkje bruke slackpkg til det?

Fordi jeg synes slapt-get fungerer alldeles utmerket.

Edit: jeg kan jo prøve det når jeg har tid.

Til olear: jeg bruker ftp.slackware.no fordi den siden står på Uninett, og jeg får ekte 10 Mbps hastighet fra den. Internet-linjen jeg har, er en full duplex 10 Mbps fastlinje. Prøvde ftp.gwdg.de, og syntes den var litt treg. Og en dag fra eller til spiller ingen rolle, da linux-maskinen uansett står bak en firewall som kjører FreeBSD og ipfw.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Slenger meg på Slackware-pakkeprogram diskusjonen.

Jeg ligger på "linja" til objorkum; slackpkg og checkinstall.

I tillegg titter jeg innom LinuxPackages.

EDIT: Første gang jæ prøvde Slackware brukte jæ swaret. Swaret klarte det jæ sjøl aldri har klart; å total føkke Slackware. Jæ ble så skremt atter jæ rømte tilbake til SuSE, og så ente på Slackware på en 2 måners tid.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Til olear: jeg bruker ftp.slackware.no fordi den siden står på Uninett, og jeg får ekte 10 Mbps hastighet fra den. Internet-linjen jeg har, er en full duplex 10 Mbps fastlinje. Prøvde ftp.gwdg.de, og syntes den var litt treg. Og en dag fra eller til spiller ingen rolle, da linux-maskinen uansett står bak en firewall som kjører FreeBSD og ipfw.

Ok, jeg har veldig god hastighet fra ftp.gwdg.de, men må nok innrømme at ftp.slackware.no er litt raskere (kunne vært raskere, men det duger ;) Greide å makse linjen en gang).

Endret av olear
Lenke til kommentar
EDIT: Første gang jæ prøvde Slackware brukte jæ swaret. Swaret klarte det jæ sjøl aldri har klart; å total føkke Slackware. Jæ ble så skremt atter jæ rømte tilbake til SuSE, og så ente på Slackware på en 2 måners tid.

Swaret kan gi varierende resultater :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...