Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal du med thunar? Filbehandling gjør man jo i en terminal(xterm).
Terminal kan brukes til mye rart, men ikke til filbehandling for mitt vedkommende. :p Pek, klikk og dra er finfint. Hvis jeg først er i terminalen, er det en annen sak, men hvis jeg f.eks. surfer og laster ned noe, og er i "desktop-modus" liker jeg det ikke.

Men grunnen til at jeg ikke liker thunar , er den manglende adresselinjen der jeg kan skrive /media/plass o.l... Inkonsekventia er min veileder.

Lenke til kommentar
Hva skal du med thunar? Filbehandling gjør man jo i en terminal(xterm).
Terminal kan brukes til mye rart, men ikke til filbehandling for mitt vedkommende. :p Pek, klikk og dra er finfint. Hvis jeg først er i terminalen, er det en annen sak, men hvis jeg f.eks. surfer og laster ned noe, og er i "desktop-modus" liker jeg det ikke.

Men grunnen til at jeg ikke liker thunar , er den manglende adresselinjen der jeg kan skrive /media/plass o.l... Inkonsekventia er min veileder.

midnight commander ftw :)

Lenke til kommentar
slepte nettopp ned openbox fra ubuntu-brønnen og sitter nå og fikler så smått med det. Kjører en ren openbox-sessjon.

 

Vet noen om det finnes en quicklaunchfunksjon ut-av-boksen, á la Alt + F2 i Gnome, i OB?

 

edit: nm, fixd

 

gmrun?

 

jepp, måtte bare installere den selv og mekke i rc.xml litt. Som sagt, fixed ;)

Lenke til kommentar
Hva skal du med thunar? Filbehandling gjør man jo i en terminal(xterm).
Terminal kan brukes til mye rart, men ikke til filbehandling for mitt vedkommende. :p Pek, klikk og dra er finfint. Hvis jeg først er i terminalen, er det en annen sak, men hvis jeg f.eks. surfer og laster ned noe, og er i "desktop-modus" liker jeg det ikke.

Men grunnen til at jeg ikke liker thunar , er den manglende adresselinjen der jeg kan skrive /media/plass o.l... Inkonsekventia er min veileder.

 

http://wiki.lxde.org/en/PCManFM ftw

Lenke til kommentar

PCMan er imponerende, liten tvil om det.

 

Noen som kan skjeppe den vedlagte -doc-filen i openoffice? Det skal være mange sider, men he får jeg bare opp førstesiden. Kjører 3.01, build 9379. Hvis noen får opp dokumentet slik det skal være, rop ut og si hvilken utgave av OOo dere kjører. Universiteter burde se å komme seg over på åpne formater... *mumle*

Disposisjon___2009.doc

Lenke til kommentar

Bør jeg klæsje inn en bug-report med dette et sted, og i tilfelle hvor? Eller skal jeg la det være, mtp at det fungerer i 3.1?

 

red: Første gang jeg har opplevd dette. Utrolig irriterende. Særlig mtp at man ikke får vite at noe er feil, hvis man ikke vet hvordan dokumentet egentlig skal se ut. Har tatt det som en selvfølge at .doc fungerer fint i OOo helt til nå.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
PCMan er imponerende, liten tvil om det.

 

Noen som kan skjeppe den vedlagte -doc-filen i openoffice? Det skal være mange sider, men he får jeg bare opp førstesiden. Kjører 3.01, build 9379. Hvis noen får opp dokumentet slik det skal være, rop ut og si hvilken utgave av OOo dere kjører. Universiteter burde se å komme seg over på åpne formater... *mumle*

 

Får 4 sider i MS word 2003 :) sitter på jobben og har ikke tilgang til OOo

Lenke til kommentar
Har mast som bare det om at lærerne heller skal bruke pdf, men det når ikke inn til så mange :/
Leste her for litt siden et oppsett til minimuskrav for hvilke dokumenter offentlige instanser skal offentliggjøre papirer i, og der var i hvert fall pdf med. Ogg (for lyd) og diverse andre standarder også. Så spørs det vel om universitetene blir bundet av dette.Jeg får vel vurdere å ta kontakt med en eller annen studentorganisasjon og be dem ta det opp. Skal ta og sende en mail til personen som styrer med nettområdet der det legges ut materiale til de forskjellige modulene og.

 

At ikke openoffice har erstattet MS på universiteter som standard,har jeg problemer med å forstå. I hvert fall for tekstdokumenter. At enkelte fag har behov for excel er vel dessverre kanskje tilfelle.

Lenke til kommentar
Prøv med siste xorg og intel driver uxa akkselereringsmetoden, for meg har det til nå løst alle problemene i tillegg er den mye raskere enn exa, anbefaler alle som har problemer med intel, exa og xaa med siste driver(2.7.0) å prøve det.

 

Det fikser noe, ødelegger noe annet. Jeg merker ingen stor forskjell i ytelse på UXA vs EXA, men med UXA har jeg litt grafikkkorrupsjon (som forsvinner hvis jeg bruker Compiz..), og tearing i videoer er tilbake.

 

Tearing i video er en bug for eldre intel videobrikkesett. Prøv 2.8.0rc1, kansje den løser noen av problemene, den har mange bug fikser for UXA.

 

X3100 er vel ikke såå gammelt? Prøvde 2.7.99.1, som ser ut til å være det nyeste av det nye. Resultatet er minst like mye tearing, videoavspilling går tregere, og iblant starter de ikke i det hele tatt.. og kernel modesetting ser ikke lenger ut til å fungere slik det gjorde i 2.7.0.

 

Etter å ha vært ufrivillig betatester for intel-driveren en god stund allerede, er jeg ikke så sikker på om jeg har så lyst til å gjøre det frivillig. Spørsmålet er bare hva jeg skal gjøre med maskinen min mens jeg venter på en driver som fungerer.

Lenke til kommentar
Prøv med siste xorg og intel driver uxa akkselereringsmetoden, for meg har det til nå løst alle problemene i tillegg er den mye raskere enn exa, anbefaler alle som har problemer med intel, exa og xaa med siste driver(2.7.0) å prøve det.

 

Det fikser noe, ødelegger noe annet. Jeg merker ingen stor forskjell i ytelse på UXA vs EXA, men med UXA har jeg litt grafikkkorrupsjon (som forsvinner hvis jeg bruker Compiz..), og tearing i videoer er tilbake.

 

Tearing i video er en bug for eldre intel videobrikkesett. Prøv 2.8.0rc1, kansje den løser noen av problemene, den har mange bug fikser for UXA.

 

X3100 er vel ikke såå gammelt? Prøvde 2.7.99.1, som ser ut til å være det nyeste av det nye. Resultatet er minst like mye tearing, videoavspilling går tregere, og iblant starter de ikke i det hele tatt.. og kernel modesetting ser ikke lenger ut til å fungere slik det gjorde i 2.7.0.

 

Etter å ha vært ufrivillig betatester for intel-driveren en god stund allerede, er jeg ikke så sikker på om jeg har så lyst til å gjøre det frivillig. Spørsmålet er bare hva jeg skal gjøre med maskinen min mens jeg venter på en driver som fungerer.

 

Bruker du textured video? Jeg har ikke opplevd noen tearing som helst etter 2.7.0rc1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...