Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen spurte meg om hvordan man kan redigere historikken i adressefeltet til firefox, og jeg ble svar skyldig. Ikke bare det, men å slette private data fjerner ikke historikken i adressefeltet. Tenkte å høre om noen allerede har vært borti dette før jeg brenner av mer tid på det.

http://johnbokma.com/firefox/cleaning-up-a...ar-firefox.html

Takker, den var jo akkurat det jeg ble spurt om. Men skal ikke denne slettes når man sletter private data?
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg en Asus EEE 1000HE som leveres med Windows XP. Jeg har blitt fortalt at det er mulig å ta kontakt med M$ og få tilbake pengene for lisensen hvis man sier at man ikke godtar lisensbetingelsene. Er det noen her som vet noe om det eller vil dele erfaring?

Send mail og spør de som vet: [email protected] eller ring Asus på 23 16 26 82. Oppdater oss når du har fått svar.

Lenke til kommentar
olear og Sokkalf, før dere går helt i spinn av frustrasjon må dere lese denne:

http://keithp.com/blogs/Sharpening_the_Intel_Driver_Focus/

 

Personlig synes jeg det er trist at man ikke farer mer varsomt frem og skiller driverne i en stable og en development branch, og dermed tar bedre vare på brukerne. I mellomtiden anbefales eldre distros og tålmodighet. Det er lys i tunnelen skal vi tro Keith.

Har lest denne, og er fremdeles negativ. Utviklingen i X.org tar tid, veldig lang tid. På min workstation er 2.4, 2.5 og 2.6 ubrukelig, eldre versjoner støtter ikke engang kortet mitt. Min AAO sitter med en installasjon fra 2007, skal jeg sitte på denne i to år til? (jeg begynner allerede å slite med å "backporte" ny programvare)

 

Det som er enda mer skremmende er at Intel-gjengen styrer X.org.

 

Har nå gått over til Nvidia på workstation, kommer nok til å selge/kaste/gi bort AAOen når noe fra Nvidia dukker opp på netbook-fronten.

 

Prøv med siste xorg og intel driver uxa akkselereringsmetoden, for meg har det til nå løst alle problemene i tillegg er den mye raskere enn exa, anbefaler alle som har problemer med intel, exa og xaa med siste driver(2.7.0) å prøve det.

Lenke til kommentar

Orker ikke å fikle borti maskinen min mer, den fungerer med Nvidia. Er også uansett uaktuell å oppgradere X.org (nyere drivere fra intel krever vel også kernel 2.6.29+ for å fungere optimalt, noe som heller ikke er aktuellt fra min sin side).

 

Skal teste neste gang jeg evt. åpner maskinen eller oppgraderer X.org.

Lenke til kommentar
Orker ikke å fikle borti maskinen min mer, den fungerer med Nvidia. Er også uansett uaktuell å oppgradere X.org (nyere drivere fra intel krever vel også kernel 2.6.29+ for å fungere optimalt, noe som heller ikke er aktuellt fra min sin side).

 

Skal teste neste gang jeg evt. åpner maskinen eller oppgraderer X.org.

 

Ja, uxa krever gem støtte i kernelen.

Lenke til kommentar
Noen spurte meg om hvordan man kan redigere historikken i adressefeltet til firefox, og jeg ble svar skyldig. Ikke bare det, men å slette private data fjerner ikke historikken i adressefeltet. Tenkte å høre om noen allerede har vært borti dette før jeg brenner av mer tid på det.

http://johnbokma.com/firefox/cleaning-up-a...ar-firefox.html

Takker, den var jo akkurat det jeg ble spurt om. Men skal ikke denne slettes når man sletter private data?

Ser ikke slik ut, som forklart her;

"Note: If you still see items in the Location bar after clearing private data, those items are Bookmarks and not part of your browsing history. This is part of the Firefox Smart Location Bar feature. If you don't want bookmarks to appear in the Location bar, see Cannot clear Location bar history."

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg en Asus EEE 1000HE som leveres med Windows XP. Jeg har blitt fortalt at det er mulig å ta kontakt med M$ og få tilbake pengene for lisensen hvis man sier at man ikke godtar lisensbetingelsene. Er det noen her som vet noe om det eller vil dele erfaring?

Microsoft tar noe sånn som 15$ for win xp på netbooks, så jeg tipper vinning går opp i spinning der ja.

Lenke til kommentar
Prøv med siste xorg og intel driver uxa akkselereringsmetoden, for meg har det til nå løst alle problemene i tillegg er den mye raskere enn exa, anbefaler alle som har problemer med intel, exa og xaa med siste driver(2.7.0) å prøve det.

 

Det fikser noe, ødelegger noe annet. Jeg merker ingen stor forskjell i ytelse på UXA vs EXA, men med UXA har jeg litt grafikkkorrupsjon (som forsvinner hvis jeg bruker Compiz..), og tearing i videoer er tilbake.

Lenke til kommentar
Prøv med siste xorg og intel driver uxa akkselereringsmetoden, for meg har det til nå løst alle problemene i tillegg er den mye raskere enn exa, anbefaler alle som har problemer med intel, exa og xaa med siste driver(2.7.0) å prøve det.

 

Det fikser noe, ødelegger noe annet. Jeg merker ingen stor forskjell i ytelse på UXA vs EXA, men med UXA har jeg litt grafikkkorrupsjon (som forsvinner hvis jeg bruker Compiz..), og tearing i videoer er tilbake.

 

Tearing i video er en bug for eldre intel videobrikkesett. Prøv 2.8.0rc1, kansje den løser noen av problemene, den har mange bug fikser for UXA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...