Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere her så var det noen som snakke om en distro som så og si bare var kernelen, eller i allefall veldig minimal. Finner den ikke igjen, og det er omtrent 900 sider og bla igjen om.

 

Husker det som om den het Blackbox, men det er jo en windows manager, ikke en distro :( Noen som ha peiling?

Lenke til kommentar
Tidligere her så var det noen som snakke om en distro som så og si bare var kernelen, eller i allefall veldig minimal. Finner den ikke igjen, og det er omtrent 900 sider og bla igjen om.

FD-linux er ikke stort annet enn kjerne pluss noe nettverksgreier. 1MB image.

 

Du tenkte nok på BasicLinux med BusyBox-shell, den tar to floppyer.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg en Asus EEE 1000HE som leveres med Windows XP. Jeg har blitt fortalt at det er mulig å ta kontakt med M$ og få tilbake pengene for lisensen hvis man sier at man ikke godtar lisensbetingelsene. Er det noen her som vet noe om det eller vil dele erfaring?

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Taper jeg mye stabilitet og ytelse på å bruke ntfs på to av mine lagringsdisker i ubuntu-serveren? Har ikke så veldig lyst til å flytte 1,8TB med data til en annen harddisk, formatere og så flytte dataene tilbake.

 

Ytelse hvet jeg ikke på da, men stabilitet taper du. Kjører du Linux server er det ikke så ille siden den har egen swap.

Lenke til kommentar
Taper jeg mye stabilitet og ytelse på å bruke ntfs på to av mine lagringsdisker i ubuntu-serveren? Har ikke så veldig lyst til å flytte 1,8TB med data til en annen harddisk, formatere og så flytte dataene tilbake.

 

Selv hadde jeg store utelsestap når jeg kjørte NTFS på en av mine datapartisjoner. Så, nei om du skal fortsette med et rent Linuxsystem ville jeg ikke anbefalt det.

Lenke til kommentar
Jeg kunne også tenkt meg å flytte over noe data fra en ntfspartisjon til en ext3/4-partisjon. Problemet mitt blir hvordan jeg skal flytte over nesten 1,3 TB med data. Noen ideer på det? :p

 

Er i akkurat samme situasjon. Har kjørt med nesten alt av filer på en NTFS-disk helt siden jeg begynte å bruke Linux. Har fungert nesten uten problemer så langt, men hadde gjort seg og fått disken over til EXT3-format.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg en Asus EEE 1000HE som leveres med Windows XP. Jeg har blitt fortalt at det er mulig å ta kontakt med M$ og få tilbake pengene for lisensen hvis man sier at man ikke godtar lisensbetingelsene. Er det noen her som vet noe om det eller vil dele erfaring?

 

Det er leverandøren/produsenten av maskina du må snakke med etter det jeg har fått med meg. http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_refund

 

Jeg spurte komplett.no om deres refund policy, men jeg har fortsatt ikke fått svar. Dette i forbindelse med inkjøp av AA1. Må ha vært et par måneder siden jeg spurte de.

Lenke til kommentar

Noen spurte meg om hvordan man kan redigere historikken i adressefeltet til firefox, og jeg ble svar skyldig. Ikke bare det, men å slette private data fjerner ikke historikken i adressefeltet. Tenkte å høre om noen allerede har vært borti dette før jeg brenner av mer tid på det.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noen slags hurtigtast for < eller om det kan konfigureres på en eller annen måte? Er ikke på mitt amerikanske tastatur når jeg endret til norsk oppsett. De ligger på samme tast som komma og punktum.

 

Shift+(høyre)Alt+Z/X skal vanligvis gi < og >. Ellers kan du omdefinere som du vil vha. xmodmap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...