Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
UMA er integrert Intel-grafikk. ATI Radeon X300 er en dedikert grafikkbrikke som har egne linux-drivere. Jeg ville helt klart valgt ATI-grafikk.

Dette er smak og behag.

Hvis man er avhengig av god ytelse i de nyeste spillene så gå for ATI.

Hvis du ikke trenger superytelse og ikke er interessert i å fikle med ufrie drivere så velg Intel.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke finner et bedre sted å skrive det tar jeg heller opp litt plass her.

Jeg driver å går igjennom musikksamlingen min for å "merke" musikken på en oversiktlig og konsistent måte. Etter å ha merket alle filene vha. det geniale programmet easytag, trengte jeg et program som behandlet hele musikksamlingen, slik at det skulle være mulig å se om albumnavnene så "bra" ut på èn eneste stor liste. Siden amaroK ikke finnes til Windows, var jeg nødt til å bruke iTunes. Sakens kjerne er at iTunes gikk på snørra i hytt og pine, uten adsvarsler. Programmet hengte seg rett og slett uten å gi fra seg så mye som en feilmelding. Derfor: Ctrl+Alt+Del, avslutt prosess, JA AVSLUTT, send feilrapport bla, bla. Dette fungerte selvsagt ikke. iTunes lå like truende og ufunksjonell nede på oppgavelinjen. Det var heller ikke mulig å starte programmet på nytt.

Så, kanskje er iTunes bloat, stygt og buggete, men det som forbauser meg mest er hvorfor i helsike det ikke er mulig å drepe et program i som kjører i "user space". Her er det Microsoft som ikke har gjort jobben sin. For min del var det bare å ta en omstart for å kunne bruke amaroK.

Lenke til kommentar
Hei,

Nä er jeg pä et 5 Stjerners hotel pä Mallorca og hotelets datamaskiner har linux! :D

Man legger pä en Euro for hvert 10. min.

Jeg vet ikke vilken Linux det er, for man kan ikke gä ut av Mozilla! :p

Du har prøvd å klikke Ctrl+Alt+F1? :dribble::p

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke finner et bedre sted å skrive det tar jeg heller opp litt plass her.

Jeg driver å går igjennom musikksamlingen min for å "merke" musikken på en oversiktlig og konsistent måte. Etter å ha merket alle filene vha. det geniale programmet easytag, trengte jeg et program som behandlet hele musikksamlingen, slik at det skulle være mulig å se om albumnavnene så "bra" ut på èn eneste stor liste. Siden amaroK ikke finnes til Windows, var jeg nødt til å bruke iTunes. Sakens kjerne er at iTunes gikk på snørra i hytt og pine, uten adsvarsler. Programmet hengte seg rett og slett uten å gi fra seg så mye som en feilmelding. Derfor: Ctrl+Alt+Del, avslutt prosess, JA AVSLUTT, send feilrapport bla, bla. Dette fungerte selvsagt ikke. iTunes lå like truende og ufunksjonell nede på oppgavelinjen. Det var heller ikke mulig å starte programmet på nytt.

Så, kanskje er iTunes bloat, stygt og buggete, men det som forbauser meg mest er hvorfor i helsike det ikke er mulig å drepe et program i som kjører i "user space". Her er det Microsoft som ikke har gjort jobben sin. For min del var det bare å ta en omstart for å kunne bruke amaroK.

Anbefaler foobar2000 til både automatisk tagging av album, massebehandling av tags/filnavn og visning/avspilling.

Funker bare sånn halvveis under wine. Leter ikke etter en amaroK til Windows, men heller en foobar2000 til Linux...

Lenke til kommentar
Hei,

Nä er jeg pä et 5 Stjerners hotel pä Mallorca og hotelets datamaskiner har linux!  :D

Man legger pä en Euro for hvert  10. min.

Jeg vet ikke vilken Linux det er, for man kan ikke gä ut av Mozilla!  :p

Du har prøvd å klikke Ctrl+Alt+F1? :dribble::p

Tastaturet er Spansk og helt anderledes :dontgetit:

Ikke Qwerty!

Desuten stär alt pä spansk, sä jeg vet ikke hva som er ctrl og alt! :p

EDIT: Rettet noen skrivefeil, fär det er vanskelig ä skrive! ;) Og har dessuten bare 30 sek igjen! Har ikke mer Euro, og gidder ikke ä veksle...

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Tror nok ikke akkurat Arch kan kalles en nybegynnerdistro (men dette er igjen forskjellig fra person til person).

Hvorfor lurer du på dette? Redd for at folk skal kalle distroen du bruker for nybegynnerdistro :p

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...