Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
UMA er integrert Intel-grafikk. ATI Radeon X300 er en dedikert grafikkbrikke som har egne linux-drivere. Jeg ville helt klart valgt ATI-grafikk.

Dette er smak og behag.

Hvis man er avhengig av god ytelse i de nyeste spillene så gå for ATI.

Hvis du ikke trenger superytelse og ikke er interessert i å fikle med ufrie drivere så velg Intel.

Siden jeg ikke finner et bedre sted å skrive det tar jeg heller opp litt plass her.

Jeg driver å går igjennom musikksamlingen min for å "merke" musikken på en oversiktlig og konsistent måte. Etter å ha merket alle filene vha. det geniale programmet easytag, trengte jeg et program som behandlet hele musikksamlingen, slik at det skulle være mulig å se om albumnavnene så "bra" ut på èn eneste stor liste. Siden amaroK ikke finnes til Windows, var jeg nødt til å bruke iTunes. Sakens kjerne er at iTunes gikk på snørra i hytt og pine, uten adsvarsler. Programmet hengte seg rett og slett uten å gi fra seg så mye som en feilmelding. Derfor: Ctrl+Alt+Del, avslutt prosess, JA AVSLUTT, send feilrapport bla, bla. Dette fungerte selvsagt ikke. iTunes lå like truende og ufunksjonell nede på oppgavelinjen. Det var heller ikke mulig å starte programmet på nytt.

Så, kanskje er iTunes bloat, stygt og buggete, men det som forbauser meg mest er hvorfor i helsike det ikke er mulig å drepe et program i som kjører i "user space". Her er det Microsoft som ikke har gjort jobben sin. For min del var det bare å ta en omstart for å kunne bruke amaroK.

Siden jeg ikke finner et bedre sted å skrive det tar jeg heller opp litt plass her.

Jeg driver å går igjennom musikksamlingen min for å "merke" musikken på en oversiktlig og konsistent måte. Etter å ha merket alle filene vha. det geniale programmet easytag, trengte jeg et program som behandlet hele musikksamlingen, slik at det skulle være mulig å se om albumnavnene så "bra" ut på èn eneste stor liste. Siden amaroK ikke finnes til Windows, var jeg nødt til å bruke iTunes. Sakens kjerne er at iTunes gikk på snørra i hytt og pine, uten adsvarsler. Programmet hengte seg rett og slett uten å gi fra seg så mye som en feilmelding. Derfor: Ctrl+Alt+Del, avslutt prosess, JA AVSLUTT, send feilrapport bla, bla. Dette fungerte selvsagt ikke. iTunes lå like truende og ufunksjonell nede på oppgavelinjen. Det var heller ikke mulig å starte programmet på nytt.

Så, kanskje er iTunes bloat, stygt og buggete, men det som forbauser meg mest er hvorfor i helsike det ikke er mulig å drepe et program i som kjører i "user space". Her er det Microsoft som ikke har gjort jobben sin. For min del var det bare å ta en omstart for å kunne bruke amaroK.

Anbefaler foobar2000 til både automatisk tagging av album, massebehandling av tags/filnavn og visning/avspilling.

Funker bare sånn halvveis under wine. Leter ikke etter en amaroK til Windows, men heller en foobar2000 til Linux...

Hei,

Nä er jeg pä et 5 Stjerners hotel pä Mallorca og hotelets datamaskiner har linux!  :D

Man legger pä en Euro for hvert  10. min.

Jeg vet ikke vilken Linux det er, for man kan ikke gä ut av Mozilla!  :p

Du har prøvd å klikke Ctrl+Alt+F1? :dribble::p

Tastaturet er Spansk og helt anderledes :dontgetit:

Ikke Qwerty!

Desuten stär alt pä spansk, sä jeg vet ikke hva som er ctrl og alt! :p

EDIT: Rettet noen skrivefeil, fär det er vanskelig ä skrive! ;) Og har dessuten bare 30 sek igjen! Har ikke mer Euro, og gidder ikke ä veksle...

Endret av Slurt-is

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...