Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Treng ikkje å droppe OOo på dagen :p Er berre redd for at dei skal slutte å satse på det og ta utviklarar vekk frå prosjektet slik at det aldri kjem til å kunne konkurrere mot Ms Office i lengda og til slutt døy.

Jeg ser ingen spesiell grunn til at å tro at Oracle kommer til å gjøre en dårligere jobb enn Sun med OO.org (det ville jo vært bra jobba i grunnen). De vil sannsynelig satse på å levere komplette løsninger for enterprise-miljøet, og det er ikke unaturlig at en kontorpakke vil inngå da. Men man vet jo aldri. Dessuten så bruker vel de aller fleste Linux brukere allerede forken til Novell (gOO).

 

Jeg er mer spent på Virtualbox og MySQL. Virtualbox ser jeg liksom ikke den store verdien av (i sin nåværende form) for store enterprise miljøer. Men virtualisering er jo meget in, så de ønsker vel et eller annet produkt i den gata. Så spørs det hvordan det vil slå ut for oss brukere. MySQL er jo et delvis konkurrerende produkt, men har jo veldig stor markedsandel som jeg er sikker på at Oracle ønsker å få spenn uttav. Spennende blir det ihvertfall!

Lenke til kommentar

Hva er den beste måten å kopiere over nettverk på? brukte scp først, men da nettverket datt ut, tenkte jeg jeg skulle bruke rsybc i stedet. Den har stått på "building file list ... " i vel en time nå, og det er visst ikke noe ukjent problem med store mengder data. Krav: mulighet for å ikke skrive over filer som er like, men overskrive filer av annen størrelse (evt med annet innhold basert på en eller annen checksuming.).

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på det ja. Det ligger filer på begge steder, etter scp-kopieringen som ble avbrutt, men jeg starte rsync fra pc-en som har dataene (koblet til seg på en ekstern harddisk.) Den eksterne disken kan vel ha noe med saken å gjøre.

rsync -rvc /media/mine\ ting/ [email protected]:minefiler

 

Checksummingen tar ekstra tid, det vet jeg, men trodde ikke det var så voldsomt. Har rsync mulighet til å finne ut om filer ikke stemmer overrens på andre måter enn tidsstempel og checksumming? Størrelse hadde vel vært en del raskere.

Lenke til kommentar
./configure først!

 

baawji@baawji:/media/Random/Downloads/Firefox/emesene-1.4.8$ ./configure
bash: ./configure: No such file or directory

 

baawji@baawji:/media/Random/Downloads/Firefox/emesene-1.4.8$ make
make: *** No targets specified and no makefile found.  Stop.

 

Dette skjer når jeg prøver. :(

Lenke til kommentar
Hva med å lese feilmeldingene, og handle deretter?

De sier at filene mangler, så tydeligvis gjør de det. Årsak? Står du i feil directory kanskje? Kanskje har du ikke pakket ut filene? Kanskje bruker ikke skiten make? (emesene er vel et python prosjekt)

 

Det var et særdeles hjelpsomt svar må jeg si. Jeg er i riktig directory, jeg har pakket ut filene og om emesene bruker make eller ikke er ikke så lett å vite for en som er ny til denne verden. Jeg har googlet basic om hvordan å installere tar.gz-fil, og klarte det med truecrypt. Men denne går ikke, og derfor spør jeg her siden jeg ikke har klart å fundere ut av det selv eller google.

 

EDIT: Programmet kunne kjøres ved å dobbelklikke "emesene" i mappa som ble lagd av å "unzippe" tar.gz'en. Skal det ikke installeres på en annen måte eller er det ment at det skal kjøres slik?

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Det følger vanligvis med en 'README' og en 'INSTALL', se om det står noe der.

 

Det lå i en annen mappe visst. Står bare at man skal "./emesene", så ser ut som det er "installert" bare ved å unzippe. Trodde Ubuntu/Linux måtte installere det via OS'et. Men, men. Lærte jeg det også :)

 

Nå merket jeg noe uønsket. Ser ut som terminalen må gå for at programmet skal gå, det er veldig lite uønsket. Noen idé for å unngå dette?

Endret av BåGan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...