Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MySQL har allerede en "fork", og den originale koden vil alltid være tilgjengelig. Nå er det langt i fra sikkert at de vil drepe MySQL er bare synsing fra min sine side (det er jo ikke til å legge skjul på at Oracle sine løsninger er overlegen MySQL).

 

EDIT: Hvis man har låst seg mot MySQL har man seg selv å takke, man må alltid tenke på framtiden.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Jojo, vet jo om forkene og at koden alltid vil være der ;)

 

De fleste sider er faktisk "laast" til mySQL. (Nesten) alle PHP-nettsider bruker i bunn og grunn SQL mot mySQL (Er jo noen smaa diaelekt-variasjoner fra database til database) og PHP's mysql-funksjoner.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
De fleste sider er faktisk "laast" til mySQL. (Nesten) alle PHP-nettsider bruker i bunn og grunn SQL mot mySQL (Er jo noen smaa diaelekt-variasjoner fra database til database) og PHP's mysql-funksjoner.

Jepp, og det er i bunn og grunn dårlig planlegging som har skyld i det (man lager såklart mulighet til å bytte backend) :)

Lenke til kommentar

MySQL forsvinner nok ikke, men det kan godt hende Oracle "dreper" den i nåværende form. På den annen side er Oracle godt etablert på enterprise-level databaser, mens de ikke har så godt fotfeste på mindre greier. Mulig de prøver seg på noe her, Sun var jo allerede på god vei i den retningen med Glassfish + MySQL.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Noen som har testa GMABooster med merkbar effekt? Syntes ikke det var noen forskjell på min PB dot. Fikk samme 700 fps i glxgears.

Får ikke lastet det ned en gang så jeg får ikke testet. Nå har jeg fattige 175fps i glxgears, så kunne vært artig å teste..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Eg er litt bekymra for framtida til OpenOffice.org etter oppkjøpet. Kva trur de at Oracle kjem til å gjere med OO.o? Håpar verkeleg dei held liv i det sidan å få GNU/Linux på fleire skrivebordsmaskinar er avhengig at ein har ein kontorpakke som er nogenlunde på nivå med MS Office.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

De skal være rimelig tøff før å kvitte seg med Open Office, markedet har etterhvert blitt veldig stort. Men kildekoden er vel fri, så dersom det hadde blitt lagt ned, ville det nok etterhvert tatt seg opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Treng ikkje å droppe OOo på dagen :p Er berre redd for at dei skal slutte å satse på det og ta utviklarar vekk frå prosjektet slik at det aldri kjem til å kunne konkurrere mot Ms Office i lengda og til slutt døy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...