Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kikket rundt og vurdert de aller aller fleste opsjonene meg bekjent, men jeg skal ærlig innrømme at jeg gjør dette delvis for å skape litt "oppstand". Butikkene som selger maskiner til sluttbruker må bli klar over at dette er noe som blir etterspurt, og skal de blir det, så må vi forbrukere fortelle dem det! I så måte hadde en artikkel på HW vært fordelaktig, for å gjøre folk litt mer bevisst på situasjonen... Jeg vil uansett følge opp her på forumet med oppfordring i at folk må si ifra til de som har mulighet til å endre ting når man ønsker endring. Ikke bare lide i stillhet, eller syte på et random forum.
Støttes 100%, vi lever i 2009, det er latterlig at vi ikke selv kan bestemme hvilket OS vi vil betale for.

 

Forøvrig kan du sjekke ut Dell sin latitude 4200, tenkte å ringe dem selv for å sjekke ut om de leverer uten OS til redusert pris.

Lenke til kommentar

@Del:

Kan være verdt å nevne at DELL sine nettpcer, til tross for at de ikke er oppført på deres nettsider, er tilgjengelig med Ubuntu også i Norge. Spesifikasjoner er også mer justerbare ved kjøp over telefon for Ubuntu så vel som Windows.

 

Alikevel, er jo ikke alle som ønsker å bruke Ubuntu, og kanskje ønsker å få maskinen levert uten OS. Vet ikke helt hvordan det er med tanke på om man ikke ønsker å godkjenne Windows sine avtalevilkår om man har kjøpt en PC uten å fått tilbud om å lese dem på fohånd før kjøp. Om man ikke har fått mulighet til dette ved kjøp, og ikke ønsker å godta avtalen vet jeg ikke hvordan vilkårene ville sett ut i en eventuell sak, men da man ofte ikke får tilbud om å lese avtalen før kjøp vil jeg anta at man enten vil kunne refundere kjøpet, eller få prisen for OEM-utgaven som jeg antar er på en ca 800,- refundert.

Lenke til kommentar
Har et morsomt problem med Eee'n min og Arch. Når jeg suspender så ser den ut til å suspende skikkelig. Power lyset blinker og slikt. (s2ram). Når jeg trykker den på igjen starter den kaldt akkurat som om den aldri var i hvilke modus. :s

 

Med Fedora 10 har suspend aldri feilet for min del (Eee 900).

 

Edit: Fungerer fint med stock Fedora-kernel, samt en selvbygd 2.6.28 jeg kompilerte for å få ndiswrapper til å funke.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Var det noen flere på CommunityOne konferansen i dag? Sun som arrangerte på folketeateret, mye fokus på Cloud og kun snakk om åpen og fri programvare. Det var en helt OK gjennomført konferanse med mange gode temaer. Men kanskje litt for kort og overfladisk, selv om man ikke kunne forvente så mye annet.

 

Linux-leiren har fått et nytt medlem. Jeg ble så irritert for at Vista krasjet, så jeg la inn Kubuntu istedet. Så langt er jeg strålende fornøyd. Og jeg har aldri brukt noe annet enn Windows før.

Velkommen og gratulerer :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som fikk med seg denne:

"The Boston College Campus Police have seized the electronics of a computer science student for allegedly sending an email outing another student. The probable cause? The search warrant application states that he is 'a computer science major' and he uses 'two different operating systems for hiding his illegal activity. One is the regular B.C. operating system and the other is a black screen with white font which he uses prompt commands on.' The EFF is currently representing him."

 

:lol: :lol: :scared:

 

atlef.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som fikk med seg denne:

"The Boston College Campus Police have seized the electronics of a computer science student for allegedly sending an email outing another student. The probable cause? The search warrant application states that he is 'a computer science major' and he uses 'two different operating systems for hiding his illegal activity. One is the regular B.C. operating system and the other is a black screen with white font which he uses prompt commands on.' The EFF is currently representing him."

 

:lol: :lol: :scared:

 

atlef.

 

 

Skjønner det godt jeg, bare det å bruke vanlig operativ system(antagelig Windows) burde jo være forbudt og jeg skjønner godt at Politiet har tatt det inn.

Lenke til kommentar

Tja, spørs litt med hvilken distro og slikt man velger. Og hvilke krav man stiller tror jeg. :)

 

For min del er det mye mindre styr, da jeg faktisk har kontroll over os-et. Og det er lett å sette seg inn i hva jeg må gjøre for å reparere ting. Mulig det er mer styr, men greiere for meg. Kommer litt an på øyet som ser. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...