Bjonski Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Amarok til musikk. Film ser jeg ikke helt poenget med å ha bibliotek over. Film/serier Endret 12. april 2009 av Bjohansen Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Banshee kan spille av filmer og musikk. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Faen så maskinen min bråker! Åh, jeg blir irritert. Maskinen var ny i fjor sommer, men viftene bråker som faen. Det har de for såvidt alltid gjort. Har nettopp installert cpufreq, og det ble en del bedre. Alle fire kjernene kjører på 1,25GHz (skal man tro Gnome sin monitor), og prosessorvifta datt fra ~4000RPM til ~3200RPM og temperaturen datt fra 60 til 50 grader. Kjører det nå "ondemand". Er det andre ting jeg kan gjøre? Sånn software-messig? Har ikke penger til bytting av vifter og kjøleanlegg. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Du kan jo låse frekvensen på halvparten, sånn at den aldri øker viftene. Det har jeg gjort på serveren min. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Du kan jo legge inn fancontrol og sette den opp til å tillate litt høyere temperatur.. Evnt kan du prøve å bruke powersave som governor. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er det andre ting jeg kan gjøre? Sånn software-messig? Har ikke penger til bytting av vifter og kjøleanlegg. Kjøpe deg komprimert luft på boks og få bort driten. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Amarok til musikk. Film ser jeg ikke helt poenget med å ha bibliotek over. Film/serier XBMC. Suverent til film og serier (men ikke så bra til musikk-bibliotek).Overvåker mapper, laster ned informasjon, imdb-rating og movieposter automatisk. Spiller de fleste filformater. Har kommet en 9.04 alpa, men vil anbefale 8.10. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ingenting som en fridag til å teste forskjellige distroer i virtualbox. Må vel ut i solen seinere også. Men men. Må teste Ubuntu, har ikke sitt på det siden 6.10. Også Mint. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Ingenting som en fridag til å teste forskjellige distroer i virtualbox.Joda, å teste dem i KVM Endret 13. april 2009 av Del Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Har et lite eksperiment naa jeg. Pröver aa bruke eyeOS som mitt primære OS, skrev et script som jeg kjörer ved innlogging, funker forelöpig fint. Er jo selvfölgelig en del mangler, som det at jeg ikke kan justere volum, men ved en modifisert WebKit (legge til noe saa man kan endre volum via Javascript) kunne dette blitt en ganske stabil lösning. Treigt er det da selvfölgelig EDIT: Postet dette selvfölgelig fra eyeOS Navigator. Endret 13. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Ingenting som en fridag til å teste forskjellige distroer i virtualbox.Joda, å teste dem i KVM Hvordan funker egentlig KVM i praksis? Vil jeg for eksempel få tilgang til den fysiske hardwaren, om jeg skulle installere windows oppå kvm? Med andre ord, vil jeg få 3d-akselering, slik at jeg kan spille spill på under windows? Endret 13. april 2009 av dabear Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Nei, det kan du ikke med KVM, og sannsynligvis vil det aldri heller bli mulig. Men det kan muligens gå til en viss grad med Virtualbox per i dag, og forhåpentligvis blir det bedre etterhvert. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Om man installerer Linux på en fragmentert Windows-harddisk, kan det hende at Windows-partisjonen vil kunne overlappe Linux-partisjonen etter en del bruk av Windows, og dermed skape problemer? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hva er en "windows harddisk"? Harddisk kjøpt av MS? Innholdet i en partisjon kan ikke under noen normale omstendigheter påvirke innholdet i en annen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Om man installerer Linux på en fragmentert Windows-harddisk, kan det hende at Windows-partisjonen vil kunne overlappe Linux-partisjonen etter en del bruk av Windows, og dermed skape problemer? Windows skal ikke bruke utenfor sin partisjon, og den må brukes for at noe skal skje. Så nei. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ingenting som en fridag til å teste forskjellige distroer i virtualbox.Joda, å teste dem i KVM Hvordan funker egentlig KVM i praksis? Vil jeg for eksempel få tilgang til den fysiske hardwaren, om jeg skulle installere windows oppå kvm? Med andre ord, vil jeg få 3d-akselering, slik at jeg kan spille spill på under windows? Ja, det kan du, med vmgl:http://www.cs.toronto.edu/~andreslc/xen-gl/ hvor godt dette funker i praksis er en annen sak. Jeg tror vi må belage oss på å få åpen 3D gjennom Mesa og Gallium 3D før du får innebygd støtte i kvm, med forbehold om at Red Hat kan akselerere utviklingen (de satser fullt på kvm nå). Det som derimot er morsomt med kvm er at den gir deg full tilgang til CPU, ytelsestap ved virtualisering er knapt målbart (par prosent), og så er den dritenkel å bruke. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 VMGL er ikke for Windows. Fra deres nettside: "VMGL is available for X11-based guest OS's: Linux, FreeBSD and OpenSolaris." Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Oops, stemmer. Det er så lenge siden jeg har hatt MS innomhus at jeg begynner å glemme hvor store mangler de har.. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Noen som vet om en veldig lett og stabil Ubuntu basert distro som skal kjøre som TM server? Hadde vert fint om jeg kan instalere Gnome på den uten veldig mye kluss, i og med at jeg antakeligvis må bruke den til noen annet og en stund fremover. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ikke helt fornøyd med en oppløsning på 800*600 i Ubuntu under Virtual Box, mener jeg hadde 1024*768 med Xp og da burde vel Ubuntu klare det samme. Finner ikke høyere valg enn 800*600, hater Ubuntu allerede. Hvordan kan jeg fikse på oppløsningen siden det teoretisk sett burde være mulig å ha 1024*768? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå