RattleBattle Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg håper at du formaterte disken din og ikke PC-en... Men er det ikke litt kjedelig å bare ha en formattert disk? Jeg håper også at du installerte et OS i etterkant. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Når jeg kjører "sudo powertop" ser jeg bla: 87.8% ( 34.9) <interrupt> : extra timer interrupt Denne kommer da på topp av listen som vises. Powertop anbefaler; increase the VM dirty writeback time from 5.00 to 15 seconds with: echo 1500 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs Dette gjelder systemdisken, er det slik at jeg må avmontere den før jeg kan gjøre endringer(da via en livecd)? Kan jeg med bruk av en livecd kjøre nano /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs og endre tallet fra 500(som står der nå) til 1500? Og hva skjer egentlig da? Det er et nytt HK fra Intel med 2.6.28-11. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Nja, heiv inn en gammel WinXP SP1 for å teste Mame med joysticka mi. Tester vel noe anna linux etterhvert på den. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Prøver å installere Ubuntu nå, booter opp fra cd'en for å få en clean install. Jeg har fire partisjoner, og jeg velger at jeg skal formatere den ene til Fat32. Men når jeg trykker på "next" for å installere står det at jeg ikke har valgt et Rot-system. What to do`? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Kom over en Canonical blogg som svarer MS på dems utsagnet om netbook markedet: http://blog.canonical.com/?p=151 P.S Continually repeating that we ‘confirmed’ a 4x return over XP when we did nothing of the sort is really not worthy of a great company like Microsoft. If we are going to compete, let’s do it on real facts and actual statements. You’re better than that, Redmond Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg mista helt interessen for Arch og linux når jeg endelig hadde fått alt installert og til å virke i KDE og gnome osv.Satt bare og rota rundt og tenkte "hva nå?"..reisen dit var morsommere enn destinasjonen..nå er laptopen formattert igjen. Det tar meg minutter å installere linux, og få alt til å virke i KDE, Gnome, XFCE, Fluxbox etc. Det er etterpå moroa begynner. Smif, du er litt sent ute: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13507021 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Smif, du er litt sent ute:https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13507021 æhh.. Søren heller. Mente jo å poste den her også, så alle fikk det med seg Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Når jeg kjører "sudo powertop" ser jeg bla:87.8% ( 34.9) <interrupt> : extra timer interrupt Denne kommer da på topp av listen som vises. Powertop anbefaler; increase the VM dirty writeback time from 5.00 to 15 seconds with: echo 1500 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs Dette gjelder systemdisken, er det slik at jeg må avmontere den før jeg kan gjøre endringer(da via en livecd)? Kan jeg med bruk av en livecd kjøre nano /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs og endre tallet fra 500(som står der nå) til 1500? Og hva skjer egentlig da? Det er et nytt HK fra Intel med 2.6.28-11. Hvor mange interrupts har du i sekundet? Det er minst like viktig som prosentantallet. Og nei, det er ikke disken du endrer på, det er en innstilling i kjernen sitt subsystem for les/skriving. Den variabelen endrer hvor lenge kjernen cacher skriving (til 15 sekunder), og må gjøres ved runtime. Innstillingen vil ikke bli husket til neste gang du rebooter. edit-> Bytex: du burde skaffe deg en virtualiseringsløsning slik at du kan leke deg uten å måtte styre med hardware. Forøvrig kan du jo sette opp noe nyttig istedet for å bare leke med ting du ikke har gidder å bruke? Endret 11. april 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Tok meg 5 dager å ikke fucke opp noe i installasjonen så jeg måtte restarte Når jeg kom til enden, var det ikke moro mere. Aner ikke hva jeg skal bruke det til. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Linux kan brukes til: Å surfe porr uten å få virus. Windows kan brukes til: Å surfe porr uten å få virus Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Faktisk et godt argument. :'D Kan surfe på så mye dritt man bare vil uten å tenke på spyware/virus i hvertfall ... Endret 11. april 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Linux Foundation gjør mye bra for tiden. Desverre later det til å skorte litt på markedsføringen av prosjektene deres. De hadde nylig en konkurranse hvor brukerene skulle lage en "We're Linux" video, ala det MS/Apple har hatt. Her er vinnerene: http://video.linuxfoundation.org/contest/winners Min favoritt? EDIT: de har en ny videokonkurranse hvor emnet er "What do you do with Linux?" Anbefaler alle som mener de har noe vettugt på hjerte eller tøft å vise frem å delta! 10 000 spenn til vinneren +++ http://www.howdoyoulinux.com/?cm_mmc=Novel...Foundation#home Endret 11. april 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Aner ikke hva jeg skal bruke det til.Du finner et par forslag i signaturen min Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Linux Foundation gjør mye bra for tiden. Desverre later det til å skorte litt på markedsføringen av prosjektene deres. De hadde nylig en konkurranse hvor brukerene skulle lage en "We're Linux" video, ala det MS/Apple har hatt. Her er vinnerene: http://video.linuxfoundation.org/contest/winners Jeg tipper antall Linux-brukere økte med ca. 0. Free (as in speech) appellerer i bunn og grunn bare til de som har kunnskap om å benytte seg av den. Noe de færreste har. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kjørte yaourt -Syu nå etter å ha vært på påskeferie, og regnet med at det var nok med oppdateringer, men jeg får bare denne erroren: error: failed to prepare transaction (could not satisfy dependencies) :: Starting full system upgrade... resolving dependencies... :: catalyst: requires kernel26<2.6.29 Har prøvd yaourt -Su --ignore catalyst, men det ser ikke ut til å gjøre noe forskjell. Hvordan får jeg holdt tilbake catalyst til jeg får oppdatert kernelen? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Xecuter: les nyhetene. Catalyst er ikke lenger støttet. http://www.archlinux.org/news/439/ Og det er ikke catalyst du må holde tilbake for å kunne oppgradere til ny kjerne/Xorg, du må enten bruke en av de frie driverene istedet eller innstalere catalyst fra AUR. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Får ikke fjernet catalyst-utils, noen pakker trenger libgl. Hvordan kommer jeg meg rundt? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Noen som vet om et program som kan liste opp filmer og musikk på en oversiktlig måte samt spille dem av? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Får ikke fjernet catalyst-utils, noen pakker trenger libgl. Hvordan kommer jeg meg rundt? pacman -Rd ignorerer depenency checking Hvis du vil fortsatt ha catalyst skal det være pakker for det i AUR nå Endret 12. april 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Noen som vet om et program som kan liste opp filmer og musikk på en oversiktlig måte samt spille dem av?Amarok til musikk. Film ser jeg ikke helt poenget med å ha bibliotek over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå