Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ubuntu skal nok fint dekke dine behov da, ja. Maskinvaren din skal heller ikke by på noen problemer..

 

Ok, får se om jeg gidder innstalere Ubuntu på den PC'n i helga. Har så vidt prøvd Ubuntu en gang bare for å prøve det, men ga opp.. Skal gi det et litt mer verdig forsøk denne gang!

Lenke til kommentar

Herregud som jeg har styra med de fordømte madwifi-driverne! Trodde jeg hadde klart det tidligere, men det ble konflikter med ath5k. Etter å endelig fått ordna det skikkelig (måtte blackliste ath5k noen plasser) så alt ut til å fungere. Helt til jeg satte maskinen i suspend. Når jeg vekket den i live igjen da, sto NM og skannet kontinuerlig. Klikket jeg på ikonet, så fant den alle nettverkene i området, inkludert mitt eget, men den koblet aldri til. Har prøvd diverse løsninger, lest gjennom utallige bug reports, og har jeg endelig fått det til!

 

For nå.

 

Edit: Skulle noen ha samme problemet, så ligger løsningen her (i Ubuntu 9.04 beta så er det /usr/lib/pm-utils/sleep.d/55NetworkManager).

 

Edit2: Skal legge inn en guide i tråden om nettPC'er hvordan du kan legge inn madwifi og hvordan å få det til å fungere med suspend. I tilfelle det kan hjelpe andre.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
hva slags problemer hadde du sist du prøvde da?

 

Hadde ikke problemer, var bare ikke så veldig motiver til å lære det da.

 

Men har et problem nå.. Jeg har lasta ned Ubuntu, pakket ut fila, brent det ut på dvd for så å prøve å få det instalert. Problemet er at jeg ikke får boota fra DVD'n. Har prøvd på et par PC'r uten hell..

Må jeg brenne med noe spesielt program ? Eller er det noe annent jeg gjør gærlig ?

 

Har midlertidig instalert en eldre versjon av Ubuntu som jeg hadde liggende, men får jo ikke widescreen oppløsning som jeg vil ha :realmad:

 

EDIT: Brukte Nero til å brenne, er vel der jeg gjør noe feil. Skal ta en titt på det i morgen!

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Du må ikke pakke ut image filen. Nero skal ha muligheten til å brenne .iso filen som den er though. :) Da har det aldri vært noe problem for meg å boote fra cd-en hvertfall.

 

Haha, tippa det var noe i den dur jeg gjør feil. Har vært litt opptatt i kveld så fikk ikke sjekka ut no mer. Da får jeg fikse det med en gang jeg står opp i dag :p

 

BTW, er det enkelt å instalere ting i Ubuntu ? Husker jeg slet litt med det forige gang jeg prøvde (1-2 år siden).

Lenke til kommentar

Installere ting i ubuntu gjør du enkelt gjennom en pakkebehandler. :) Du finner Add/Remove software under aplications, under system -> administration finner du synaptics som er litt mer avansert. Og om du er passe hardcore kan du bruke terminalen (applications -> Accesories -> Terminal) og skrive "sudo apt-get install program_du_vil_installere"

 

Bare prøv deg frem, så finner du raskt ut av det etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Installere ting i ubuntu gjør du enkelt gjennom en pakkebehandler. :) Du finner Add/Remove software under aplications, under system -> administration finner du synaptics som er litt mer avansert. Og om du er passe hardcore kan du bruke terminalen (applications -> Accesories -> Terminal) og skrive "sudo apt-get install program_du_vil_installere"

 

Bare prøv deg frem, så finner du raskt ut av det etterhvert. :)

 

Ok, takker for en liten forklaring der :) Skal prøve meg frem, men nå hopper jeg i seng!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...