Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg på bakrunnsinfo, og vet at Programvare har rotet med sin 9.04 i vmware, med noen uheldige resultater der.

 

Dog, var ikke noe problem å legge inn 9.04 alpha 5, 6 eller betaen på min eee. Installerte med alternate install, fra minnekort. Om du ikke er lysten på å betateste, er det jo bare å vente til slutten av februar, så er 9.04 offisielt ute. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker standard driver i 2.6.27 (pluss en patch som gjør at led fungerer).

 

diff -uNr linux-2.6.27-rc7-orig/drivers/net/wireless/ath5k/base.c linux-2.6.27-rc7/drivers/net/wireless/ath5k/base.c
--- linux-2.6.27-rc7-orig/drivers/net/wireless/ath5k/base.c	2008-09-30 22:46:09.000000000 +0700
+++ linux-2.6.27-rc7/drivers/net/wireless/ath5k/base.c	2008-09-30 21:41:57.000000000 +0700
@@ -2592,6 +2592,12 @@
		sc->led_pin = 1;
		sc->led_on = 1;  /* active high */
	}
+	/* Enable softled on Acer Aspire One */
+	if (pdev->subsystem_vendor == 0x105b) {
+		__set_bit(ATH_STAT_LEDSOFT, sc->status);
+		sc->led_pin = 3;
+		sc->led_on = 0;  /* active low */
+	}
	if (!test_bit(ATH_STAT_LEDSOFT, sc->status))
		goto out;

Endret av olear
Lenke til kommentar
https://help.ubuntu.com/community/AspireOne
# pciehp still missing. Left-hand SD and all USB ports are hot-pluggable, RH SD works if card is present on boot.

Amatører er alt jeg har å si, det tok meg 5min å fikse begge kortleserene.

Hm, svær så halvtomt glass. Ser ut som kortleser er det eneste som gjenstår ut-av-boksen på 9.04, og den er bare i beta. I tillegg vet du akkurat hvordan det skal fikses. Hva med å slenge inn et tips til canonical om kortleseren? Så får du kanskje akkurat det du er ute etter. Svært lite som minner om amatører med 9.04.
Lenke til kommentar

Som nevt i wikien så har Ubuntu ikke modulen tilgjengelig (gjetter meg også fram til at de da også ikke har nødvendige moduler som hindrer at kortene blir slettet etter suspend), så det krever kernelkompilering m.m. Bruker heller ikke Ubuntu, så jeg gidder ikke å bruke tid på det (fiksen til kortleserene fant jeg hos Debian).

Endret av olear
Lenke til kommentar
https://help.ubuntu.com/community/AspireOne
# pciehp still missing. Left-hand SD and all USB ports are hot-pluggable, RH SD works if card is present on boot.

Amatører er alt jeg har å si, det tok meg 5min å fikse begge kortleserene.

Hm, svær så halvtomt glass. Ser ut som kortleser er det eneste som gjenstår ut-av-boksen på 9.04, og den er bare i beta. I tillegg vet du akkurat hvordan det skal fikses. Hva med å slenge inn et tips til canonical om kortleseren? Så får du kanskje akkurat det du er ute etter. Svært lite som minner om amatører med 9.04.

Ikke noe poeng etter BetaFreeze, da det ikke vil bli inkludert uansett. Faktisk er det relativt usannsynlig at det ville blitt inkludert etter FeatureFreeze (uten at jeg kjenner Ubuntu sin politikk veldig godt), og det er en god stund siden.

 

EDIT: forøvrig feirer jeg 1 år med GNU/Linux når Jaunty kommer ut. Kanskje jeg skal bidra på en installfest... (ikke at jeg kommer til å innstalere den på mine systemer annet enn i VM, men)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

I følge DistroWatch og Phoronix vil Fedora 11 ikke komme med standard opensauce nVidia dirver xf86-video-nv, men med Nouveau driveren i steden for.

 

Nouveau er et prosjekt for å lage open source 3 drivere for nVidia grafikkkort.

Virker som om utviklingen av nouveau, siden Fedora nå kommer til å bruke den som standard.

 

Noen med nVidia skjermkort i maskina som skal teste Fedora 11 ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal prøve live-CD-en når betaen kjem ut i morgon. Har nvidia 8600 GT, og er gira på å få vekk den satans proprietære nvidiadrivaren

Lenke til kommentar
Ikke noe poeng etter BetaFreeze, da det ikke vil bli inkludert uansett. Faktisk er det relativt usannsynlig at det ville blitt inkludert etter FeatureFreeze (uten at jeg kjenner Ubuntu sin politikk veldig godt), og det er en god stund siden.
Det avhenger vel av hva problemet stikker i. Uansett hva feilen stikker i kan det godt hende det havner i backports, eller at man kan fikse det med å installere en nyere vanilla kernel, hvilket blir ferdigpakket i ubuntu fra og med 9.04.
EDIT: forøvrig feirer jeg 1 år med GNU/Linux når Jaunty kommer ut. Kanskje jeg skal bidra på en installfest... (ikke at jeg kommer til å innstalere den på mine systemer annet enn i VM, men)
Tror de må skifte navn til install moment. Det tar fem minutter med min USB-penn.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...