MrBjoern Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Nå sitter jeg på bakrunnsinfo, og vet at Programvare har rotet med sin 9.04 i vmware, med noen uheldige resultater der. Dog, var ikke noe problem å legge inn 9.04 alpha 5, 6 eller betaen på min eee. Installerte med alternate install, fra minnekort. Om du ikke er lysten på å betateste, er det jo bare å vente til slutten av februar, så er 9.04 offisielt ute. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 https://help.ubuntu.com/community/AspireOne # pciehp still missing. Left-hand SD and all USB ports are hot-pluggable, RH SD works if card is present on boot. Amatører er alt jeg har å si, det tok meg 5min å fikse begge kortleserene. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 The default ath5k WiFi driver works with acer_wmi and ath_pci blacklisted (after all updates are done using UTP). Load linux-backports-modules-jaunty to get the LED to work. @ olear: Testa dette? Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Jeg bruker standard driver i 2.6.27 (pluss en patch som gjør at led fungerer). diff -uNr linux-2.6.27-rc7-orig/drivers/net/wireless/ath5k/base.c linux-2.6.27-rc7/drivers/net/wireless/ath5k/base.c --- linux-2.6.27-rc7-orig/drivers/net/wireless/ath5k/base.c 2008-09-30 22:46:09.000000000 +0700 +++ linux-2.6.27-rc7/drivers/net/wireless/ath5k/base.c 2008-09-30 21:41:57.000000000 +0700 @@ -2592,6 +2592,12 @@ sc->led_pin = 1; sc->led_on = 1; /* active high */ } + /* Enable softled on Acer Aspire One */ + if (pdev->subsystem_vendor == 0x105b) { + __set_bit(ATH_STAT_LEDSOFT, sc->status); + sc->led_pin = 3; + sc->led_on = 0; /* active low */ + } if (!test_bit(ATH_STAT_LEDSOFT, sc->status)) goto out; Endret 29. mars 2009 av olear Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Dropbox vil ikke starte, hvor kan jeg se error-log elns? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ai, C-kode med goto i, ikke så ofte man ser sånt. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ai, C-kode med goto i, ikke så ofte man ser sånt. Er over alt i kjernen. Ble veldig overrasket da jeg drev å rotet rundt i koden. Rart at alle ikke er spist av raptorer... Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 https://help.ubuntu.com/community/AspireOne# pciehp still missing. Left-hand SD and all USB ports are hot-pluggable, RH SD works if card is present on boot. Amatører er alt jeg har å si, det tok meg 5min å fikse begge kortleserene. Hm, svær så halvtomt glass. Ser ut som kortleser er det eneste som gjenstår ut-av-boksen på 9.04, og den er bare i beta. I tillegg vet du akkurat hvordan det skal fikses. Hva med å slenge inn et tips til canonical om kortleseren? Så får du kanskje akkurat det du er ute etter. Svært lite som minner om amatører med 9.04. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Som nevt i wikien så har Ubuntu ikke modulen tilgjengelig (gjetter meg også fram til at de da også ikke har nødvendige moduler som hindrer at kortene blir slettet etter suspend), så det krever kernelkompilering m.m. Bruker heller ikke Ubuntu, så jeg gidder ikke å bruke tid på det (fiksen til kortleserene fant jeg hos Debian). Endret 29. mars 2009 av olear Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) https://help.ubuntu.com/community/AspireOne# pciehp still missing. Left-hand SD and all USB ports are hot-pluggable, RH SD works if card is present on boot. Amatører er alt jeg har å si, det tok meg 5min å fikse begge kortleserene. Hm, svær så halvtomt glass. Ser ut som kortleser er det eneste som gjenstår ut-av-boksen på 9.04, og den er bare i beta. I tillegg vet du akkurat hvordan det skal fikses. Hva med å slenge inn et tips til canonical om kortleseren? Så får du kanskje akkurat det du er ute etter. Svært lite som minner om amatører med 9.04. Ikke noe poeng etter BetaFreeze, da det ikke vil bli inkludert uansett. Faktisk er det relativt usannsynlig at det ville blitt inkludert etter FeatureFreeze (uten at jeg kjenner Ubuntu sin politikk veldig godt), og det er en god stund siden. EDIT: forøvrig feirer jeg 1 år med GNU/Linux når Jaunty kommer ut. Kanskje jeg skal bidra på en installfest... (ikke at jeg kommer til å innstalere den på mine systemer annet enn i VM, men) Endret 29. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 I følge DistroWatch og Phoronix vil Fedora 11 ikke komme med standard opensauce nVidia dirver xf86-video-nv, men med Nouveau driveren i steden for. Nouveau er et prosjekt for å lage open source 3 drivere for nVidia grafikkkort. Virker som om utviklingen av nouveau, siden Fedora nå kommer til å bruke den som standard. Noen med nVidia skjermkort i maskina som skal teste Fedora 11 ? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 olefiver: Maa nok pröve dette ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Skal prøve live-CD-en når betaen kjem ut i morgon. Har nvidia 8600 GT, og er gira på å få vekk den satans proprietære nvidiadrivaren Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ikke noe poeng etter BetaFreeze, da det ikke vil bli inkludert uansett. Faktisk er det relativt usannsynlig at det ville blitt inkludert etter FeatureFreeze (uten at jeg kjenner Ubuntu sin politikk veldig godt), og det er en god stund siden.Det avhenger vel av hva problemet stikker i. Uansett hva feilen stikker i kan det godt hende det havner i backports, eller at man kan fikse det med å installere en nyere vanilla kernel, hvilket blir ferdigpakket i ubuntu fra og med 9.04.EDIT: forøvrig feirer jeg 1 år med GNU/Linux når Jaunty kommer ut. Kanskje jeg skal bidra på en installfest... (ikke at jeg kommer til å innstalere den på mine systemer annet enn i VM, men)Tror de må skifte navn til install moment. Det tar fem minutter med min USB-penn. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Woho april spøken eier Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Mon tro hvem jeg fikk... Variabel faktisk, fiffig. Endret 1. april 2009 av Goophy Lenke til kommentar
t_k Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Noen som har testet ekstern USB 2.0 DVD brenner til Linux? Funker bra? Feks. Denne: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=158626 Brenneren på laptoppen har konket og jeg orker ikke kjøpe en ny intern brenner da den er av møkkakvalitet. (optiarc/sony) Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Begynte aa lure hvorfor saa mange plutselig hadde faatt Chuck Norris-avatar EDIT: Og MacGyver Endret 1. april 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Og Mr T, som t_k og Goophy EDIT: etter post og refresh er avatar nå Chuck arti Endret 1. april 2009 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå