Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tanken på at Java skal styre X er nok til at jeg ikke rører det :)

Sun har nok gjort en svært god jobb med Java, men når sant skal sies, foretrekker jeg selv litt god, gammeldags C/C++ kode når det kommer til operativsystem. Men jeg skal i hvert fall prøve og se hvordan JDS fungerer under Solaris når jeg er ferdig med å bygge opp en ny UNIX-boks. Funker ikke det, bruker jeg heller Gnome eller KDE.

Lenke til kommentar
Sun har nok gjort en svært god jobb med Java, men når sant skal sies, foretrekker jeg selv litt god, gammeldags C/C++ kode når det kommer til operativsystem. Men jeg skal i hvert fall prøve og se hvordan JDS fungerer under Solaris når jeg er ferdig med å bygge opp en ny UNIX-boks. Funker ikke det, bruker jeg heller Gnome eller KDE.

JDS er GNOME med StarOffice og annet dill dall.

Lenke til kommentar
På Linux maskinen min, har jeg ikke internet tilgang, så? Er jeg fortapt?

Nei.

Ein kan vel laste ned dei nødvendige pakkane, brenne dei på ein CD f.eks, og legge dei inn på maskina utan internett.

Link til pakken:

http://ftp.heanet.ie/pub/ubuntu/pool/restr...untu11_i386.deb

Når du har kopiert pakken inn på maskina utan internett-tilgang (reknar med pakken ligg i /home). Opne terminal:

sudo dpkg -i xorg-driver-fglrx_6.8.0-8.8.25-0ubuntu11_i386.deb

Dersom du får ein feilmelding, får du poste han her. Godt mogleg du treng fleire pakkar.

Dersom pakken gjekk glatt inn, kan du følge manualen

https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/ATI frå punkt 2

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har flere lagt merke til at MS har gått over fra å tette hull til å saksøke folk som utnytter dem (og tjener på det)?

De har vel blitt dritt lei av å slippe oppdateringer hele tiden, da. Vet ikke om det er så gunstig. Før slapp M$ en ny oppdatering nesten umiddelbart etter at det ble oppdaget et sikkerhetshull. Nå slippes det kun oppdateringer hver måned, uavhengig av sikkerhetshullene.

Lenke til kommentar
Skjønner nesten ikke at folk tør å bruke Windows jeg, passord og sertifikater og personlige opplysninger, blottlagt for hele verden.

På min bærbare maskin har jeg fått et virus som heter W32.Swizzor. Får ikke fjernet det. Selv om jeg søker etter viruset manuelt, hjelper det ikke. Det vil ikke forsvinne.

Lenke til kommentar
På min bærbare maskin har jeg fått et virus som heter W32.Swizzor. Får ikke fjernet det. Selv om jeg søker etter viruset manuelt, hjelper det ikke. Det vil ikke forsvinne.

På tide å installere et annet OS :)

Jeg er allerede i gang med å teste ut Slackware på den laptop'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...