RattleBattle Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Looking glass ja... Da må man stole på at Java VM-ene funker som det skal også da. Akkurat som det har skjedd før. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Tanken på at Java skal styre X er nok til at jeg ikke rører det Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Tanken på at Java skal styre X er nok til at jeg ikke rører det Sun har nok gjort en svært god jobb med Java, men når sant skal sies, foretrekker jeg selv litt god, gammeldags C/C++ kode når det kommer til operativsystem. Men jeg skal i hvert fall prøve og se hvordan JDS fungerer under Solaris når jeg er ferdig med å bygge opp en ny UNIX-boks. Funker ikke det, bruker jeg heller Gnome eller KDE. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Sun har nok gjort en svært god jobb med Java, men når sant skal sies, foretrekker jeg selv litt god, gammeldags C/C++ kode når det kommer til operativsystem. Men jeg skal i hvert fall prøve og se hvordan JDS fungerer under Solaris når jeg er ferdig med å bygge opp en ny UNIX-boks. Funker ikke det, bruker jeg heller Gnome eller KDE. JDS er GNOME med StarOffice og annet dill dall. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Her er ein manual! Du skal sjå under "Hoary Hedgehog (Ubuntu 5.04)" tuuusen takk, nå fungerer det kjempe bra! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Flott Den drivaren er eigentleg 2 versjonar gamal eller noko, men fungerar nok fint. Du får sei i frå om du syns ytelsen er dårleg i 3D, evt andre 3D-problem. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 JDS er GNOME med StarOffice og annet dill dall. Okey. Det visste jeg faktisk ikke. Har ikke sett så mye på JDS, men jeg vet det er det som er standard desktop i Solaris 10. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) På Linux maskinen min, har jeg ikke internet tilgang, så? Er jeg fortapt? Nei. Ein kan vel laste ned dei nødvendige pakkane, brenne dei på ein CD f.eks, og legge dei inn på maskina utan internett. Link til pakken: http://ftp.heanet.ie/pub/ubuntu/pool/restr...untu11_i386.deb Når du har kopiert pakken inn på maskina utan internett-tilgang (reknar med pakken ligg i /home). Opne terminal: sudo dpkg -i xorg-driver-fglrx_6.8.0-8.8.25-0ubuntu11_i386.deb Dersom du får ein feilmelding, får du poste han her. Godt mogleg du treng fleire pakkar. Dersom pakken gjekk glatt inn, kan du følge manualen https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/ATI frå punkt 2 Endret 13. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Er det bare meg, eller har flere lagt merke til at MS har gått over fra å tette hull til å saksøke folk som utnytter dem (og tjener på det)? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Er det bare meg, eller har flere lagt merke til at MS har gått over fra å tette hull til å saksøke folk som utnytter dem (og tjener på det)? De har vel blitt dritt lei av å slippe oppdateringer hele tiden, da. Vet ikke om det er så gunstig. Før slapp M$ en ny oppdatering nesten umiddelbart etter at det ble oppdaget et sikkerhetshull. Nå slippes det kun oppdateringer hver måned, uavhengig av sikkerhetshullene. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 M$ har sakt opp mange av folkene som tettet sikkerhetshullene Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 M$ har sakt opp mange av folkene som tettet sikkerhetshullene Fint at de prioriterer riktig, da . Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 M$ har sakt opp mange av folkene som tettet sikkerhetshullene Fint at de prioriterer riktig, da . installerte her om dagen WinXP SP2(eller var det SP1) og lot den stå på nettet i 30Min uten anti-virus og Firewall: 18 virus. 22 worms. så det sier jo litt. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Skjønner nesten ikke at folk tør å bruke Windows jeg, passord og sertifikater og personlige opplysninger, blottlagt for hele verden. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Skjønner nesten ikke at folk tør å bruke Windows jeg, passord og sertifikater og personlige opplysninger, blottlagt for hele verden. På min bærbare maskin har jeg fått et virus som heter W32.Swizzor. Får ikke fjernet det. Selv om jeg søker etter viruset manuelt, hjelper det ikke. Det vil ikke forsvinne. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 På min bærbare maskin har jeg fått et virus som heter W32.Swizzor. Får ikke fjernet det. Selv om jeg søker etter viruset manuelt, hjelper det ikke. Det vil ikke forsvinne. På tide å installere et annet OS Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 bruker passordet er lett og finne i registre, keylogers og passord snifere er også veldig lett og få putta inn i windows Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 På min bærbare maskin har jeg fått et virus som heter W32.Swizzor. Får ikke fjernet det. Selv om jeg søker etter viruset manuelt, hjelper det ikke. Det vil ikke forsvinne. På tide å installere et annet OS Jeg er allerede i gang med å teste ut Slackware på den laptop'en. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg er allerede i gang med å teste ut Slackware på den laptop'en. Det går nok fint. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Noen som vet hvordan man kan spille av en dvd.iso uten å måtte brenne den ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå