Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

well blame stupid mickeysoft sitt NTFS hahahaha screw your 400GB det er dritt-MS sin feil at de lager så dårlig, ikke min" :p
Er vel teknisk sett NTFS sin feil her, men er naa litt manglende research ja.

Maa defragmentere og avmontere NTFS skikkelig under Windows för man i det hele tatt rörer det.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men problemet er at jeg nå har 2 partisjoner:

1 hvor Windows 7 er instalert og 1 som er tom. Og jeg aner ikke hvor ubuntu kan ligge..

Windows kjenner ikke igjen ext3-filsystemet, og kaller den derfor tom.

Du kan starte opp Ubuntu og fikse grub.conf til å starte windows by default (et google søk på "grub.conf windows default" så finner du noe på det)

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med server-systemer for mail, kalender, todo og kontakter? Ønsker å kunne synkronisere fra den stasjonære maskinen og over web. Støtte for evnt. fremtidige mobiltelefoner er også fint. Det er bare jeg som skal bruke det, så de fleste systemene jeg har funnet er kanskje litt overkill...

 

Potensielle applikasjoner:

Kolab

egroupware

Opengroupware

citadel

Zimbra

 

Virker ikke som google calendar støtter "onkli" synkronisering...

 

Noen erfaringer eller synspunkter?

Lenke til kommentar

Saa om jeg skjönner deg rett saa kjörer du Xiphos (GnomeSword) under Windows, ikke sant?

For at du skal kunne legge inn med norsk spraak maa det være en norskspraaklig bibel tilgjengelig fritt og i rett format.

 

EDIT: Googlet frem noe her: http://www.crosswire.org/sword/servlet/Swo...amp;pkgType=raw

Vet dog ikke hvor dette skal legges for at det skal fungere siden jeg ikke har noen som helst erfaring med dette programmet.

 

http://www.crosswire.org/sword/modules/Mod...?modType=Bibles

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

I de fleste tilfeller er nok forskjellen liten, men enkelte ganger kan det for eksempel hende at ikke programvare og/eller drivere er tilgjengelig. Samt at det sannsynligvis er lettere å fikse opp i noe du har ødelagt i Linux, med tanke på at det er flere folk tilgjengelig som har peil på det.

Lenke til kommentar
Saa om jeg skjönner deg rett saa kjörer du Xiphos (GnomeSword) under Windows, ikke sant?

For at du skal kunne legge inn med norsk spraak maa det være en norskspraaklig bibel tilgjengelig fritt og i rett format.

Nei, da hadde jeg ikke spurt her.

Leter etter et program til Linux, tilsvarende databibelen (som kun finnes i windowsversjon).

 

Men med litt styr fungerte pakken du linket til topp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...