olear Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Whatever, iallefall en lisens som tillater at alle kan bruke filsystemet Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 CDDL ble gjort GPL-inkompatibel med hensikt i fölge Wikipedia-artikkelen om den. :S Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Et lite spørsmål. Er det noen måte jeg kan sette forskjellige bakgrunnsbilder på 2 skjermer? Bruker en ekstra skjerm til laptopen som har høyere oppløsning og derfor blir bakgrunnsbildene så pene pga enten blir de strekt eller så går bilde inn på den andre skjermen hvis jeg velger flislagt. Kjører Linux Mint 6 med Gnome. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 GNOME 2.26 er ute: http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.26/ Likte endringene i GTK (det med ikoner i GtkEntry) Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ikke mye som frister, ser også at de nå fokuserer på PulseAudio, stort minus hos meg. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Stort pluss for min del, men det er kanskje siden alt funker Er blitt avhengig av PulseAudio jeg ^^. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Joda, men GStreamer har allerede støtte for PA, så hvorfor gå PA-only? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Fordi miljöet har lenge önsket 1 standard aa forholde seg til kanskje? Ikke vet jeg. Dette er noe du maa og kan spörre utviklerne om. Endret 18. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er jo poenget med GStreamer Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Eneste problemet jeg har med pulseaudio er en to-tre sekunders delay på lyd fra mic-en i Skype Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Filthpig: Hadde lignende problemer, saa satte bare input mot ALSA jeg Men bruker ikke mikrofonen saa mye at det gjör noe, bedrer seg nok etterhvert. Endret 18. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Filthpig: Hadde lignende problemer, saa satte bare input mot ALSA jeg Men bruker ikke mikrofonen saa mye at det gjör noe, bedrer seg nok etterhvert. Jeg har også klura en del med det der, men det ble mye tull. Uansett synes jeg alt fungerer veldig bra nå, uten PA. Flash, Wine og mediespillere kolliderer ikke med hverandre og jeg får alltid lyd uansett hva og hvilke applikasjoner jeg åpner uansett rekkefølge etc.. Så har det ikke alltid vært Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har ikke slike problemer jeg Flash ködda litt för den fikk stötte for PA, men aa funker allt flott. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har aldri skjønt hva poenget skal være med pulse, som ikke alsa har. Alsa er utmerket. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Saa, tips til hvordan jeg setter opp per-application volum, nettverkslyd, bluetooth-headset og lignende over ALSA da? Er naa dette som har gjort PulseAudio til et hypeobjekt. Endret 18. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 På sikt er det vel å forenkle hele lydsituasjonen i GNU/Linux, for pr dags dato er det ikke bra nok.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Siden ethvert fornuftig program har en egen volumkontrol, ser jeg virkelig ikke behovet. Skal mpd ha det og det volumet i forhold til resten? Still det inn i mpd. Skal flash ha høyere lyd enn alt snittet? Still det inn i flash. Dessuten er det fullt mulig å stille inn per program-volum i alsa og. (Det sier ihvertfall olear, og (siden jeg synes pulse er skit), tror jeg på ham). Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Er jo utrolig herk aa maatte aapne alle programmene du vil stille inn volumet paa. Ser helst at volumkontrollen fjernes fra programmet. Og lydinnstilling i Flash = plent umulig. De fleste har knapt av og paa-knapp. Vet det er mulig aa stille inn per app i ALSA, men siden ingen har gjort det brukbart er det lite poeng i aa dra fram det. Endret 18. mars 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er jo utrolig herk aa maatte aapne alle programmene du vil stille inn volumet paa. Ser helst at volumkontrollen fjernes fra programmet. Err.. Hvis man ikke engang åpner programmene, spiller man neppe av lyd i dem heller. Programmer uten egen volumkontroll bruker jeg ikke. Simple as that. Kan de ikke engang styre egen volum-output, kan de ikke brukes til lyd i det hele tatt. Og lydinnstilling i Flash = plent umulig. De fleste har knapt av og paa-knapp.Vel, alle flash-videospillere på nett har det. Lyd i flash-spill er ikke et veldig vesentlig moment i min hverdag. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 NgZ: Ja, men alt kan ikke bare passe dine bruksmönstre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå