Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål. Er det noen måte jeg kan sette forskjellige bakgrunnsbilder på 2 skjermer? Bruker en ekstra skjerm til laptopen som har høyere oppløsning og derfor blir bakgrunnsbildene så pene pga enten blir de strekt eller så går bilde inn på den andre skjermen hvis jeg velger flislagt.

Kjører Linux Mint 6 med Gnome.

Lenke til kommentar
Filthpig: Hadde lignende problemer, saa satte bare input mot ALSA jeg :p

Men bruker ikke mikrofonen saa mye at det gjör noe, bedrer seg nok etterhvert.

 

Jeg har også klura en del med det der, men det ble mye tull. Uansett synes jeg alt fungerer veldig bra nå, uten PA. Flash, Wine og mediespillere kolliderer ikke med hverandre og jeg får alltid lyd uansett hva og hvilke applikasjoner jeg åpner uansett rekkefølge etc.. Så har det ikke alltid vært :p

Lenke til kommentar

Siden ethvert fornuftig program har en egen volumkontrol, ser jeg virkelig ikke behovet. Skal mpd ha det og det volumet i forhold til resten? Still det inn i mpd. Skal flash ha høyere lyd enn alt snittet? Still det inn i flash. Dessuten er det fullt mulig å stille inn per program-volum i alsa og. (Det sier ihvertfall olear, og (siden jeg synes pulse er skit), tror jeg på ham).

Lenke til kommentar

Er jo utrolig herk aa maatte aapne alle programmene du vil stille inn volumet paa. Ser helst at volumkontrollen fjernes fra programmet.

Og lydinnstilling i Flash = plent umulig. De fleste har knapt av og paa-knapp.

 

Vet det er mulig aa stille inn per app i ALSA, men siden ingen har gjort det brukbart er det lite poeng i aa dra fram det.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Er jo utrolig herk aa maatte aapne alle programmene du vil stille inn volumet paa. Ser helst at volumkontrollen fjernes fra programmet.

Err.. Hvis man ikke engang åpner programmene, spiller man neppe av lyd i dem heller. :p Programmer uten egen volumkontroll bruker jeg ikke. Simple as that. Kan de ikke engang styre egen volum-output, kan de ikke brukes til lyd i det hele tatt.

Og lydinnstilling i Flash = plent umulig. De fleste har knapt av og paa-knapp.
Vel, alle flash-videospillere på nett har det. Lyd i flash-spill er ikke et veldig vesentlig moment i min hverdag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...