stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det kommer helt an på spillet, om det er støttet. De fleste spill i dag er skrevet for Windows, og vil etter all sannsynlighet ikke fungere skikkelig i Linux. Doom 3 er støttet, men da må man laste ned en annen installer fra nettet, og man må kopiere en del filer fra CD'ene til harddisken. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg prøver å instalere TUX Racer, bare for å teste instalasjons greiene Det støtter Debian, som da også støtter Ubuntu og Kubuntu. Am i right? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Bare det er snakk om GNU/Linux, spiller det ingen rolle hva slags distro du bruker. Endret 13. august 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det har jo litt å si med distroen, da man helst bør bruke pakkesystemet. Skriv dette på komandolinjen: sudo apt-get install tuxracer Du kan også instalere fra kildekode, og det er likt uansett distro. Men det bør bare gjøres hvis du har god grunn til det, som at programmet ikke ligger i pakkesystemet eller du trenger en nyere versjon enn den som er tilgjengelig der! Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Den finner den ikke! Filen heter: tuxracer-o.61.tar.gz og en annen som heter: tuxracer-data-0.61.tar.gz Er det noe jeg gjør feil her el.? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Den finner den ikke! gjør følgende i konsollet: sudo gedit /etc/apt/sources.list Ta bort alle '#' som står foran repositoriene (mirrorene). Lagre fila og skriv så: apt-get update apt-get install tuxracer Du har forresten også et GUI for apt-get som heter synaptic. Ligger i menyene. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 apt-get updateapt-get install tuxracer sudo apt-get update sudo apt-get install tuxracer Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) nå har jeg installert tuxracer, men det lagger noe helt forferdelig.. er dette normalt? Endret 13. august 2005 av $k$ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Du manglar 3D-drivar til skjermkortet ditt. Kva for skjermkort har du? Endret 13. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Anbefaler PPRacer framfor Tuxracer. http://projects.planetpenguin.de/racer/ Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 jeg har ATI RAdeon 9500, men nå har jeg lastet ned driveren som er en.run fil, hvordan instalerer jeg den? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Og hva er forskjellen(fant ikke noen faq. på siden dems)? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Bruk pakkesystemet. Eg har ikkje lagt inn ATI-drivaren med pakkesystemet i Ubuntu, men sikkert nokon som kan hjelpe. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Trur du skal bruke denne kommandoen: sudo apt-get install xorg-driver-fglrx Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 hvor legger man filene for at pakkesystemet skal finne dem? (helt blotta på linux, innstallerte igår...) takk Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Pakkesystemet laste ned alt den trenger fra nett. Den filen du har skal du ikke bruke. EDIT: Finn et programm som heter synaptic, som ligger i menyene et sted. Det vil du like!! Endret 13. august 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Her er ein manual! Du skal sjå under "Hoary Hedgehog (Ubuntu 5.04)" Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 På Linux maskinen min, har jeg ikke internet tilgang, så? Er jeg fortapt? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 noen som har prøvd metisse eller looking glass? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) noen som har prøvd metisse eller looking glass? Forferdelig hvor populær Looking Glass har blitt da Har ikke prøvd Metisse, men laster ned nå. Prøvde å kompilere, men fikk problemer med den modifisert versjonen av FVWM. Får se om jeg gidder å se nærmere på det. Endret 13. august 2005 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå