Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å få pacman til å slutte å sutre om mkinitcpio under system-oppdatering?

:: Replace mkinitrd with core/mkinitcpio? [Y/n] n

 

Begynner å bli lei, arch er ålreit for folk som vil være nesten like fri som gentoo-brukere. Men det kan da virkelig ikke være nødvendig å plage meg med dette hele tiden?:p

 

Og løsningen skal selvfølgelig ikke være å fjerne mkinitrd og installere mkinitcpio ...

Lenke til kommentar
RattleBattle: Prövd Firefox 3.1? ^^ Selv kjörer jeg trunk-utgaven Shiretoko, mye godsaker der ja.

Blir litt forvirra av disse kodenavnene dems. Kjører selv Mozilla Minefield 4-pre alpha 1, men ser at det finnes tidligere versjoner som f. eks Minefield 3. Hva er forskjellen på disse to nettleserene?

Lenke til kommentar
Eller for å slippe å skrive det inn hver gang du oppdaterer, legge det under pakker som skal ignoreres i /etc/pacman.conf

Sånn ja:) Nå må jeg bare leve med at jeg får en advarsel om at cpio er ignorert hver gang jeg kjører sysup :p ...

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Ikke enig.

 

HP Nonstop Kernel er et fantastisk OS til sitt bruk, men har et ekstremt lite "community".

Det samme gjelder inhouse editorer utviklet for spesifike oppgaver.

 

Stemmer, det finnes mange utrolig gode nisjeprodukter som i praksis ikke har et community. Utsagnet/aksiomet blir egentlig ikke sann om den ikke omskrives: "A *insert product depending on a good community* is only as good as its community", og da er det plutselig en tautologi. :p

 

Men det er klart, et godt community er veldig viktig for fremgangen for et stykke programvare. Jeg er ikke sikker på at GNU/Linux ville vært i den posisjon den er i dag uten så mange mer eller mindre ukjente ildsjeler i kulissene.

Lenke til kommentar
Til og med i kabal har Microsoft bugs :lol:

Prøvde et søk på "solitaire bug" på google... dette er visst ikke uvanlig, og er noen andre ganske drøye bugs også..

Ikke at det er så kritisk for liv og helse, men slike bugs i et spill med såpass veldefinerte regler (Det skal være 52 unike kort), er litt snodig at de i det hele tatt har fått til.

Kan jo lure på hvordan det står til i resten av systemet.

Lenke til kommentar

All programvare (som er litt større enn "Hello world!!!"") inneholder feil. Det har eksistert mange kjedelige bugs i KDE/Gnome, Linux og <sett inn populær programvare> også.

 

Som et stort og markedsledende programvareselskap så må det jobbe mange kompetente utviklere for MS.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hurra. Fylket har visst bestemt at alle PC-ar som skal kunne brukast på eksamen må ha eit program kalla «BrowseControl» installert. Min maskin har berre Linux installert og sjølvsagt støttar ikkje BrowseControl Linux (kanskje like greitt), så når eksamen kjem så slit eg :( Har lite lyst å måtte kjøpe Vista berre til eksamen

Lenke til kommentar

Vet fölelsen, maatte gjöre det samme for en ordbok (som INGEN PAA HELE SKOLEN BRUKTE), lisensen paa det var ikke i orden en gang, var utrolig buggete og funket aldri.

EDIT: Hva i all verden? Klient-side webfilter? Ja, vi vet jo alle at det funker :roll:

 

Om de vil pröve aa begrensen surfingen til elevene under eksamen (som uansett er umulig,finnes alltid smutthull), burde de ihvertfall bruke proxyfilter paa nettverket dere plugger dere inn paa. Er nesten like patetisk som da jeg hadde eksamen, var 2-3 skolekontrollerte og aapne nettverk i nærheten, var kun den ene boksen som de hadde satt opp som i rommet som hadde blokkering.

Og enhver vet naa hvordan man hacker administrator-tilgang paa disse beistene. Er noe selv den verste script-kiddie kan klare.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...