objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hehe, så den på /. Hadde vore noko å hatt Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hei, Jeg holder på med å instalere Debian, og står fast i instalasjonen! Jeg skal velge Debian-Edu-profil, og da satt jeg den på ''hovedtjener'', men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å trykke på fortsett! Prøvd alt mulig! Prøvde å trykk på SPACE, og da kom det en * på hovedtjener, men den nekter å gå videre! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Space bruker du vel til å merke av ting, så kan du bruke TAB til å navigere til andre ting. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) ...... Endret 12. august 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Takk for hjelpen! Nå kjører jeg Debian! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Takk for hjelpen! Nå kjører jeg Debian! Nå skriver du: apt-get moo Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Her enda ett så lite problem Når jeg starter opp, så kommer dette frem: tjener.intern login: Password: Her kommer problemet: Jeg har ikke fått noe login! bare passord! Er det noe universal greier el.? Det første jeg trodde, var at her har jeg vimset, og re-installer helle Debian. Og jeg fikk med meg Thomas (storebroren min), til å observere under instalasjonen, for å se etter om de spør, eller opplyser om ett brukernavn. Og det gikk ikke bedre denne gangen heller! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Brukarnamn: root Når eg har installert Debian har installeren også satt opp ein vanleg brukar, men mogleg du køyrer ein annan type installasjon? Lenke til kommentar
derox Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 kan ikke Debian, men prøv med "root" som login Lenke til kommentar
derox Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 neeei, et sekund for sein hehe Lenke til kommentar
derox Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Nå skriver du:CODE apt-get moo hehe, konge den var jeg ikke klar over :!: Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Nå må jeg gi en kommando, og jeg, som tidligere windows bruker, vet jeg ingenting om kommandoer Nå står det: tjener:"# Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Okey, kvifor har du lagt inn Debian? Kva skal du med det? Du er no innlogga, men du må nesten sei kva det er du vil. Er du ute etter å bruke Debian som desktop, har du nok bomma litt. Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Er du ute etter å bruke Debian som desktop, har du nok bomma litt. Jaha? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er skolelinux, hvis jeg ikke har nevt det tidligere. Jeg lastet først ned live cd'en, så var jeg fornøyd, og så lastet jeg ned instalasjons filen. For det er jo desktop på Skolelinux! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Er du ute etter å bruke Debian som desktop, har du nok bomma litt. Jaha? Tror ikke han mente at Debian var feil distro, men at "hovedtjener" var feil installasjon. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Her har du nok gjort eindel feil. For det første ser det ut som om du har installert server-delen av Skolelinux. For det andre er Skolelinux berekna på maskiner med gamal hardware, sidan mykje av programvare i Skolelinux er mildt sagt utdatert. Dersom du er ute etter å bruke GNU/Linux som desktop på din maskin heime, så bør du sjå på f.eks Ubuntu. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hva skal jeg velge da? EDIT: Var litt for sen med å trykke på svar Endret 12. august 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Hva skal jeg velge da? EDIT: Var litt for sen med å trykke på svar Som sagt, Ubuntu er ein finfin distro (basert på Debian), som er veldig nybyrjarvenleg. Litt rart korleis du har kome fram til å installere server-utgåven av ein distro berekna på skular Her er direkte link til Ubuntu ISO Endret 12. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå