RattleBattle Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan er den perfekte nettleser da, cyclo? Tja. En nettleser som aldri kræsjer, aldri henger seg, aldri begynner å sluke systemressurser, som er kjapp, fullstendig brukerkonfigurerbar og som fungerer likt på alle platformer begynner å nærme seg en perfekt nettleser. No som hadde løst seg om vi kunne ha kvittet oss med plugins... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg fant elleve åpne bug-rapporter på ath5k, hvor ingen så ut til å stemme med din erfaring. Jeg foreslår at du tar deg en tur hit:http://bugzilla.kernel.org/ og ser etter om dine problemer er rapportert. Hvis ikke kan du legge den inn. Jeg skal se - men jeg har begrenset tid til dette. Jeg vil bare ha noe som virker. Dersom du legger inn bugreport upstream til kjernen så bør du benytte eller ihvertfall teste med en av versjonene de aktivt supporterer. Dvs .28stable eller .29rc Jeg er på 2.6.28.5, altså en ganske så nylig versjon. Det går også på tid her, dog. Jeg ser ikke for meg at jeg har tid til å kompilere og teste 2.6.28.6 og 2.6.29rcX sånn uten videre. Kernel-compile på Eee'en tok nærmere 2 timer, og jeg har ikke diskplass til sånt. Edit: Fra ath5k-prosjektet : "OK" means that card operates almost as good as with binary drivers (performance is around 25Mbits max depending on environment -that's because we still don't support ANI or tx power calibration) MadWiFi and ndis drivers perform better on noisy environments than ath5k because we don't support Adaptive Noise Immunity (ANI) yet. Regner med at dette er en stor del av grunnen til at jeg får masse packetloss. Endret 18. februar 2009 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Alt? Eller bare det du bruker? hehe, touché. Vel i hvertfall har problemene jeg har hatt med den tidligere forsvunnet. Husker når jeg først fikk den funket ikke wifi etter suspend og jeg fikk lyd ut fra kun en kilde (høytalerne eller minijacken), de kunne ikke byttes på. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan er den perfekte nettleser da, cyclo? Tja. En nettleser som aldri kræsjer, aldri henger seg, aldri begynner å sluke systemressurser, som er kjapp, fullstendig brukerkonfigurerbar og som fungerer likt på alle platformer begynner å nærme seg en perfekt nettleser. No som hadde løst seg om vi kunne ha kvittet oss med plugins... Første delen ja. Ikke andre delen "kjapp, fullstendig brukerkonfigurerbar og fungerer likt på alle platformer" har lite med plug-ins å gjøre Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg tenkte først og fremst på første punktet ja. Men "fungerer likt på alle plattformer", har i høyeste grad med plugins å gjøre. Eksempelvis Flash og lukket Java fungerer dårligere på "alternative" plattformer. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Muligheten for plugins er da i hovedsak en god ting, og hjelper godt på punktet til cyclo som gikk på "brukerkonfigurerbar". Dårlige plugins derimot, er en uting. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg tenkte først og fremst på første punktet ja. Men "fungerer likt på alle plattformer", har i høyeste grad med plugins å gjøre. Eksempelvis Flash og lukket Java fungerer dårligere på "alternative" plattformer. Joda. Sant det. Men jeg tenkte i utgangspunktet på selve rendringen av sider. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Muligheten for plugins er da i hovedsak en god ting, og hjelper godt på punktet til cyclo som gikk på "brukerkonfigurerbar". Dårlige plugins derimot, er en uting. Problemet er at de fleste som lager plugins, gjør det for å tjene penger. Da prioriterer de som regel Windows og gjør plugin'et properitært. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan er det med USB-headset og linux? Kjører Gentoo, må jeg da kompilere kjernen på ny, eller skal det fungere out-of-the-box? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva har kompilering av kjernen med usb å gjøre? Nei, du slipper å kompilere noe. Mest sannsynlig fungerer det, men hvis ikke ligger problemet i lyd serveren, ikke kjernen. Google: http://www.google.no/search?q=ubuntu+USB+h...lient=firefox-a Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tenkte bare at det kanskje var en egen modul e.l. som måtte bygges inn for at det skulle støttes, men da stoler jeg på deg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Neh, det meste av hardware autodetekteres i oppstart av udev. Trenger bare å være plugga inn så popper det frem. A common way to use udev on Linux systems is to let it send events through a socket to HAL, which will perform further device-specific actions. For example HAL will notify other software running on the system that the new hardware has arrived by issuing a broadcast message on the D-Bus system IPC bus to all interested processes. In this way, desktops such as GNOME or KDE will be able to pop up a file browser on attached USB flash drives and SD cards, for example.[2] Og hal daemon bør du ha liggende i daemons-linja i rc.conf uansett. Endret 18. februar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Smif Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Og hvis, dersom, siste utvei osv... så bruk modprob. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Yay, PCen ble fikset via garantien med Linux installert ^^. En god dag for meg (Vanligvis installerer jeg Windows hvis det er mindre alvorlige mangler i tilfelle det er noen teitinger ved service, men naa döde hovedkortet , kjent XPS M1330-bug) Endret 18. februar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Kan man instalere Office 2003 på Linux maskiner? Og må det være en egen linux version? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Microsoft Office er hovedsaklig for Windows, men kan kjøre gjennom verktøyer som Wine og Crossover(?). Ellers finnes jo OpenOffice, som har egen linux-versjon, og er gratis. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har openoffice full kompatibilitet med MS office sine formater? Vet det har egen excel, word osv type apps. Men kan jeg lett åpne en .xls fil fra jobb i openoffice? Eller en MS Word RTF fil? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nå bruker ikke jeg noen av dem så ofte, men kunne ihvertfall det før. Usikker hvordan det er etter de nye formatene kom (.docx osv.). OOwriter kunne både åpne og lagre til .doc, selv om lagring var frarådet. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nå bruker ikke jeg noen av dem så ofte, men kunne ihvertfall det før. Usikker hvordan det er etter de nye formatene kom (.docx osv.). OOwriter kunne både åpne og lagre til .doc, selv om lagring var frarådet. Docx skal jo i teorien være "åpen", men MS Office benytter seg av MSOOXML som er en slags variant av OOXML (docx). Likevel vil det nok sannsynligvis fungere i 90% av tilfellene om man lagrer/åpner Office 2007-programmer. Alternativt kan man vel installere en ODT-plugin i Office Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå