Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terminalen er kul og wget er fantastisk, men det er grenser!

Firefox: klikk på linke, ok for å lagre.

Opera/wget: høyreklikke på linke kopiere url, åpne terminal, lime inn url i wget.

 

Tja.. :!:

 

Edit: Når det er sakt har jeg aldri hatt slike problemer da jeg brukte opera.

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Minnebruk bryr meg ikke, ytelse derimot. FF3 er noe av det verste de har laget, men jeg er mer eller mindre tvunget til å bruke den. Hadde et håp om at Opera kunne erstatte FF, men den er for ustabil og har for mange rendringsfeil (greier ikke engang å rendre nettbanken min rett).

 

Kunne tenkt meg en native (som i ekte GTK/Qt) nettleser som kan erstatte FF/Opera.

Lenke til kommentar

Ytelsen er den eneste grunnen til at jeg holder ut med Opera*. Firefox håndterer bare ikke over hundre tabs på en god måte, og jeg er alt for vant med å arbeide sånn :p

 

*Er forøvrig bare 2 feil for tiden da, og de opptrer kun sammen med xmonad etter jeg har alt tabbet eller byttet skrivebord. Og skjer ikke så ofte.

- Fokus skifter til tab nummer en uten at siden ellers skifter.

- Rendring kommer to ganger oppå hverandre når jeg scroller.

Lenke til kommentar
Minnebruk bryr meg ikke, ytelse derimot. FF3 er noe av det verste de har laget, men jeg er mer eller mindre tvunget til å bruke den. Hadde et håp om at Opera kunne erstatte FF, men den er for ustabil og har for mange rendringsfeil (greier ikke engang å rendre nettbanken min rett).

 

Kunne tenkt meg en native (som i ekte GTK/Qt) nettleser som kan erstatte FF/Opera.

 

Vent på midori.

Lenke til kommentar

Hmm, bruker selv Opera 9.63 og klarer å replikere feilen, men det er eneste siden jeg noen gang har vært inne på med Opera som har vist slike feil.

Jeg sier ikke Opera er perfekt hos meg, alltids ett eller annet jeg kan finne som irriterer meg litt, dog i det siste har det vært lite å irritere seg over. Etter jeg la inn Adobe Flash 10,0,15,3 har jeg ikke vært stort plaget med det heller.

 

Du har sikkert svart på dette før, olear, men er det noen forskjell mellom static og shared build?

qt3 vs qt4?

gcc295 vs gcc3 vs gcc4?

Lenke til kommentar

Trykker jeg på filen så vises innholdet (ISO|SH), trykker jeg på 'Save linked content as ...' starter nedlastningen men stopper opp etter noen sekunder. Trykker jeg på 'Save to download folder ...' laster den ned hele filen, men resultatet er en korrupt HTML-fil. Alle andre filer går fint.

 

EDIT: Har såklart testet forskjellige filer og servere.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Ytelsen er noe av det som frister med Opera, men ...

 

:hmm:

 

@roberth1990: Venter :)

 

EDIT: Opera greier heller ikke å laste ned ISO, samme problemet som med .sh :hmm:

 

Jeg har akkurat samme problemet med Sparebank1 - pleier bare å trykke F5, nettbanken fungerer jo uten problemer. Lurer på hvorfor ialle dager dette gjelder bare denne siden :dontgetit:

 

Jeg har hatt *noen* problemer med ISO og SH-filer, men har gått ut i fra at det var dårlig koding / dvs. feil på serveren. Pleier bare å høyreklikke på linken og lagre slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...