Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker på å installere et nytt et. Men vet ikke hva som er raskest og med lengt batterilevetid for å se film, web og touch (toptouchscreen).

Er veldig fornøyd med Arch på min EEE901 ihvertfall. Krever jo at du setter opp litt, men da får man ihvertfall ting akkurat som man vil ha det. Lærer utrolig mye også.

 

EDIT: Slik er arbeidsstasjonen min satt opp (used på servern er feil da :p):

 

[jon@jon-desktop ~]$ df -h
Filesystem			Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda3			 8.0G  5.9G  1.7G  78% /
none				  1.6G   80K  1.6G   1% /dev/shm
/dev/sda4			 223G   11G  201G   5% /home
/dev/sda1			  69M   14M   52M  21% /boot
server:/home		 1000G	 0 1000G   0% /media/server

 

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
I dag trengte jeg en mp3-spiller fordi PDA'en ble for mye å dra rundt for å høre på lydbøker. Så jeg vanderer inn på Elkjøp, kjøper den billigste spilleren i butikken (en Sansa Clip), og vandrer hjem.

 

STOR :eek: var min overraskelse da jeg kom hjem å så at spilleren ikke bare støtter fæle ting som sikker (DRM?) WMA og Audible, men også har støtte for FLAS og Ogg Vorbis :love:

 

Anbefales sterkt!

 

http://linuxgamingworld.com/index.php?q=node/376

 

Sansa clip'en er ganske genial ja. Kjøpte en til dama til jul, mens jeg fikk en sansa fuze. Begge støtter ogg vorbis og flac og trenger ikke noe ræva win only program for å overføre musikk. Sandisk har jo faktisk rimelig god støtte for gnu/linux også. På usb-stickene deres står det til og med at de støtter linux. Er ikke mange produsenter av hardware som skriver det. Så sandisk får ihvertfall mine penger.

Så lenge en mp3-spiller dukker opp som generell lagringsenhet i windows, så burde den også gjøre det i linux.

Om jeg vil kalle det god støtte eller ikke er jeg ikke sikker på; har jo egentlig ingenting med linux å gjøre...

 

Jeg har en Cowon iAudio X5L, som også dukker opp som generell lagringsenhet i linux, så det er bare å kopiere filer som på en vanlig HD.

Dertil er X5'en en av de få jeg har vært borti hvor en kan oppgradere software på spilleren via linux; så enklet som å kopiere en fil inn på spillern og reboote'n.

Men X5 har støtte for video som må konverteres til spesiell format for å kunne vises og det programmet er kun tilgjengelig for Windows. (har dog ikke testet om ffmpeg kan encode likt...)

Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia 82 som dukker opp som lagringsenhet med 16 gig til musikk og morro. Spiller fint .ogg .flac og hva det måtte være med. Symbian er veldig åpent og har masse gratis applikasjoner.

 

Fint og se at ikke bare jeg ble hektet på World Of Goo. hehe. Herlig spill. Minner litt om alle puzzle spill man har spilt opp gjennom tidene med en herlig fysikk og koslig stemning. Håper på flere slike utgivelser til Linux. :)

Lenke til kommentar
Fint og se at ikke bare jeg ble hektet på World Of Goo. hehe. Herlig spill. Minner litt om alle puzzle spill man har spilt opp gjennom tidene med en herlig fysikk og koslig stemning. Håper på flere slike utgivelser til Linux. :)

Minner litt om Bridge builder :) Har brukt $20 på WOG nå... lenge siden jeg har fått så mye for $20!

 

Sony har også skjønt det mtp mp3 spillere, jeg har en sony nwz-s739f og fungerer flott i GNU/Linux, og støtter alt av gode/åpne formater (i tillegg til å være en meget god spiller.. fornøyd!)

Lenke til kommentar
Et spørsmål om WOG, får man tilgang til options i fullversjonen og kan få velge window mode? pga det fikk jeg ikke i demoen og det er irriterende å deaktivere ene skjermen for å spille litt.

Du gjør dette i en config fil. Fungerer bra.

 

NorthWave: Rart, jeg har ikke testa flac enda, men vorbis funker da... (?) ganske sikker på at jeg bruker det

Lenke til kommentar

Bridge builder ja. Hmm. Tror jeg har sett det før faktisk. Kanskje jeg skal bli hektet på flere spill. hehe.

 

Beste 20$ jeg har har brukt tror jeg. Lurer på hvordan de har fått grafikken så smooth enda jeg har crappy ATI drivere og desktop effekter på i KDE 4? Første spillet som greier det uten problemer og uten en eneste glitch.

Lenke til kommentar

linux porten av Google browser Chrome kommer til å bruke GTK+

The decision to use native user interface toolkits on each platform has made it all the more difficult to deliver the Mac and Linux versions of Chrome. Several people wondered why Google didn't just use Qt from the get-go, which would've made the whole process a whole lot easier. Goodger explains that Google "[avoids] cross platform UI toolkits because while they may offer what superficially appears to be a quick path to native looking UI on a variety of target platforms, once you go a bit deeper it turns out to be a bit more problematic." Your applications end up "speaking with a foreign accent", he adds. In addition, Goodger claims that using something like Qt "limits what you can do to a lowest common denominator subset of what's supported by that framework on each platform."

 

Og selvfølgelig er osnews.com full av "google er kule, GTK er bedre enn Qt" og "google er teite, Qt er bedre enn GTK" type kommentarer :)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...