Sokkalf™ Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hoho, liv der, ja. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er vel lese trening for voksne å få med seg alt der:P Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hm, begynner å angre på at irssi'n min logger alt mulig. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Feiring av epoch på IRC: ##1234567890 @ freenode.org Holy mother of Mary der var det liv. Det er _mange_ år siden jeg har sett sånt liv noe sted på IRC Ja, dæven! Er ikke så lett å følge med... Men nok om det, må tilbake til Goo'ene mine Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Blæh. Nå er det jo bare spam innpå der Hm, begynner å angre på at irssi'n min logger alt mulig. Hmm. Logger ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det spørs helt hvilken bruk og hvilke krav du har til ytelse det. Jeg hadde neppe merket forskjell på min Ubuntu server, ihvertfall ikke slik den brukes per i dag. Ikke de høyeste kravene. Jeg tenkte jeg skulle bytte ut den gamle pcen som fungerer som server med nye deler, målet er minst mulig strømforbruk(artig å se hva det havner på totalt). Har funnet alt jeg trenger utenom lagringsmedia for OSet, og leser at 2,5diskene bruker mindre enn 3,5. Disken hvor OSet ligger på brukes jo langt mer så tenkte å finne en som krevde lite. Men det er vel ikke store forskjellen på 5400 og 7200 så kan vel gå for en med 7200rpm. Du kunne jo sett på et VIA EPIA / C7 - system, om det er kraftig nok. De bruker veldig lite strøm. Er det ikke WD som har en 'grønn' serie, beregnet for dette? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Happy 1234567890 everyone Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 [sokkalf@sokkalf-eee ~]$ date +%s 1234567890 Skål! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kjeers for what has happend and what will become! Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Noe rart å feire, men har skålet for mindre. SKÅL! Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 I dag trengte jeg en mp3-spiller fordi PDA'en ble for mye å dra rundt for å høre på lydbøker. Så jeg vanderer inn på Elkjøp, kjøper den billigste spilleren i butikken (en Sansa Clip), og vandrer hjem. STOR var min overraskelse da jeg kom hjem å så at spilleren ikke bare støtter fæle ting som sikker (DRM?) WMA og Audible, men også har støtte for FLAS og Ogg Vorbis Anbefales sterkt! http://linuxgamingworld.com/index.php?q=node/376 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dette er jo også en av favorittene til folkene på Anything But Ipod.. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Jeg fjerna en del lib32-pakker i ste, men nå ser jeg at jeg trenger de allikevel. Hvor kan jeg finne logg på hvilke pakker det var? Arch. Edit: /var/log/pacman.log Endret 14. februar 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Men nok om det, må tilbake til Goo'ene mine Faen, jeg får ikke kjørt spillet! Spilte demoen i går, kjøpte spillet i dag, men det starter faen ikke! Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 I dag trengte jeg en mp3-spiller fordi PDA'en ble for mye å dra rundt for å høre på lydbøker. Så jeg vanderer inn på Elkjøp, kjøper den billigste spilleren i butikken (en Sansa Clip), og vandrer hjem. STOR var min overraskelse da jeg kom hjem å så at spilleren ikke bare støtter fæle ting som sikker (DRM?) WMA og Audible, men også har støtte for FLAS og Ogg Vorbis Anbefales sterkt! http://linuxgamingworld.com/index.php?q=node/376 Sansa clip'en er ganske genial ja. Kjøpte en til dama til jul, mens jeg fikk en sansa fuze. Begge støtter ogg vorbis og flac og trenger ikke noe ræva win only program for å overføre musikk. Sandisk har jo faktisk rimelig god støtte for gnu/linux også. På usb-stickene deres står det til og med at de støtter linux. Er ikke mange produsenter av hardware som skriver det. Så sandisk får ihvertfall mine penger. Sjekk testen på amobil hvor den så og si knuser de andre konkurrentene i klassen. Hyggelig lesning. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Prøvde å installere World of Goo på Eee 901. Men fikk det ikke helt til. /home/user> /opt/WorldOfGooDemo/WorldOfGoo ./WorldOfGoo.bin: /lib/tls/libc.so.6: version `GLIBC_2.4' not found (required by ./WorldOfGoo.bin) Problemet er at jeg ikke har mer plass igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få litt mer plass? /home/user> df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on rootfs 680M 605M 41M 94% / Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Slette eller komprimere det du har. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Alternativt hiv det på den andre disken din, med en symlink fra /opt/WordOfGooDemo EDOT: Men hvorfor i helvete er / din på bare 680MB ? Xandros tullball? Endret 14. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja. Sikkert derfor jeg ikke får oppdatert libc også. Tenker på å installere et nytt et. Men vet ikke hva som er raskest og med lengt batterilevetid for å se film, web og touch (toptouchscreen). Lurer litt på Jolicloud, men Easy Peasy er jo her allerde nå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Heh, min / er på 50GB. Galskap å ha så lite plass på home. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå