Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det spørs helt hvilken bruk og hvilke krav du har til ytelse det. Jeg hadde neppe merket forskjell på min Ubuntu server, ihvertfall ikke slik den brukes per i dag.

Ikke de høyeste kravene. Jeg tenkte jeg skulle bytte ut den gamle pcen som fungerer som server med nye deler, målet er minst mulig strømforbruk(artig å se hva det havner på totalt). Har funnet alt jeg trenger utenom lagringsmedia for OSet, og leser at 2,5diskene bruker mindre enn 3,5. Disken hvor OSet ligger på brukes jo langt mer så tenkte å finne en som krevde lite. Men det er vel ikke store forskjellen på 5400 og 7200 så kan vel gå for en med 7200rpm.

 

Du kunne jo sett på et VIA EPIA / C7 - system, om det er kraftig nok. De bruker veldig lite strøm.

 

Er det ikke WD som har en 'grønn' serie, beregnet for dette?

Lenke til kommentar

I dag trengte jeg en mp3-spiller fordi PDA'en ble for mye å dra rundt for å høre på lydbøker. Så jeg vanderer inn på Elkjøp, kjøper den billigste spilleren i butikken (en Sansa Clip), og vandrer hjem.

 

STOR :eek: var min overraskelse da jeg kom hjem å så at spilleren ikke bare støtter fæle ting som sikker (DRM?) WMA og Audible, men også har støtte for FLAS og Ogg Vorbis :love:

 

Anbefales sterkt!

 

http://linuxgamingworld.com/index.php?q=node/376

Lenke til kommentar
I dag trengte jeg en mp3-spiller fordi PDA'en ble for mye å dra rundt for å høre på lydbøker. Så jeg vanderer inn på Elkjøp, kjøper den billigste spilleren i butikken (en Sansa Clip), og vandrer hjem.

 

STOR :eek: var min overraskelse da jeg kom hjem å så at spilleren ikke bare støtter fæle ting som sikker (DRM?) WMA og Audible, men også har støtte for FLAS og Ogg Vorbis :love:

 

Anbefales sterkt!

 

http://linuxgamingworld.com/index.php?q=node/376

 

Sansa clip'en er ganske genial ja. Kjøpte en til dama til jul, mens jeg fikk en sansa fuze. Begge støtter ogg vorbis og flac og trenger ikke noe ræva win only program for å overføre musikk. Sandisk har jo faktisk rimelig god støtte for gnu/linux også. På usb-stickene deres står det til og med at de støtter linux. Er ikke mange produsenter av hardware som skriver det. Så sandisk får ihvertfall mine penger.

 

Sjekk testen på amobil hvor den så og si knuser de andre konkurrentene i klassen. Hyggelig lesning.

Lenke til kommentar

Prøvde å installere World of Goo på Eee 901. Men fikk det ikke helt til.

 

/home/user> /opt/WorldOfGooDemo/WorldOfGoo
./WorldOfGoo.bin: /lib/tls/libc.so.6: version `GLIBC_2.4' not found (required by ./WorldOfGoo.bin)

 

Problemet er at jeg ikke har mer plass igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få litt mer plass?

/home/user> df -h
Filesystem			Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs				680M  605M   41M  94% /

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...